Motor op de camping

Snurker

MF'er
5 mei 2003
66
0
Drachten
Wie heeft ervaring met campings in Nederland en Frankrijk voor motorrijders. Gewoon man/vrouw toermotor en een tentje. Levert dit problemen op bij campingbeheerders? Ik hoor hier de wildste verhalen over en wil graag de ervaringen horen. Alvast bedankt.
 
Ik vind je vraag heel interessant maar ben vooral benieuwd naar "die wildste verhalen" ;)
 
Volgens mij als het een echte motorcamping is, moet het toch geen probleem zijn?
En wat bedoel je met de wildste verhalen?? Zijn wij anders dan mensen met een koekblik???
 
Volgens mij als het een echte motorcamping is, moet het toch geen probleem zijn?
Mijn ervaring is dat 't ook geen probleem is op een niet-specifieke motorcamping.
Vooral omdat je 't hebt over man-vrouw-tentje-motor, ik denk dat er wel familiecampings zijn die wat moeite hebben met een clubje van 30 motorrijders.
 
Ik heb 1 keer gehad dat ik de motor niet naar de tent mocht rijden, maar dat was onderdeel van het beleid, want je mocht ook geen auto's naar de tent rijden. Voor de rest nooit problemen gehad in deze 'opstelling'. Kom nu maar op met die wildste verhalen :9~ :9~
 
nooit problemen gehad, in Frankrijk zijn ook campings speciaal en alleen voor motorrijders, leuk.
 
Met wildste verhalen bedoel ik dat ze, zodra ze een motorpak zien, geen plaats meer hebben. Ze zijn bang voor de overlast, lawaai etc. Deze toevoeging even ter verduidelijking.
 
Gezeik mee gehad in Luxemburg, mocht de camping niet meer op omdat ik te hard gereden zou hebben. :(

Ik gaf niet eens gas, gewoon in zn vrij naar beneden laten rollen.
Moest je stapvoets rijden...
 
Ik heb er ook nooit problemen mee gehad nog.
Nou ben ik ook niet in het hoogseizoen op een camping te vinden, misschien dat dat scheelt :?

Zolang je je gedraagt zal er niet zo snel iets aan de hand zijn lijkt me.
Maar...zeikers en antiemotorfiguren zullen altijd blijven bestaan :(
 
Nooit last van gehad...

volgens de campinggids zijn er echter wel campings waar motoren verboden zijn... alleen op dat soort campings kom ik nooit :P
 
Ze zijn bang voor de overlast, lawaai etc. Deze toevoeging even ter verduidelijking.
Je moet ook niet met je open Akra uitlaat met een rolling-burnout op de camping receptie afblazen en dan vragen of er misschien nog een plekkie vrij is. ;) :+
 
Wat ik wel jammer vind is de prijs.(was in Luxemburg)

3man met 3motors, in 1 klein tentje net zo duur als
3man met 3auto's & 3 bungalowtenten...

Per vervoermiddel betalen voor 'n standplaats. |(



Dit jaar gaan we 'n speciale motorcamping proberen. Kijken of dat bevalt. :?
 
Ik ben nog nooit geweigerd op een camping, hotel, gasthaus of pension. Ik heb zelfs een keer gecampeerd op een school binnenplaatsje in griekenland en ook daar werden we niet weggestuurd s'morgens.
Het is helemaal afhankelijk van je (of de groep waar je mee bent) houding en uitstraling.
Zelfs met een groepje endurorijders onder de bagger kwamen we nog overal binnen. Zelfs in restaurants.
 
Vorig jaar met z'n 2-en op 2 motoren 2 weken door Frankrijk getrokken en nergens problemen gehad! Van te voren ook wel "wilde" verhalen gehoord, maar dat zijn m.i. opgeblazen uitzonderingen. Veel campingbazen boden zelfs aparte plekken aan onder een afdak aan voor de motor en zo. Midden in het hoogseizoen, tussen de familie's! Gewoon gaan en er alleen een beetje rekening mee houden als je aan komt rijden, dat je inderdaad niet met een stoppie voor de slagboom tot stilstand komt...
 
Gezeik mee gehad in Luxemburg, mocht de camping niet meer op omdat ik te hard gereden zou hebben. :(

Ik gaf niet eens gas, gewoon in zn vrij naar beneden laten rollen.
Moest je stapvoets rijden...

Er zijn natuurlijk heel veel campings in Luxemburg maar omdat ik Luxemburg erg goed ken (ik kom er al zo'n 25 van mijn (bijna) 32 jaar) ben ik wel erg nieuwsgierig of dat een voor mij bekende camping is.

Zelf heb ik nooit problemen gehad op onze camping maardaar kom ik natuurlijk al jaren en daar kennen ze me ook. Ze weten dus dat ik het niet te gek zal maken en dat ik mijn motorvrienden onder controle hou. Ik ben er nu met maximaal 7 motoren geweest en heb eigenlijk noot een wanklank gehoord. Veel motoren zie ik er overigens niet.

Onze vorige camping had een echte zeikerd als eigenaar en daar zijn we dus snel weg gegaan (had toen nog geen motor) en ik kan me dus heel goed indenken dat het die camping was (camping Woltzdal in de buurt van Clervaux)
 
In Frankrijk 1 camping gehad, waar we de motor na 22:00 naar de tent mochten duwen. In Spanje een camping waar je dus ook vet veel meer betaalde terwijl je maar 1 plaats in nam met z'n 3-en (In Zwitserland aan het meer van Geneve, met uitzich op fontein was goedkoper).
 
Gezeik mee gehad in Luxemburg, mocht de camping niet meer op omdat ik te hard gereden zou hebben. :(

Ik gaf niet eens gas, gewoon in zn vrij naar beneden laten rollen.
Moest je stapvoets rijden...

Stapvoets is toch niet teveel gevraagd? In zijn vrij naar beneden laten rollen ging dan waarschijnlijk een heel stuk harder dan stapvoets. Gewoon van ravijn af laten flikkeren zeker?
 
Ik ben nog nooit geweigerd op een camping :)
@ OlafOnline.nl: je moet bijna op iedere camping stapvoets rijden.
 
Geen problemen hoor.

Ik ben vorig jaar naar Zuid-Frankrijk geweest en heb op een echt "familie-camping" gestaan. Het enige wat ze vragen is of je als je na een bepaalde tijd de camping op komt rijden, of je dan zo zacht mogelijk wilt rijden zodat niet iedereen wakker wordt. En aangezien ik vorig jaar met een Harley reed (met het welbekende geluid) en geen enkele keer problemen heb gehad, dan zal het wel allemaal wel meevallen.
 
Mijn ervaring is dat 't ook geen probleem is op een niet-specifieke motorcamping.
Vooral omdat je 't hebt over man-vrouw-tentje-motor, ik denk dat er wel familiecampings zijn die wat moeite hebben met een clubje van 30 motorrijders.

Dat is inderdaad niet echt bevorderlijk! Het was met 16 man al lastig (incl. 2 kinderen!) Plaats? geen probleem totdat ze je vervoersmiddel hoorden :]
Maar over het algemeen zal het wel meevallen denk ik. Je moet inderdaad geen familie campings afgaan dan... :Z

Succes!
 
Wanneer jij je naam eer aan doet, snurker... zullen de problemen die zich mogelijk voor gaan doen niet door je motor komen maar meer door de herrie die je s'nachts produceert. :+
 
Ik ben nog nooit geweigerd op een camping, hotel, gasthaus of pension. Ik heb zelfs een keer gecampeerd op een school binnenplaatsje in griekenland en ook daar werden we niet weggestuurd s'morgens.
Het is helemaal afhankelijk van je (of de groep waar je mee bent) houding en uitstraling.
Zelfs met een groepje endurorijders onder de bagger kwamen we nog overal binnen. Zelfs in restaurants.

Dan ben je echt een bofkont ! :)
twee jaar terug na 800 kilometer in de stromende regen elk hotel in de ardennen gehad en alles zat vol.... (geen auto op de parkeerplaatsen te bekennen...) ;(
doorgereden naar maastricht en zelf vdValk wilde ons niet hebben....
uit pure pissigheid terug gereden naar Amsterdam, en onderweg van de KLPD nog een
fikse 700 gulden gehad voor iets te snel rijden.... :r (moest wel ander zag je nix door de regen.. nu waaide het water tenminste van je vizier..)
thuisgekomen was alles maar dan ook alles doorweekt, het duurde twee dagen voordat m'n kentekenbewijs en portemonnee weer droog waren...
was een mooi ritje... *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan