Motor op de camping

'K sta zelf het hele seizoen op "De Voorst" in Kraggenburg. Vandaaruit lekkere ritjes maken door de Weerribben en dijkjes langs de IJssel. Vaak gaat mijn echtgenote ook al met de auto heen en kom ik (vanuit mijn werk) later met de motor.

Is geen enkel probleem om de motor op de camping naast tent / caravan te parkeren. Ook vrienden / familie die met de motor langs komen zetten 'm er gewoon ook er naast. Zou denk ik alleen een probleem zijn wanneer ik met honderd man tegelijk op de motor langs zou komen.
 
Nooit problemen gehad met campings wel met hotel. Kwas samen met mijn vriendin op vakantie op een honda 400n twee koffers, topkoffers en tanktas mee die voor die drie weken dat we weg gingen ook stampvol zaten. Op doorreis van de ene naar de andere bestemming zochten we een overnachting in een hotel. Het was bloedheet en we konden onze pakken nergens op de motor meer kwijt behalve om ze aan te trekken. Hoe hard je ook reed je bleef gutsen van het zweet. In dorpje aangekomen keek elke hotel receptionist je even aan en zei dan dat ze vol waren. Na zo'n 8 hotels hadden we bijna de hoop opgegeven totdat we een bordje Zimmer Frei zagen. Dat moest het dan maar worden. We werden zeer hartelijk verwelkomt. De eigenaar was zelf motorrijder geweest ofzo. Mochten de motor zelfs op de kleine binnenplaats zetten tussen de fusten en kratten drank. Kregen zelfs een hele mooie kamer voor weinig.
 
Ik ben ooit 1 keer geweigerd in noord oost Frankrijk. Samen met een vriend van me. Het was al rond een uur of negen 's avonds en ik had geen benzine meer en tankstations waren al dicht. Toen we op een camping aankwamen zagen we vanaf de weg dat er nog ruimte was, maar kregen te horen dat het vol was. Gelukkig was er in een stadje een paar km verderop wel plaats (ja ik had nog een klein beetje benzine over). Maar voor de rest nooit problemen in Frankrijk. Nou zoek ik ook altijd motor campings op. In Crest is een leuke en natuurlijk in Lunas (onder de chopper rijders wel bekend).

mazzel
 
ook wij hebben nooit problemen gehad, maar als je zeker wilt zijn kun je in een zoekmachine, (google ofzo) motorcampings opzoeken.
krijg je heel veel sites waar ze motorvriendelijke campings op hebben staan.

Wij hebben juist over het algemeen hele goede ervaringen met zowel campings als hotels. Is al regelmatig gebeurd dat we de motor in een prive garage mochten plaatsen. Maar je moet wel de echte kindercampings vermijden. En we hebben een keer in Valkenburg gezeten in een hotel vol bejaarden, was ook iets minder. Maar verder nooit geen probleem, wel veel verassend leuke ervaringen.
 
Eigenlijk in 20 jaar motorrijden nooit last gehad met motor op Campings in Europa, gewoon doen en netjes blijven.
Maar sinds tien jaar kom ik eigenlijk alleen nog maar op de bekende Motorcampings, meer idioten op de motor, dus altijd gesprekstof :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan