Motor op en neer laten vervoeren naar Italie.....

Veel Britten parkeren hun motor op of rond het vliegveld van Alicante, gratis op de publieke parking, en betaald voor een 150 euries per jaar bij een parking bedrijf die je van het vliegveld afhaald, hoesje eroverheen, motor kleding en helm in de koffers, en vliegen op vrijdag middag naar Spanje om het weekend heerlijk in het zonnetje te rijden, ik weet niet of dat in Italie ook aangeboden wordt, maar op die manier kan je wel heerlijk zoveel je wilt op je eigen motorfiets in je favoriete land motorrijden, als je een tweede motor voor dit doel kan inzetten
Een soort omgekeerde klimaatwappies.
 
De beste man vraagd heel vriendelijk om een idee omdat ie geen zin heeft om achteraan te sluiten langs bouw stelles in Duitsland die er al over 30 jaar staan, heeft misschien al meer als genoeg motorrij kilometers achter z'n hoeven, over de halve wereld, en heeft daar dan totaal geen zin aan, ik kan het me goed voorstellen.
Ieder z'n motorrijplezier gunnen en respecteren!!
 
Reden dat je geen prijs ziet op een site oid is simpel, teveel variabelen om nu een prijs af te geven voor een transport wat redelijk ver in de toekomst ligt.

Dieseltoeslag , actuele tolprijs etc zorgen er voor dat je nu echt geen prijs gaat krijgen, of het moet een basisprijs zijn exclusief de actuele prijs van bovenstaande zaken.

Ik gaf zelf altijd tarieven af op die manier.
Vaste prijs voor de ferry naar GB/P/ES exclusief de op moment van transport geldende dieselprijs en andere toeslagen.
Kennelijk kon die site waarover ik sprak wel een km-prijs afgeven?
Oke, prijs is 71ct/km of nu aangeboden 59ct/km. Dat is idd wel heel erg grof
Zal afhangen van veel factoren wat je werkelijk zal moeten gaan betalen.

Maar de motor naar Alicante of Napoli transporteren betekent sowieso een forse rekening.
Dat is dan alleen om de motor daar te krijgen. Dan heb je dus verder nog HELEMAAL NIETS!
Andere opties, of mss wel vakantie op een heel andere plek komen dan snel in beeld.
 
Persoonlijk zou ik eens kijken bij een transportbedrijf.
Zijn er zat die op Italië rijden.
Even uit mijn hoofd zaten wij op een rondrit naar Rome rond de 6000 euro voor een complete vracht.v.v
Lijkt me sterk dat je dan voor 1 motor, zeg 2 palletplaatsen, 1000 euro kwijt zou zijn.

Het zal wat moeite kosten maar niet geschoten is altijd mis.
 
Dat komt omdat je eigenlijk alles wilt voor geen geld. En dat bestaat niet
Dat is niet helemaal waar.

Hoewel ik zelf een dure motor heb is dat natuurlijk helemaal niet nodig( hiervoor een motor in onderdelen gekocht)
kan je het best goedkoop houden.

Als je de snelheid er een beetje uithaalt en je vervoer eens op aan past.
Ga ik even voor mij zelf uit een auto van 22 jaar oud op lpg A2 incl daktent en aanhanger 3 weken op vakantie . hond in het pension voor 15 euro per dag die is dan langer dan 3 weken geweest.

De gehele vakantie Spanje alle kosten tol brandstof overnachting pension voor 2000 euro.
Dat vind ik een super bedrag voor wat we gedaan hebben
 
Beste Collega rijders, wij plannen een rondreis van 6 dagen in Toscane-Umbrie met allroad motoren. Heeft iemand nog suggesties, routes, gps bestanden? Voor liefhebbers heb ik nog gps van noord spanje beschikbaar.
 
Beste Collega rijders, wij plannen een rondreis van 6 dagen in Toscane-Umbrie met allroad motoren. Heeft iemand nog suggesties, routes, gps bestanden? Voor liefhebbers heb ik nog gps van noord spanje beschikbaar.
Verkeerde topic.......
 
Dat is alleen voor de motor?
Moet je daarbij nog zelf een treinkaartje kopen?
Ja, motor incl helm en pak.

Moet je inderdaad nog je vervoer naar (in dit geval Milaan) het vliegveld regelen en betalen én van het vliegveld naar het station vlakbij de opslag van de transporteur. Bij het station komen ze je dan ophalen.
 
Vliegticket is voordeliger
Dat kan wel zijn.
Maar Malpenza ligt ook nog niet midden in Milaan.
Kom ik hier op Schiphol (of een andere) dan ben ik echt nog niet thuis. (dan alsnog in de trein?)

Ik ben een jaar of 20 geleden van Milaan met de trein naar huis gegaan.
Opstappen in Milan centro en uitstappen hier 500m van mijn huis.

Verder houd ik helemaal niet van vliegen.
Niet zozeer als het vliegtuig in de lucht is, maar alle heisa ervoor en erna. :X
 
En hou er rekening mee dat de depots van transportbedrijven meestal alleen open zijn op werkdagen tot 17 uur, en dat voor afleveren en ophalen
 
Het lijkt mij allemaal nogal vermoeiend. Rij je met een aanhanger dan zit je twee lange dagen in de auto. Daar heb ik persoonlijk een enorme hekel aan maar goed dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.

Transporteren zou voor mij helemaal horror zijn. Veel regelen, op het vliegveld zien te komen, vliegen en dan in Nl ook weer thuis zien te komen. Echt, ik zou er al helemaal geen zin meer in hebben.

Dit jaar ga ik zelf twee keer naar Italië, één keer naar de Dolomieten en nog een keer naar Umbrië/Toscane. Dan vertrekken we op zondag rond 11 uur, we rijden richting Stuttgart en zoeken na Stuttgart een hotel. Zitten we zo rond 6 uur aan het bier. De dag daarna rijden we binnendoor over prachtige wegen via Oostenrijk naar Italië. Terugreis idem.

Ieder moet het natuurlijk voor zich weten maar dit is behoorlijk relaxed. En daarvoor heb je tenslotte vakantie.
 
Het lijkt mij allemaal nogal vermoeiend. Rij je met een aanhanger dan zit je twee lange dagen in de auto. Daar heb ik persoonlijk een enorme hekel aan maar goed dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.

Transporteren zou voor mij helemaal horror zijn. Veel regelen, op het vliegveld zien te komen, vliegen en dan in Nl ook weer thuis zien te komen. Echt, ik zou er al helemaal geen zin meer in hebben.

Dit jaar ga ik zelf twee keer naar Italië, één keer naar de Dolomieten en nog een keer naar Umbrië/Toscane. Dan vertrekken we op zondag rond 11 uur, we rijden richting Stuttgart en zoeken na Stuttgart een hotel. Zitten we zo rond 6 uur aan het bier. De dag daarna rijden we binnendoor over prachtige wegen via Oostenrijk naar Italië. Terugreis idem.

Ieder moet het natuurlijk voor zich weten maar dit is behoorlijk relaxed. En daarvoor heb je tenslotte vakantie.
Je hebt makkelijk praten met zo’n dikke BMW R1250RT. 😉
 
Laatst bewerkt:
Je hebt makkelijk praten met zo’n dikke BMW R1250RT. 😉
Ik zou bijna zeggen: Gel*l!

Met mijn ouwe FZ750 1985 rijd ik in 1 keer naar Italië. (of terug)
Ik hang met deze oude Yamaha nog aan het gas, als menige RT-rijder om z'n moeder zal roepen.
Het lukt met (bijna) iedere motor, als je niet gaat zitten janken.
 
Ik zou bijna zeggen: Gel*l!

Met mijn ouwe FZ750 1985 rijd ik in 1 keer naar Italië. (of terug)
Ik hang met deze oude Yamaha nog aan het gas, als menige RT-rijder om z'n moeder zal roepen.
Het lukt met (bijna) iedere motor, als je niet gaat zitten janken.
Ik zou bijna zeggen: Gel*l!

Met mijn ouwe FZ750 1985 rijd ik in 1 keer naar Italië. (of terug)
Ik hang met deze oude Yamaha nog aan het gas, als menige RT-rijder om z'n moeder zal roepen.
Het lukt met (bijna) iedere motor, als je niet gaat zitten janken.

Ongetwijfeld…..maar op een RT is het toch een stukje prettiger 😎
 
Dát weet ik nog niet zo.
Eigenlijk heb ik niet echt klachten op de FZ.

Een maat van mij heeft een 1200RT, en die begint bij een flinke rit onderweg te piepen over stoppen vanwege vermoeidheid.
In de Harz gaf ie aan dat de vele bochten hem meer moeite kostte dan voor mij op de Yamaha.
Oke, dan zet ik de FZ wel effe ergens aan de kant.🥲
De RT mag dan op de snelweg rechtdoor comfortabel zijn, maar bij het bochtenwerk, blijkt ie toch redelijk lomp.

Mss dat lange ritten (kunnen) maken ook veel heeft te maken hoe je fysiek in elkaar steekt.
Of dat is op een RT, een FZ of een oude CZ, maakt dan niet veel uit.
 
Ik doe hetzelfde op een Suzuki Vstrom hoor. En ik heb dat ook nog wel eens gedaan op een Guzzi uit 1975. Over lomp gesproken…

Zoals je al zei, je fysiek is het belangrijkst.
 
Stoer hoor.
Het is gewoon waardeloos, duizend, 1500 kilometer snelweg. Stomvervelend en zonde van je tijd. Een autoslaaptrein zou ideaal zijn. Vrijdagavond naar Dusseldorf rijden en zaterdagavond in Italie of spanje afladen. En dan heb je geen vierkante ogen en banden.
Ik ben er ook al tijden naar op zoek. Die slaaptrein van Dusseldorf klinkt leuk voor 350 euro. Maar met twee personen, slapen ontbijt en een zijspan kom ik 808 euro enkele reis Urlaubs-Express
Daar kan ik heel veel andere leuke dingen voor doen.
Edit: ik zie dat een solo motor net zo duur is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan