motor op het oog (auw), graag jullie advies (Deauville)

newbie273

Rookie
9 mei 2008
11
0
Een tijdje geleden heb ik een topic gestart met de nodige vragen aan jullie. Toen heb ik ook belooft terug te komen als ik eentje in het vizier zou hebben. Nou, dat is nu dus het geval. Hoewel de meesten van jullie geen glazen bol hebben wil ik toch graag een beetje advies hebben voor zover dat kan op afstand. Mijn keus is sowieso een Honda Deauville (650).. Nu staat er een te koop voor 5000 euro (vaste prijs, doet er geen euro af) en is uit november 2002. De motor zou altijd binnen hebben gestaan (foto's zien er prachtig uit). Alle beurten door een dealer uitgevoerd (boekjes aanwezig). Er zou overwegend alleen lange afstanden mee gereden zijn en bij stilstand altijd binnen hebben getaan. Nu ga je het krijgen. KM- stand is 55000. Tja daar sta je dan. Wat zegt die 55000 KM nu tegenover een ogenschijnlijk perfect onderhouden motor voor een prijs van 5000 euro????

Graag een beetje advies, op of aanmerkingen van jullie..


Groet,

M
 
Over de prijs heb ik geen idee, daarvoor ken ik de markt onvoldoende.

Wat betreft je keus voor het model heb ik wel een mening, maar daar vraag je niet om. (Voor als je het wil weten: een rationele keus lijkt me. Een heel praktische en bruikbare motor die niet al te duur is. Maar ook een waar ik in ieder geval niet warm of koud van zou worden)

Wat betreft de kilometers. Met een beetje normaal onderhoud kan dat nog minstens het dubbele worden. "veel" kilometers doet het slecht op de markt dus leidt tot een lagere verkoopprijs maar is m.i. lang niet altijd een nadeel. Een motor die weinig gebruikt is en dan nog relatief vaak voor korte stukken staat er met een lage kilometer stand echt niet beter bij.
 
Ik zou zeggen: ga zeker eens eerst echt zien, foto's zien er altijd geweldig uit.

Maar die kilometerstand is voor een deaville niet erg veel, lange afstanden gereden is altijd beter dan korte prutsritjes en als de dealeronderhoudspapiertjes echt zijn denk ik niet dat je een gat valt hoor.
De prijs kan ik weinig van zeggen, ik koop mijn voertuigen nooit boven de 1000 euro ;) :X

Ach, mijn Revere (ook ntv 650) had 74.000 op de teller en amper onderhoud gehad en snort nog steeds lustig rond. *O*
 
Ik denk als ie goed onderhouden is en dat blijft doen dat ie nog wel een tijdje mee gaat :)
 
Oeps, da's snel zeg,

Dank jullie voor de reactie's. Ja inderdaad, de keus is gewoon smaak gevoelig. Ik heb heel veel topics gelezen over merken en typen.. Je krijgt er de meest en uiteenlopenste verhalen door. De motor stond me gelijk aan. En of er nu veel plastic op zit of dat het een opoe-fiets is, traag en weinig PK/koppel... Wat dat aan gaat zal het me worst wezen. Ik, en dat is gewoon mijn mening, is dat de motor welke ik graag zou willen rijden. De nieuwe type is me toch net een beetje te duur... Verder is het inderdaad zo dat ik eerst ga kijken voordat ik zaken hard maak. Maar als ik hier nu zou lezen dat 5000 euro voor dat bouwjaar en km stand te gek voor woorden zou zijn kan dat mijn mening echt wel beinvloeden. Dat is de reden dat ik jullie advies vraag....... Je kunt ook zeggen dat het maar net is wat de gek ervoor wenst te geven.. Yja en daar zijn mijn zwaar verdiende centjes toch net iets te zonde voor.. Het vervelende is dat ik weinig tot geen verstand heb van motoren. Ik zal, als ik knopen denk door te hakken, ook iemand meenemen die verstand heeft van motoren.. Altijd handig...

Super bedankt tot zo ver..

M
 
Als je een prijs-check wil, moet je simpleweg marktplaats, ebay en alle andere mogelijke verkooppunten op internet even afzoeken (google is je vriend ;)) en dan kan je als het goed is snel checken of je niet teveel betaalt.

Succes :Y
 
bouwjaar is alleen intressant als je hecht aan 'waardevastheid'
hetzelfde geldt eigenlijk voor de kilometerstand.

55000 kilometer is peanuts voor een motor zoals de deauville, en daar kan je nog minstens hetzelfde op bijschrijven voor de onderhoudskosten echt omhoog gaan.

qua prijs
'qua nederlandse maatstaven' is de kilometerstand vrij hoog, in Nederland wordt over het algemeen maar weinig gereden, waardoor er veel motoren met een lage kilometerstand te koop staan.
Voor dezelfde prijs kan je dus wel een goed onderhouden motor vinden met een veel lagere kilometerstand, of 1 voor een lagere prijs met dezelfde kilometerstand.
 
Ken de motor verder niet maar 55000 hoeft geen probleem te zijn. Alleen als is de motor weer moeilijker te verkopen in de toekomst.
 
Heb je ook gekeken naar andere motoren van hetzelfde type op bijvoorbeeld Marktplaats of Ebay?
Ik denk dat dat wel verstandig is om te doen, er staan er vast nog wel een paar!
 
vind het een hoop geld voor een motor met 55.000

iemand die geen euro van zijn prijs af wilt doen is een slechte verkoper.
of heeft gewoon geen verstand van bemiddeling.

zou 4000 bieden en dan kijken wat ie zegt.

zijn zat deauville's te koop
 
Ik vind het errug veel geld voor een Deauville uit dat jaar met zo'n km stand. Kijk ff snel op motoroccasion en zie er direct al een paar met veel minder km's voor veeel minder geld. Zou nog ff heel goed rondkijken als ik jou was; je kunt je geld tenslotte maar 1 keer uitgeven.
 
Dag allemaal,

Hartelijk dank voor jullie inbreng, verhalen en tips. Hoewel veel verschillende meningen voel ik ook een beetje dat de prijs vrij stevig is.. Ik zal zeker nog eens rond gaan kijken en kenissen om raad vragen welke ook al een tijdje motor rijden..

Thanks allemaal en groetjes,

M
 
ik heb een hele goede deauville te koop staan rond 3650 euro hij is van mij maar sta te koop bij een dealer heb je ook een jaar garantie er bij :Y grote beurt gehad en is in prima conditie wegens gezondheidsprob. moeten wegdoen 39500km topkoffer nwe banden verw. handvaten valbeugels laat maar iets weten die site is www.motorpaleis.be (ekeren ,antwerpen)
 
Rij nu een half jaar Deauville, ook in de winter. Prima motor met weinig onderhoud. Voor woon werkverkeer ideaal, zeker met handvatverwarming. Prima wendbare motor, verwacht niet dat je hem makkelijk op zijn achterwiel krijgt. Zeker een aanrader. Vaste laadruimte ook prima te doen. Topkoffer is lekker, maar geeft wel veel gewiebel bij snelheden boven de 100 km pu. Cardan, dus geen kettingonderhoud. Ik heb er nog geen spijt van. Nu 7000 km mee gereden. Deauville 2002, bij km stand 30.000 gekocht voor 4250 (december 2007).
 
Stel je vraag op het forum van www.deauville.nl

Daar zitten de kenners van dze fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan