Motor op jiffy stationair laten draaien slecht?

Ins4ne

Die hard MF'er
30 dec 2003
273
0
Hallo mede mfers

Was even benieuwd of dit daadwerkelijk slecht is voor de motor. Verhalen dat er te weinig oliedruk zou zijn enzo. Is dit zo? En is er verschil in oliecirculatie tussen een injectiefiets en carburatorfiets? Mss achterhaalde vraag maar vind niet direct antwoord in zoekfunctie.

Reden is dat ik mijn motor soms minuut laat draaien voordat ik vertrek (helm opzetten, handschoenen aandoen,...enzo. Dus misschien beter van deze gewoonte afstand nemen?
By de way ik rij zelf met r6 van 2005. Injectie model maar zonder middenbok.

Ik hoor het graag :W
 
Ik start mijn motor (CBR900RR) altijd op de jiffy de eerste paar seconden loopt hij ronduit klote. Maar na een paar seconden worden de kleppen enzo warm, gaat hij regelmatiger lopen. En dan ga ik pas rijden.
 
Carburateurs en injectoren hebben helemaal niets met de olie huishouding te maken.

Viertaktmotor - Wikipedia

quote]Ins4ne schreef op 21 mei 2014 @ 19:14:
Juist nog vraagje, werkt oliepomp anders bij een injectie dan carburatorfiets?:$\
[/quote]

Ah, oké|(
Was 2takt met 4takt aan het verdraaien. Totaal verkeerd

Heb ook gevoel eens mijn motor van choke afspringt ze tamelijk op laag toerental draait en onrustig. Kan ik zelf hier iets aan veranderen om het stationair toerental te verhogen? Of ben ik verplicht om hem te laten afstellen. Mijn r6 is helemaal origineel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan