motor op naam zetten zonder rijbewijs

scighera

MF veteraan
21 feb 2008
3.617
25
Hengelo OV
topictitel zegt genoeg. Kan ik nog voordat ik mijn rijbewijs heb gehaald al een motor op mijn naam laten zetten?

Alvast bedankt!
 
met een paspoort, óf een identiteitskaart + uittreksel bevolkingsregister (dit is bij een paspoort niet nodig)

been there, done that
 
Laatst bewerkt:
ok:P moet ik dat uitreksel even aanvragen :) als ik morgen paspoort aanvraag is ie voor het weekend niet klaar denk ik :D (mijn ID verloop 1 september, maar twijfel of ik uberhaupt een nieuwe aanvraag)
 
zo'n uittreksel kun je meteen meekrijgen tegen betaling van 7 euro oid (afzetters)... hoef je niet aan te vragen...

paspoort is gelijk een stuk duurder
 
Inderdaad, je kan hem op naam laten zetten met:
1. Rijbewijs (ongeveer 24 uur nadat je hem 'vers' van het gemeentehuis afgehaald hebt)
2. Paspoort
3. Identiteitskaart met uitreksel van het bevolkingsregister

Ennuh, je moet ook nog eens 18 jaar zijn (maar dat is bij TS geen probleem :P)
 
Inderdaad, je kan hem op naam laten zetten met:
1. Rijbewijs (ongeveer 24 uur nadat je hem 'vers' van het gemeentehuis afgehaald hebt)
2. Paspoort
3. Identiteitskaart met uitreksel van het bevolkingsregister

Ennuh, je moet ook nog eens 18 jaar zijn (maar dat is bij TS geen probleem :P)

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/motor/kopen_en_verkopen/legitimeren.htm

Legitimeren

Bij overschrijving van het kentekenbewijs op het postkantoor of voor keuren op een RDW keuringsstation, kunt u zich legitimeren met een origineel:

* geldig Nederlands rijbewijs
Een Nederlands rijbewijs is geldig als het niet langer dan tien jaar geleden is afgegeven
of
* geldig Nederlands paspoort + een recent afschrift van de gegevens uit de "basisadministratie persoonsgegevens" van uw gemeente (GBA).


Het afschrift uit de GBA mag niet ouder zijn dan 3 maanden!
Ook kunt u zich met de volgende geldige documenten legitimeren:

* een Nederlandse identiteitskaart + een recent afschrift uit de GBA;
* een buitenlandse identiteitskaart (uit een EU/EG-land) + een recent afschrift uit de GBA;
* een diplomatiek paspoort + een recent afschrift uit de GBA of een verklaring van het Ministerie van Buitenlandse Zaken;
* een Nederlands reisdocument voor vreemdelingen + een recent afschrift uit de GBA;
* een Nederlands reisdocument voor vluchtelingen + een recent afschrift uit de GBA;
* een dienstpaspoort + een recent afschrift uit de GBA;
* een buitenlands paspoort + een recent afschrift uit de GBA;
* een actuele bedrijfsvoorraadpas (+legitimatie)


Ook hierbij geldt dat het afschrift uit de GBA niet ouder mag zijn dan 3 maanden!
 
ik moest per sé mijn rijbewijs laten zien bij beide moteren.. paspoort was niet goed :N
 
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/motor/kopen_en_verkopen/legitimeren.htm

of
* geldig Nederlands paspoort + een recent afschrift van de gegevens uit de "basisadministratie persoonsgegevens" van uw gemeente (GBA).


Het afschrift uit de GBA mag niet ouder zijn dan 3 maanden!
Ook kunt u zich met de volgende geldige documenten legitimeren:

* een Nederlandse identiteitskaart + een recent afschrift uit de GBA;
* een buitenlandse identiteitskaart (uit een EU/EG-land) + een recent afschrift uit de GBA;
* een diplomatiek paspoort + een recent afschrift uit de GBA of een verklaring van het Ministerie van Buitenlandse Zaken;
* een Nederlands reisdocument voor vreemdelingen + een recent afschrift uit de GBA;
* een Nederlands reisdocument voor vluchtelingen + een recent afschrift uit de GBA;
* een dienstpaspoort + een recent afschrift uit de GBA;
* een buitenlands paspoort + een recent afschrift uit de GBA;
* een actuele bedrijfsvoorraadpas (+legitimatie)


Ook hierbij geldt dat het afschrift uit de GBA niet ouder mag zijn dan 3 maanden!
:^

Heb het zelf ook gedaan met paspoort en uittreksel, echter was deze wel ouder dan 3 maanden.
 
thanks voor alle reacties :) rijd zo even naar het ambtenarentehuis (sorry, kon het niet laten :P)
valt me wel mee dat je daar niet 5 dagen of hoef te wachten :)
 
Ik heb mijn autorijbewijs laten zien. Binnen vijf minuten geregeld. ;)
Werd wel teruggeroepen toen ik wegliep. :o Was ik die negen euro vergeten te betalen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan