Motor op naam zetten

Ja dat kan gewoon! Ik heb ook een motor gekocht en moet 22 april afrijden.

Je kan hem gewoon kopen en op je naam zetten en verzekeren. Verzekeren is wel zo handig ivm diefstal of brand of als iemand anders er op wil rijden. Vereiste van de verzekering (bij Interpolis dan) is wel dat je binnen 6 maanden je rijbewijs haalt, anders vervalt de verzekering.

Gewoon kopen dus ;)
 
Ja dat kan gewoon! Ik heb ook een motor gekocht en moet 22 april afrijden.

Je kan hem gewoon kopen en op je naam zetten en verzekeren. Verzekeren is wel zo handig ivm diefstal of brand of als iemand anders er op wil rijden. Vereiste van de verzekering (bij Interpolis dan) is wel dat je binnen 6 maanden je rijbewijs haalt, anders vervalt de verzekering.

Gewoon kopen dus ;)


Idd.
Geen probleem!
 
Ja dat kan gewoon! Ik heb ook een motor gekocht en moet 22 april afrijden.

Je kan hem gewoon kopen en op je naam zetten en verzekeren. Verzekeren is wel zo handig ivm diefstal of brand of als iemand anders er op wil rijden. Vereiste van de verzekering (bij Interpolis dan) is wel dat je binnen 6 maanden je rijbewijs haalt, anders vervalt de verzekering.

Gewoon kopen dus ;)

En daarnaast ook verplicht anders kun je een boete krijgen, of je moet hem laten schorsen.
 
Jebt niet eens een rijbewijs nodig om een motor op naam te zetten.

Met je Paspoort of ID-kaart, en een uitreksel van het bovolkingsregister kan het ook.(Max. 1 maand oud).

Wel onhandig natuurlijk, handiger is een rijbewijs.
Rijbewijs B volstaat.
 
Wat zijn die "puntjes" die eraan moeten gebeuren? Niet te snel verliefd worden he? ;)

Wat betreft die verzekering.. bel vooraf even rond, want niet alle verzekeraars accepteren je als je zelf nog geen rijbewijs hebt. FBTO maakte hier bij mij geen problemen over, maar ze zijn wel prijzig.
 
Jebt niet eens een rijbewijs nodig om een motor op naam te zetten.

Met je Paspoort of ID-kaart, en een uitreksel van het bovolkingsregister kan het ook.(Max. 1 maand oud).

Wel onhandig natuurlijk, handiger is een rijbewijs.
Rijbewijs B volstaat.

Even ter aanvulling: bij een dealer kun je geen motorfiets op naam stellen met een uittreksel GBA / Identiteitsbewijs. Hier is een rijbewijs voor vereist (of B/AM voldoende is weet ik niet)!
 
Jebt niet eens een rijbewijs nodig om een motor op naam te zetten.

Met je Paspoort of ID-kaart, en een uitreksel van het bovolkingsregister kan het ook.(Max. 1 maand oud).

Wel onhandig natuurlijk, handiger is een rijbewijs.
Rijbewijs B volstaat.


Klopt helemaal, als je naar het postkantoor gaat om om te schrijven willen ze een rijbewijs zien (auto of motor), heb je dat niet dan moet je idd naar het gemeentehuis voor een uitreksel van het geboorteregister en dat samen met je ID op het postkantoor laten zien.

En de kosten van overschrijven zijn minder dan een tientje
 
Je kan altijd een motor op je naam zetten. Rijbewijs of niet.

Klopt helemaal, als je naar het postkantoor gaat om om te schrijven willen ze een rijbewijs zien (auto of motor), heb je dat niet dan moet je idd naar het gemeentehuis voor een uitreksel van het geboorteregister en dat samen met je ID op het postkantoor laten zien.

En de kosten van overschrijven zijn minder dan een tientje

Mag met ieder identiteitsbewijs.

Info;
Een voertuig kopen
Als u een voertuig koopt, moet u als nieuwe eigenaar het kentekenbewijs zelf op uw naam laten overschrijven. Iemand anders kan dit niet voor u doen.
Voor het overschrijven van een kentekenbewijs moet u tenminste 18 jaar zijn en in Nederland wonen.
U kunt het kentekenbewijs op verschillende manieren laten overschrijven:

* Overschrijven op postkantoor
U kunt het kentekenbewijs over laten schrijven op de grotere postkantoren.

* Overschrijven bij erkend bedrijf
Als u een voertuig koopt bij een door de RDW erkend voertuigbedrijf dat beschikt over de bevoegdheid Tenaamstellen Voertuigbranche (TV), dan kan de medewerker het kentekenbewijs daar direct op uw naam zetten.

* Benodigde documenten voor overschrijving
Om een kentekenbewijs op uw naam te laten zetten heeft u nodig:
+
Een geldig legitimatiebewijs
+
Het Tenaamstellingsbewijs
+
Het Overschrijvingsbewijs


Kentekenplaten en kentekenbewijs
Let u er wel op dat zowel het complete kentekenbewijs als de GAIK-kentekenplaten aanwezig zijn.

Als dat niet zo is, moet u ervoor zorgen dat de eigenaar of houder (de verkoper) van het voertuig voordat de overdracht plaatsvindt alsnog zorgt voor de juiste kentekendocumenten en/of -platen.

Link; http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/het_kentekenbewijs/bij_aan_en_verkoop/een_voertuig_kopen.htm
 
Wat betreft die verzekering.. bel vooraf even rond, want niet alle verzekeraars accepteren je als je zelf nog geen rijbewijs hebt. FBTO maakte hier bij mij geen problemen over, maar ze zijn wel prijzig.

Bel ik net FBTO op om de motor te verzekeren, kan dat niet omdat ik nog geen motorrijbewijs heb.Volgens mij doen die verzekeringsmaatschappijen maar wat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan