Motor op naam zonder rijbewijs

Mocht je in de schuld sanering komen, dan zul je moeten uitleggen waarom je verzekering betaald voor een motor die niet van jou is.

Volgens mij kan jou vriend ook nog aangemerkt worden als katvanger, hoe goed de bedoelingen ook zijn.

Een betere optie is denk ik je motor "schenken" aan je vriend, omdat jij hem niet meer kunt betalen o.i.d. en je vriend elke maand contant geld geven voor de verzekering.
Dus de verzekering ook op naam van jou vriend, met jou eventueel bijgeschreven als (mede)bestuurder.
 
Ik heb in het zelfde schuitje gezeten met deurwaarders etc, dit heeft mij ook een motor gekost. Ik zou hem gewoon bij die vriend onderbrengen hem door hem laten verzekeren en hem contant betalen, dan is er niks meer naar jou terug te volgen. En mocht er dan wat gebeuren had je de motor net ff geleend...

En ik weet dat dit niet netjes is maar als je met deurwaarders te maken ga krijgen zal je erachter komen dat die ook niet netjes werken...
 
Ik ga ervan uit dat er nog geen beslag is gelegd op de motor?
Anders ben je namelijk strafbaar als je de motor bij iemand anders onder brengt..

Ik begrijp je situatie ook en snap dat je de motor wilt houden.
Op naam van een vriend zetten is natuurlijk een optie, echter raak je zo ook een stuk regie kwijt.
Stel dat die vriend ook schulden heeft bij de belasting of onbetaalde verkeersboetes, dan zou het zomaar kunnen zijn dat je je motor via je vriend kwijt raakt.

Als je er zeker van bent dat dit niet het geval is, dan is het een te overwegen optie..

Sterkte met je situatie want ruk is het zeker...
 
daar had ik een jaar geleden geen last van, toen had ik geen rijbewijs, wel alvast een motortje gekocht om te sleutelen, maar met m'n autorijbewijs als ID heb ik geen andere papieren te hoeven tonen. :)
Rijbewijs is rijbewijs, maakt niet uit welke categorie., Ik denk dat je ook best een vrachtwagen of bus op naam kan zetten...

Vervelend voor de TS de situatie, veel sterkte daarmee.
 
Laatst bewerkt:
Als je je baan kwijt bent geraakt heb je eerst nog recht op ww lijkt me. Daar speelt vermogen geen rol. Bij een bijstandsuitkering wel. Dan zul je moeten laten zien of je vermogen hebt. Vanaf 1 januari gelden er aangescherpte regels om fraude bij een uitkering aan te pakken. Als je schulden hebt waardoor er een deurwaarder op je hielen zit is dat een ander verhaal.
 
Mag ik zo brutaal zijn om mijn vraag die gerelateerd is aan deze topic hier te stellen?

Ik mag een motor voor een aantal maanden lenen. Wat voor verzekering moet ik afsluiten om eventuele schade gemaakt door mij of iemand die mij aanrijdt in te dekken?
 
Mag ik zo brutaal zijn om mijn vraag die gerelateerd is aan deze topic hier te stellen?

Ik mag een motor voor een aantal maanden lenen. Wat voor verzekering moet ik afsluiten om eventuele schade gemaakt door mij of iemand die mij aanrijdt in te dekken?

Komt deze op je eigen naam te staan of blijft hij op naam van degene die hem aan je leent? Als hij gewoon bij de ander op naam blijft moet die hem ook gewoon verzekerd houden, hooguit kan hij aangeven bij de verzekering dat iemand anders de motor zal gebruiken de komende tijd (er is dus een andere regelmatige bestuurder).
 
Komt deze op je eigen naam te staan of blijft hij op naam van degene die hem aan je leent? Als hij gewoon bij de ander op naam blijft moet die hem ook gewoon verzekerd houden, hooguit kan hij aangeven bij de verzekering dat iemand anders de motor zal gebruiken de komende tijd (er is dus een andere regelmatige bestuurder).

Hij komt niet op mijn naam te staan, omdat de eigenaar er zelf ook gewoon op blijft rijden. Ik mag er zeg maar voor een aantal maanden ook gebruik van maken.
Dus als de eigenaar dit aangeeft bij de verzekering, en ik schade rijdt wordt het vergoed door de verzekering van de eigenaar?
 
Daar zou ik even mee uit gaan kijken als ik jou was. Verzekering kan 't ook als verhuur gaan zien (ook al betaal je er niets voor) en daarmee zou je een clausuleschending hebben.

Ik zou de vraag gewoon even bij de verzekeraar zélf stellen en dus niet bij een assurantietussenpersoon.
 
Daar zou ik even mee uit gaan kijken als ik jou was. Verzekering kan 't ook als verhuur gaan zien (ook al betaal je er niets voor) en daarmee zou je een clausuleschending hebben.

Ik zou de vraag gewoon even bij de verzekeraar zélf stellen en dus niet bij een assurantietussenpersoon.


Is dit voor mij bedoeld?
 
Laatst bewerkt:
Is dit voor mij bedoeld?

Volgens mij wel.

Het is lastig. De verzekering hangt aan het voertuig. Als jij schade maakt, moet dit door de verzekering van de motor (normaliter de verzekering van de eigenaar van de motor) betaald worden. Als je een motor aan iemand uitleent en die persoon laat hem vallen, dan is het een lastig verhaal als je geen all risk verzekering hebt. Ik ken geen enkele verzekering waar je dit onder kunt brengen.
Ik weet niet hoe goed je bevriend bent met degene van wie je de motor leent, maar de enige optie is volgens mij op naam laten zetten en all risk verzekeren.


Terug naar TS: ALs je jezelf 100% in wil dekken zou ik de motor "verkopen" aan die kennis van je. Ik ga er vanuit dat je die persoon vertrouwt. Op zijn naam zetten, op zijn naam verzekeren. Dat jij hem dan mag lenen is gewoon aardig van hem. Jij hebt geen motor, die heb je verkocht vanwege financiële noodzaak. Die is gewoon cash betaald, dat geld is weg, daar heb je toen brood van gekocht.
 
Is dit voor mij bedoeld?

:Y

@ TeeVee: je creëert daarmee eigenlijk 't zelfde als.... :o

Dat zo'n fiets van een paar "knaken" niet gedekt is, oké....Maar de gevolgschade bij derden is lastiger/groter om achteraf nog op te brengen áls 't echt verkeerd uit gaat vallen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan