Motor op stuurslot en geen sleutels

BeeJee

Rookie
22 mei 2007
5
0
Beste,

Wie kan mij helpen bij het volgende probleem? Ik heb een Suzuki GSX 750F (bouwjaar 1994) die veilig op slot staat in de schuur. Te veilig, want ik heb geen sleutels meer (ook geen reservesleutel). Beide sleutels zijn gestolen bij inbraak, waardoor ik nu al een tijd niet meer kan motorrijden.
Het meest verstandige wat ik tot nu toe gehoord heb is het verwijderen van het contactslot. Maar hoe? Kan bij dit type het contactslot er zo uitgeschroefd worden of moet deze eruit geslagen worden?

Wie heeft ervaring en kan mij advies geven?

Bij voorbaat dank!!!!!!


Bertjan
 
Aangezien je toch nieuwe sloten moet hebben (je hebt toch geen sleutels meer van je oude slot)

Kan je toch gewoon het oude slot kompleet slopen ?

Een grote schroevendraaier erin meppen en dan met verkrachte eenden opendraaien :9
Als dat gelukt is, je kroonplaat eraf halen en het hele slot demonteren.
Nieuw of gebruikt slot terug monteren en klaar is Henkie.

Soms moet je niet nadenken, maar gewoon je spierballen gebruiken.
 
Iemand uit A'dam, met eigen bedrijfje.. Wel een motormonteur, geen automonteur oid. |(

Wilde wel bij em langskomen.. heeft dat ook gedaan, maar is om de een of andere vage reden niet gelukt.
 
als dat zo is kan je denk ik beter je buddyslot er af proberen te halen dan daar de sleutel op laten maken.
nee, dat kan niet.. dat is de simpele variant namelijk: een sleutel voor een 'simpel' slot kost €12,50 om na te maken (één pinnetje, soms twee).. en bij een contactslot zijn dat er veel meer,..

contactslot-sleutel namaken: past op alle sloten
stuurslot/helmslot/zadelslot: past op deze kleinere sloten, niet op contactslot
(heb het al vaker geprobeerd/ motoren van Domeinen zijn vaak zonder sleutels)
 
nee, dat kan niet.. dat is de simpele variant namelijk: een sleutel voor een 'simpel' slot kost €12,50 om na te maken (één pinnetje, soms twee).. en bij een contactslot zijn dat er veel meer,..

contactslot-sleutel namaken: past op alle sloten
stuurslot/helmslot/zadelslot: past op deze kleinere sloten, niet op contactslot
(heb het al vaker geprobeerd/ motoren van Domeinen zijn vaak zonder sleutels)

aha, dat wist ik dus niet.

heb bij mijn suzuki namelijk niet het idee dat dat zo is, zijn allemaal even gammel :+
 
Als je nou eens met de papieren en je paspoort naar de dealer gaat, moet hij toch op chassisnummer sleutels kunnen bestellen?

Helaas.. Blijkbaar slaan ze deze gegevens niet op zoals bij auto's.

Ik heb er een of andere monteur erbij gehad maar deze had het erover dat de voorvork moest zakken en daarvoor hier niet de ruimte had. Heb weinig vertrouwen in het feit dat hij dit klusje kon klaren. Gelukkig heeft het me weinig gekost.

Zal van het weekend proberen om alles los te schroeven en kijken of het me lukt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan