motor opbokken en velgen eraf halen ivm spuiten?? how to??

mrisjuh

Rookie
9 mrt 2012
15
0
eerbeek
haaj slimme mannen! en misschien ook vrouwen..
deze dame wil graag dr velgen van mijn kawasaki ninja zx6r uit 2003 spuiten in de kleur flipflop....
maar ik begin pas net met sleutelen etc..
dus hulp nodig! :P

als eerst.. die motor moet van de grond.. iemand tips??
daarna die velgen eraf.. zijn daarbij nog dingen waaraan ik moet denken??
of hoe haal je die er simpel gezegd van af.???

tips zijn zeeeeer welkom!

ps.. tog maar is nadenken om een werkplaats handboek aan te schaffen .. uhum..

xx
 
Grrr inbus 22 nodig heb ik niiiejjj

of een imbus 22 mm of een lange moer 22 mm halen,half erin,22 mm ringsleutel aan de andere kant erop en losdraaien :)

full
 
dus tog een imbus.. via mp al 1 gekocht hopen dat die ook verzonden wordt.. dan kan ik verder..
achtervelg nu aant spuiten met flipflop.. en ik moet zeggen ik ben een natuurtalent hahaha.. wordt egt mooi.. laat hem expres beetje donkerder normaal is die grijs met rainbow flakes in de zon.. ik doe dus iets minder lagen en heb nu antraciet in de schadus en rainbow in de zon:D:D
nu staat die in de blanke lak dus bijna klaaaar :D happy me!
dus flipflop spuite kan gewoon met spuitbus.. ik als vrouw kan dat ook ;)
x
 
Heb uiteindelijk besloten om een hele set doppen, grote imbus te kopen. Gehaald bij Welkom bij Autogereedschap.com (geen spam), maar een aanrader. Set was niet duur, en ander imbussen kunnen mooi op mijn momentsleutel :)

zie dr geen 22 tussen zitten.. zelfs bij de (groot)gereedschap winkel hier in de buurt niet :O die doen met tractors etc.. dus dacht die hebben dat vast.. maar die kan ze wel bestellen.. maar ik hoop dat die lambal op marktplaas hem mij gewoon netjes opstuurd:D
 
~
dus tog een imbus.. via mp al 1 gekocht hopen dat die ook verzonden wordt.. dan kan ik verder..
achtervelg nu aant spuiten met flipflop.. en ik moet zeggen ik ben een natuurtalent hahaha.. wordt egt mooi.. laat hem expres beetje donkerder normaal is die grijs met rainbow flakes in de zon.. ik doe dus iets minder lagen en heb nu antraciet in de schadus en rainbow in de zon:D:D
nu staat die in de blanke lak dus bijna klaaaar :D happy me!
dus flipflop spuite kan gewoon met spuitbus.. ik als vrouw kan dat ook ;)
x~


Kan ook wel, al zal de hardheid te wensen over laten. Dat is het ellendige van die spuitbussen. Je hoeft er maar naar te kijken en het ligt er al af. Laat staan straks bij de eerste bandenwissel.
 
daar heb ik dus geen zin in, moet in 1 keer passen dus.
gewoon eronder en het voorwiel lossen, heb trouwens een Suzuki V-Strom 2010
Heb ze maar ff een mailtje gestuurd, ik laat het hier wel ff weten.


Heb Datona net gebeld en zij kunnen niet garanderen of mijn Dl650 V.strom van de grond af zal komen...
Zou er zelf evt. een bus/pen voor kunnen draaien maar tja da's een gok of i dan wel goed zal zijn.

Iemand hier ervaring met deze paddock icm. een wat hogere model motor ?
 
Ik zou het meten as d et wiel eruit iw van de week maar anders bij datona bestellen kan je altijd retour doen dan weet je het zeker.. of als er is voor je wiel eraf halen . Los maken frame optillen en op je voorpoot laten rusten.. zorg dan wwl dat die achter gied stevig op paddock staat
 
Terug
Bovenaan Onderaan