Motor opbokken

Granddad

Rookie
5 aug 2007
27
0
Landgraaf
Goede avond,
Even een kort vraagje:
Kan ik mijn Yamaha viragi XV535 opbokken recht onder het motorblok?
Er is daar namelijk geef vlakke bodem.
Heeft iemand dat bij zich zelf opgelost?

Groetjes
Granddad
 
Met wat plankjes en die weer op tegels heb ik het wel eens gedaan. Stukje schuim ook nog.

Maar heeft je virago geen wiegframe met buizen eronder? :?

Die heef geen carterpan oid he en is al wat ouder, zo sterk is dat blokje niet denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Als je een garage of schuur met plafond balken heb dan kun je hem aan de bovenste kroonplaat met een stevige sjorband ietsje omhoog trekken (met behulp van iemand).Ik neem aan dat het voor de voorwiel is enkele cm's is voldoende.
 
Het probleem is dat er midden onder het motorblok een soort uitstekende naad loop.
Met een plankje op een krik gaat hij direct kantelen.
Het is een Yamaha Virago xv535 bj 1993.

X7. Bedoel je hem gewoon aan het stuur omhoog trekken?

Groetjes
Granddad
 
@ Grandad:

Hier op het MForum is er een subforum "Choppers" Daarin zit een actief topic enkel en alleen voor Virago's. Meschien kun je dat daar es vragen, zitten best wel veel mensen met Virago's (ook 535s)
zie:
Yamaha XV Virago Topic

In de beginpost van die topic staan ook een paar miljoen links naar andere topics & websites ivm virago's

Succes
 
Laatst bewerkt:
Als je een garage of schuur met plafond balken heb dan kun je hem aan de bovenste kroonplaat met een stevige sjorband ietsje omhoog trekken (met behulp van iemand).Ik neem aan dat het voor de voorwiel is enkele cm's is voldoende.
Zo heb ik het ook gedaan :Y Wel goed kijken dat je sjorbanden nergens knellen (op kabels).
 
Motor flikkerd om geen dubbele wieg of vlakke pan Ik heb er ook een gehad ter reparatie.

Niet als je em op de juiste plaats zet. Heb het zelf ook gedaan.. Wel moet je een kant van de plank laten steunen op wat stenen. De andere kant op de krik zodat hij in balans staat..

Dan krijg je een soort bok standaard effect
 
Terug
Bovenaan Onderaan