Motor ophangen aan de muur, klopt het technisch gedeelte?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.408
35.824
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Hij hangt!!!
https://www.motor-forum.nl/threads/...t-het-technisch-gedeelte.441158/post-29340235
Hallo mensen die met wiskunde beter opgelet hebben O-)

Ik ben eindelijk zo ver dat ik 2 beugels ga laten maken om mijn RS125 op te kunnen hangen aan de muur maar ben me niet zeker of mijn tekening een beetje klopt. Ik wil 2 steunen laten maken die de ronding van de banden volgen zodat ze zo min mogelijk opvallen. Geef je dan gewoon de straal van je wiel aan? Anders gezegd,
diameter delen door 2 = straal?
Voor zit een 110/70-17 band om, als ik dit goed gemeten zou hebben heeft die een straal van 29.4cm.
Achter een 150/60-17 en die zou dan op een straal van 30.6cm zitten.

Iemand die dit kan bevestigen?

En dit is wat ik nu op papier heb staan en hoe het er ongeveer uit zou moeten komen te zien:

(Je kan zien dat ik voor mijn werk technisch tekenaar ben :X )
3A2D33A5-F01A-431F-8484-FF396FE06D98.jpeg


FDCAA94F-DCB5-4315-B83F-ADE7143665E8.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Wanneer heb je vakantie? Kunnen daarna weer gaan vragen....het is ondertussen wel een hele lange cliffhanger aan het worden :P

Nou dat is het gewoon, ik ben aan het werk, aan het racen of bezig voor te bereiden van 1 van beide.

Vakantie?
Vrijdagavond begin, zondag inladen voor circuit en weer naar Assen, maandag racen, dinsdag vertrek 3,5 week Route66, ma avond/di morgen thuis, woensdag weer werken 🤦🏻‍♂️😂

To do:
Nog even tank leegrijden
Alle vloeistoffen eraf / zo leeg mogelijk
Tip top poetsen
Voetsteun links ed verwijderen
Beugels aan de muur
Ketting bovenzijde gereedmaken
Tillen!

Maar ik heb nog zoveel meer wat ook echt moet :X
 
Leuk idee, miss ook wat voor mij over 18 jaar😉 als ik het nu voorleg aan de vrouw is het er tzt miss wel door!😋

Maar omdat je ook rs rijder bent heb jij weleens problemen met speling in de voorpoten gehad? (balhoofd speling vrij)
 
Jawel! (Nee hij hangt nog niet), maar er zit weer schot in de zaak!

Remvloeistof, koelvloeistof, versnellingsbakolie, mengsmering olie, benzine is eraf. Accu eruit. Luchtinlaat afgedekt. En onderhuids even grof schoon gemaakt.
564B4ACF-84CD-415C-A5F4-BB74C9CD61A0.jpeg


En ook bij profi toko neergezet voor bling bling!
7C89E3B1-7B35-4630-BB3C-3A141E98268E.jpeg


Ik hoop hem volgende week weer op te halen en dan zal hij binnen 2 weken moeten hangen 😍
 
Terug
Bovenaan Onderaan