quintiexxx
Die hard MF'er
welke methode kan je aanbevelen om in een korte tijd de motor voldoende op te warmen ZONDER bezwaarlijke schade aan het blok aan te brengen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Starten en rustig gaan rijden.
Gewoon starten en kalm aan weg rijden werkt het beste voor de motor en jouw leefomgeving. Niet een half uur lang in de tuin gaan staan gassen, dat helpt niks.
Zelf zorg ik dat ik op helm, en handschoenen na gekleed ben. Dan de boel starten, stationair laten lopen (of op de choke), dan helm op, handschoenen aan, en wegrijden.
Gewoon starten en kalm aan weg rijden werkt het beste voor de motor en jouw leefomgeving. Niet een half uur lang in de tuin gaan staan gassen, dat helpt niks.
Zelf zorg ik dat ik op helm, en handschoenen na gekleed ben. Dan de boel starten, stationair laten lopen (of op de choke), dan helm op, handschoenen aan, en wegrijden.
Starten en rustig gaan rijden.
na het starten meteen 5 minuten vol in de begrenzer raggen...
oh zonder schade zij je
dan maar
de aanleiding is dat ik tijdens racewedstrijden de monteurs de motoren zag laten warmlopen door de de gehele tijd kleine beetjes gas te geven .. tot 4000 toeren...
welke methode kan je aanbevelen om in een korte tijd de motor voldoende op te warmen ZONDER bezwaarlijke schade aan het blok aan te brengen?
de aanleiding is dat ik tijdens racewedstrijden de monteurs de motoren zag laten warmlopen door de de gehele tijd kleine beetjes gas te geven .. tot 4000 toeren...
en maar goed ook, op een circuit rij je continue hoog in de toeren, beetje lullig voor je blok als die nog koud isja ok, maar dat is tijdens races
Het is nou eenmaal niet mogelijk om even vantevoren een paar rondjes op het circuit te rijden om hem warm te draaien dus doen ze het zo.
En als je vervolgens minzaam opmerkt dat je techneuten-hart het welhaast begeven heeft, kijken ze je niet begrijpend aan.verbaas me elke keer weer over die idioten die de motor ergens neerzetten, na een uur terugkomen, starten en hem even heel stoer in de toerenbegrenzer trekken terwijl ze ernaast staan
ja ok, maar dat is tijdens races
Het is nou eenmaal niet mogelijk om even vantevoren een paar rondjes op het circuit te rijden om hem warm te draaien dus doen ze het zo.
wel eens aan gedacht....Haal het blok eronder uit en leg het in de oven die voorverwarmd is tot 180 graden.
Regelmatig draaien.
Na 20 minuten snel het blok weer in het frame hangen en je kunt gelijk volgas weg.
wel eens aan gedacht....
iets van een gloei-spiraal onder je blok plaatsen die je op afstand aan kunt zetten... kun je nog ff kleien, en eenmaal op de motor volgas de schuur uit!
na het starten meteen 5 minuten vol in de begrenzer raggen...
oh zonder schade zij je
wel eens aan gedacht....
iets van een gloei-spiraal onder je blok plaatsen die je op afstand aan kunt zetten... kun je nog ff kleien, en eenmaal op de motor volgas de schuur uit!
Gewoon twee aansluitnippels (bijv. van die hydraulieknippels zoals je die op tractoren en vrachtauto's vindt) op je carter... Olieslangetjes eraan naar een externe pomp en verwarmingselement en vervolgens rondpompen en opwarmen tot een eindje boven de normale olietemperatuur van je blok (dit ivm afkoelen van de olie zodra het door het koude blok gepompt gaat worden bij het starten).Is het dan niet makkelijker om alleen je olie in de magnetron op te warmen tot 200 graden. Dat in je blok gieten en raggen maar. . .