Hummer
MF veteraan
- 10 apr 2003
- 5.806
- 3
Ik start de motor eigenlijk altijd in z'n 1 met de choke open. Ik rijd meteen rustig weg, schakel in z'n 2 en laat de motor dan op z'n choke rustig pruttelend de wijk uitrijden.
Eenmaal uit de wijk (na 1 minuut) gaat de choke dicht en rij ik eerst nog 5 minuten niet boven de 4000 toeren en de laatste 10 minuten niet boven de 6000 toeren. Mijn woon-werk-rit is véél te kort voor het blok om echt warm te worden.
(Ik heb trouwens geen toeren-motor, dus ik schakel sowieso meestal rond de 5000)
Als ik de motor start en dan nog rustig mijn helm op zet en handschoenen aan doe, dan staat de buurt buiten. Ik heb namelijk nogal een herrie-pijp, die bij stionair draaien nogal een zware roffel laat horen.
Maar volgens is starten en meteen rustig wegrijden en de eerste 20 minuten niet te gek doen, toch het beste voor het blok.
Eenmaal uit de wijk (na 1 minuut) gaat de choke dicht en rij ik eerst nog 5 minuten niet boven de 4000 toeren en de laatste 10 minuten niet boven de 6000 toeren. Mijn woon-werk-rit is véél te kort voor het blok om echt warm te worden.
(Ik heb trouwens geen toeren-motor, dus ik schakel sowieso meestal rond de 5000)
Als ik de motor start en dan nog rustig mijn helm op zet en handschoenen aan doe, dan staat de buurt buiten. Ik heb namelijk nogal een herrie-pijp, die bij stionair draaien nogal een zware roffel laat horen.
Maar volgens is starten en meteen rustig wegrijden en de eerste 20 minuten niet te gek doen, toch het beste voor het blok.