Is het dan geen idee om je olieradiator half af te plakken met een tape (die tegen de hitte kan) als ie niet op temp komt?Grote lucht/oliekoelers (GSX 1400) willen amper warm worden in de winter.
Interessant stuk trouwens over de banden warmen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is het dan geen idee om je olieradiator half af te plakken met een tape (die tegen de hitte kan) als ie niet op temp komt?Grote lucht/oliekoelers (GSX 1400) willen amper warm worden in de winter.
pff, wat moeten al die vrouwen/vriendinnen van die MF-ers toch gelukkig zijn zeg, als de motoren al zo opgewarmd worden, moet er van die vrouwen wel heeeel erg veel werk gemaakt worden
Dat wordt ook gedaan maar aangezien het een luchtkoeler is duurt het dan alsnog erg lang voor de olie warm wordt. Bij middellange afstanden in de winter krijg je dus veel vocht in de olie... en 'sludge' (olie/water mengsel, lijkt op mayonaise).Is het dan geen idee om je olieradiator half af te plakken met een tape (die tegen de hitte kan) als ie niet op temp komt?
Interessant stuk trouwens over de banden warmen
En waterkoelers met een warmtewisselaar (olie/water) worden nog beter warm.
Grote lucht/oliekoelers (GSX 1400) willen amper warm worden in de winter.
Ik zou hierover een topicje starten in techniek, want volgens mij is dat niet echt normaal. Mijn divje heeft met deze "koude" nog echt geen moeite. 10 sec effe wakker worden, en daarna klimt ie al direct in de toeren en kan ik rijden. De mijnes is van '92 dus niet echt een jonkieeven een oud topicje opdiepen
Omdat het weer nu echt koude wordt, wil m'n Div600 niet zo vlot meer pruttelen 's morgens. Stationair draaien is niet echt goed voor de motor maar ik kan bijna niet anders. Als ik te vlug wegrij reageert m'n luchtgekoeld blokje niet echt op mijn bevelen.
Ik laat hem een minuutje op 2/3 choke draaien, verminder naar 1/3 choke en vertrek. Na nog eens 30sec/1minuut zet ik alles uit en blijf onder de 5000 toeren. Na een kleine 10 kilometer beschouw ik het opwarmen als voorbij.
Ik zou hierover een topicje starten in techniek, want volgens mij is dat niet echt normaal. Mijn divje heeft met deze "koude" nog echt geen moeite. 10 sec effe wakker worden, en daarna klimt ie al direct in de toeren en kan ik rijden. De mijnes is van '92 dus niet echt een jonkie
2/3 of 1/3 choken die ik nooit, gewoon starten op de choke, wegrijden en aan het einde van de straat (zeg iets van 500 meter ofzo) choke uit.
Hahahaha, vreselijk herkenbaarViertakt is gewoon starten en rustig wegrijden.
Twaatakt is starten en dan eerst effe op de begrenzer voor je wegrijd anders hoesten en proesten die krengen zo.
Vlot naar z'n 6, (of 5 waarschijnlijk in de auto) en niet de oprit op planken.Ik woon 2 min van de snelweg vandaan, dus als ik naar school ga, heb ik niet veel tijd om de motor warm te laten draaien. Gewoon rustig rijden.
Me motor krijg ik vrijdag pas, dus ik spreek nog niet uit ervaring...hahahahaha
(wel ervaring met de auto, daar geld het ook voor natuurlijk)
Ja sowieso moet je alles rustig (maar niet te angstvallig rustig) de tijd gunnen om op temperatuur te komen. Zuigers, cilinderkop, noem maar op, diverse onderdelen. Zo bepaal je de levensduur van je blok.
Tja... van een vent die in November al met een kerstmuts gaat lopen leuren kan je dat verwachten....Warm draaien Nog nooit van gehoord
JoaH.. en fietsen is beter. 10 minuutjes. Blijf maar op je scooter gaan.ik woon zo'n 10 minuutjes van school. Als ik strax mijn motor heb, zou die tijdens die ritjes nooit goed opgewarmd zijn. Is dat dan niet erg slecht?