Motor opzettelijk omgeduwd

Zou het wel triest vinden als je niks zou krijgen, puur omdat die vrouw zo'n onrendabele is. Die kan dus eigenlijk doen wat ze wil (in het redelijke) omdat ze toch geen geld heeft :') Wat als we zulke mensen nou gaan gebruiken voor het testen van medicatie (dan zonder betaling uiteraard), doen ze tenminste nog iets terug voor de maatschappij! :P
 
Zou het wel triest vinden als je niks zou krijgen, puur omdat die vrouw zo'n onrendabele is. Die kan dus eigenlijk doen wat ze wil (in het redelijke) omdat ze toch geen geld heeft :') Wat als we zulke mensen nou gaan gebruiken voor het testen van medicatie (dan zonder betaling uiteraard), doen ze tenminste nog iets terug voor de maatschappij! :P

Ja maar dat werkt met alles zo toch? Je premie gaat omhoog om je eigen schade te betalen als een junk jouw autoradio nodig heeft om een shotje te scoren. Je betaalt aan pensioen terwijl jij er later geen recht meer op hebt. Je betaalt aan ontwikkelingshulp voor een of ander vaag ontwikkelingsland waar niemand wat van gehoord heb. Je betaalt belasting om 3 gezinnen te onderhouden waarbij niemand de energie heeft om zijn eigen eten te gaan verdienen.

Het zijn de zwakkeren van de samenleving die je onder je hoede moet nemen zo werkt dat in een verzorgingsstaat....
 
Hier is alleen duidelijk een dader. Ik neem aan dat als een junk jouw autoradio jat en gepakt wordt, hij deze moet vergoeden (indien mogelijk, utopische gedachte ik weet het). Je andere voorbeelden vind ik niet echt vergelijkbaar :P
 
Hier is alleen duidelijk een dader. Ik neem aan dat als een junk jouw autoradio jat en gepakt wordt, hij deze moet vergoeden (indien mogelijk, utopische gedachte ik weet het). Je andere voorbeelden vind ik niet echt vergelijkbaar :P

Ach ja ik las het woordje onrendabele en er werd gelijk weer wat getriggerd in mijn grijze pap-massa ;(
 
Tsja.

Knap kut dit soort dingen. Jammer dat het vermoedelijk een kale kip betreft en die zijn lastig te plukken. Maar zeg nooit nooit, wellicht kan er iets ingehouden worden van een eventueel inkomen of eventuele uitkering?

De verleiding zou wel erg groot zijn om diegene een paar botbreukjes te bezorgen. Maar uiteindelijk had je jezelf daar zo veel ellende mee bezorgd dat je de schade aan je motor waarschijnlijk voor lief zou nemen. Jaren geleden was ik druk proberende de dief van mijn motorscooter (althans degene die 'm op dat moment bestuurde en gesloopt had) te bewerken met een leeg bierflesje, maar gelukkig werd ik tegengehouden. (door vrienden, niet de politie...)
 
Heb dit een keer mee gemaakt maar dan met de auto. Mijn vrouw had deze voor een inrit neer gezet, de eigenaar van de inrit was zo boos geworden dat hij een kabel aan mijn auto bond een met een terrein wagen mijn auto achteruit weg trok. Had motor schade opgelopen. Er waren ook getuige, aangifte gedaan bij de politie. De persoon is thuis opgehaald heeft bekend, maar heeft nooit ene euro betaald. Had zelf de rechtsbijstand ingeschakeld, zij kregen van de politie geen gegevens van de dader ik ook niet. De dader is alleen veroordeeld door de rechter voor bedreiging van mijn vrouw en dochter. Hij kreeg een boete van € 150,00 en daar was de kous mee af.
 
Laatst bewerkt:
Heb dit een keer mee gemaakt maar dan met de auto. Mijn vrouw had deze voor een inrit neer gezet, de eigenaar van de inrit was zo boos geworden dat hij een kabel aan mijn auto bond een met een terrein wagen mijn auto achteruit weg trok. Had motorschade opgelopen. Er waren ook getuige, aangifte gedaan bij de politie. De persoon is thuis opgehaald heeft bekend, maar heeft nooit ene euro betaald. Had zelf de rechtbijstand ingeschakeld, zij kregen van de politie geen gegevens van de dader ik ook niet. De dader is alleen veroordelld door de rechter voor bedreiging van mijn vrouw en dochter. Hij kreeg een boete van € 150,00 en daar was de kous mee af.

Maar jij weet wie het was en waar die woont... Immers voor diens deur stond je auto.
 
Laatst bewerkt:
Heb dit een keer mee gemaakt maar dan met de auto. Mijn vrouw had deze voor een inrit neer gezet, de eigenaar van de inrit was zo boos geworden dat hij een kabel aan mijn auto bond een met een terrein wagen mijn auto achteruit weg trok. Had motorschade opgelopen. Er waren ook getuige, aangifte gedaan bij de politie. De persoon is thuis opgehaald heeft bekend, maar heeft nooit ene euro betaald. Had zelf de rechtbijstand ingeschakeld, zij kregen van de politie geen gegevens van de dader ik ook niet. De dader is alleen veroordelld door de rechter voor bedreiging van mijn vrouw en dochter. Hij kreeg een boete van € 150,00 en daar was de kous mee af.

Dan heb je toch echt iets fout gedaan. Strafrechtelijk heb jij weinig in te brengen, maar civielrechtelijk kun je het jezelf wel aanrekenen. Via die weg had je wel financieële compensatie kunnen regelen..
Edit: Al bedenk ik me nu wel dat ik oordeel zonder ook maar iets te weten van de situatie.
 
Laatst bewerkt:
De dief van mijn autoradio betaalt mij nog steeds iedere maand €1,02 en is daar nog wel een paar jaar mee bezig. Niet dat ik er rijker van wordt, maar hij kan wel iedere maand 2 blikjes bier minder scoren.
De aanhouder wint...
 
Waarom maar een euro per maand? Als die lui niet werken, krijgen ze toch een uitkering of iets? Lijkt me dat daar dan makkelijk een paar tientjes per maand vanaf kunnen naar een slachtoffer van de daden die ze hebben verricht.
 
Maar jij weet wie het was en waar die woont... Immers voor diens deur stond je auto.

Persoon had op het bureau ook toe gegeven dat hij het had gedaan. Maar mijn verzekering heeft geen enkele euro gekregen. Zelfs na de veroordeling niet. Was zelf WA+casco verzekerd en heb wel alles vergoed gehad. Maar de dader heeft niets hoeven te betalen. Dus al zijn er getuigen en heeft hij zelf bekend dan kan je nog zelf voor de kosten opdraaien.
 
Iedere Nederlandse burger is verplicht WA verzekerd.

Dus jou verzekeraar / jij kan al je schade gewoon op de WA verzekering van die dame / dader verhalen.
Stap 1 idd kijken of de dader een Aansprakelijkheidsverzekering heeft en daarop verhalen. (Of eventueel opgenomen is oid in welk geval die instelling aansprakelijk stellen etc)

Stap 2 een brief naar Waarborgfonds motorvoertuigen (getuige hebben dat je motor onbeschadigd is weggesteld en beschadigd werd aangetroffen)

Stap 3 eigen verzekering en RB (altijd inschakelen, maar is zo te lezen al gedaan)

Stap 4 beslaglegging salaris-uitkering-inkomsten-bezittingen oid dader afdwingen tot schade verhaald is


Suc6 ermee!!
 
Laatst bewerkt:
Iedere Nederlandse burger is verplicht WA verzekerd.

Dus jou verzekeraar / jij kan al je schade gewoon op de WA verzekering van die dame / dader verhalen.


Is dat zo?

Het zou zo moeten zijn,...maar dan nog. Je bent alleen verzekert voor het veroorzaken van schade aan anderen door een ongelukje. Niet voor het (opzettelijk) omduwen van een motor.
 
Stap 1 idd kijken of de dader een Aansprakelijkheidsverzekering heeft en daarop verhalen. (Of eventueel opgenomen is oid in welk geval die instelling aansprakelijk stellen etc)

Stap 2 een brief naar Waarborgfonds motorvoertuigen (getuige hebben dat je motor onbeschadigd is weggesteld en beschadigd werd aangetroffen)

Stap 3 eigen verzekering en RB (altijd inschakelen, maar is zo te lezen al gedaan)

Stap 4 beslaglegging salaris-uitkering-inkomsten-bezittingen oid dader afdwingen tot schade verhaald is


Suc6 ermee!!

Dat werkt niet, geldt alleen voor schade veroorzaakt door motorvoertuigen waarbij de dader onbekend gebleven is. -O-
 
Laatst bewerkt:
Dat werkt niet, geldt alleen voor schade veroorzaakt door motorvoertuigen waarbij de dader onbekend gebleven is. -O-
Klopt, maar een brief dat je em onbeschadigd wegstelde en beschadigd (op zijn kant) weer aantreft kan wellicht geen kwaad, alhoewel in dit geval al bekend is wat de oorzaak/dader is........ je hebt gelijk, daardoor gaat dit niet werken.
 
Iedere Nederlandse burger is verplicht WA verzekerd.

Dus jou verzekeraar / jij kan al je schade gewoon op de WA verzekering van die dame / dader verhalen.

:N
Deze verplichting is een aantal jaren geleden weg gevallen. WA voor je koekblik of motor is natuurlijk wel nog verplicht.
 
Ach, als mevrouw geen cent te makken heeft weet ik nog wel een oplossing. De handel in organen schijnt vrij lucratief te zijn, dus ff een niertje bij mevrouw eruit halen en jij hebt je schadevergoeding 8-)
 
Dan zeg je toch dat ze zelf dacht dat ze een auto was? Gek is ze toch al...
Zelfs de meeste Gekken vallen nog wel ergens onder een noemer qua instelling, voogd of toeziender. Het is er TS in dit geval alles aan gelegen dit te achterhalen en zijn schadeclaim daar neer te leggen, cq het vandalisme aan zijn motor op enig manier te verhalen.


(in een verleden zelf eens aangefietst door een spookrijdende gekke jongere. Eea is destijds verhaald op de aansprakelijkheid van diens toeziender/instelling toen bleek dat dit onder de tijdspanne viel van diens toezicht. Dus gewoon gedegen onderzoek doen om iets dergelijks te bereiken zonder evt eigen risiko/bonus te verspelen.)

Oja, een VZ/RB steekt er echt niet al teveel tijd in verhalen als blijkt dat het een lastigere is en zal al snel redeneren ''het compenseerd wel'' door de malusregeling....
 
een kale kip kun je niet plukken... wel koken ;)

belachelijk omdat iemand geen/weinig inkomen heeft, dat veroorzaakte schade niet verhaalbaar zou zijn...
dat zwakkeren in de samenleving beschermd worden prima, maar dat maakt zo nog steeds verantwoordelijk voor hun daden, de overheid zou dit echt anders moeten gaan regelen in de wet.
 
das een probleem voor de verzekering niet voor de eigenaar

En dat is nouw juist het probleem. Dat volk kent geen verzekering. Van een kale kip kun je niet plukken, maar wel kaal houden. Maar gezien het een niet te beste persoon is zal het haar een worst wezen wie die schade gaat lappen.
 
Zojuist deze kwestie aan mijn vriendin voorgelegd, die werkzaam is in de forensische psychiatrie.

Zo'n 90% van de daklozen, junks en noemenswaardig ontwrichte mensen krijgen een (zeer kleine) uitkering. Hier krijgen ze zelf doorgaans wat "zakgeld" van per week, omdat de financiën meestal beheerd worden door een externe partij. Dit gaat met name op voor mensen die (met vlagen) niet toerekeningsvatbaar zijn door manische depressie, schizofrenie, etc..

Er valt dus regelmatig wèl wat te halen door de verzekeringsmaatschappij van de gedupeerde.

Ik hoop dat je nu wat meer hoop hebt ;)
 
Even een update van de hele situatie:

De schade is getaxeerd en het is uitgekomen op: -O- 2455,79 euro -O-

De schade expert moet nog langskomen om te kijken of hij het daarmee eens is. Ik denk dat het bedrag nog iets hoger zal komen te liggen aangezien ze de schade aan de voorvelg (lakschade) zijn vergeten mee te nemen. Het grootste deel van het bedrag is vanwege lakschade. De tank is op de een of andere manier op het frame gekomen en dus is de lak van zowel de tank als het frame beschadigd en moet dat opnieuw gespoten worden. Verder natuurlijk ongeveer alle uitstekende delen beschadigd of gebogen aan de rechter kant van de motor.

Verder probeer ik al twee weken in contact te komen met de agent die over de zaak gaat, maar dat gaat niet echt soepel. Het enige wat de politie kan doen is hem een mailtje sturen dat hij mij moet terugbellen, maar daar is hij blijkbaar niet heel fanatiek in.

De vrouw aan de receptie bij de politie wist mij wel te vertellen dat ik er niet meer op hoefde te rekenen dat ik nog geld kreeg, want de officier van justitie heeft blijkbaar besloten om er geen zaak van te maken vanwege redenen die niet aan mij verteld mochten worden... ;( -O-

Ik hoop dat de agent mij nog met ander nieuws terugbelt, want dit zou toch wel behoorlijk teleurstellend zijn...Anders hoop ik dat de rechtsbijstand nog wat kan betekenen, die overigens tot nu toe de zaak wel snel oppakken.

Dus op dit moment is het maar weer wachten tot meneer de politieagent mij terug belt en dan eens horen wat de bedoeling verder is. B|

Oh en heeft misschien iemand toevallig nog een achterspatbord van een speed triple uit 2007(dat deel waar het kenteken aan vast zit) over die ik voor een zacht prijsje over kan nemen, want die is dus afgebroken en dat maakt het rijden een beetje moeilijk |( Dan kan ik intussen in ieder geval wel normaal blijven rijden op mijn speed tripletje :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan