Motor overschrijven beneden de 18

-TimP-

MF veteraan
28 jul 2007
2.335
15
Hallo mede MF'ers

Ik heb een motor gekocht en deze wil ik overschrijven op mijn naam vrijdag.
Kan dat? want ik ben nog geen 18 :$
Ik dacht dat het wel goed ging maar ik las iets vaags op de rdw site.
Verder heb ik wel gevallen gezien van mensen die een motor hebben onder de 18.

Gegroet
 
Hallo mede MF'ers

Ik heb een motor gekocht en deze wil ik overschrijven op mijn naam vrijdag.
Kan dat? want ik ben nog geen 18 :$
Ik dacht dat het wel goed ging maar ik las iets vaags op de rdw site.
Verder heb ik wel gevallen gezien van mensen die een motor hebben onder de 18.

Gegroet
doe hetzelfde als ik, zet hem zolang op je vaders, moeders, of je oudere broer/zus zijn/haar naam, en zogauw je 18 bent, schrijf je hem over naar je eigen naam
 
doe hetzelfde als ik, zet hem zolang op je vaders, moeders, of je oudere broer/zus zijn/haar naam, en zogauw je 18 bent, schrijf je hem over naar je eigen naam


Aangezien ik alleen er heen moet kan ik hem niet op iemand anders zijn naam overzetten ofwel?
 
Stiekem een motor gekocht ? :P Je gaat hem dus ook alleen naar huis rijden ?

Haha nee hoor maar mijn vader heeft geen tijd.
Hij word opgehaald met een trailer;). Ik ga niet onverzekert en zonder rijbewijs rondrijden.
 
Ja dat weet ik, ik schors hem direct.
Maar is het een probleem of niet beneden de 18?
 
Zoiets kan dus niet, heb ik aan den lijve ondervonden.
Was wel 4,5 jaar geleden, dat dan wel.

Ik heb hm toen op mn vaders naam laten zetten, en zodra ik mn
rijbewijs had heb ik de motor verzekerd en op mijn naam gezet.

Let er wel op dat diegene aanwezig moet zijn, vanwege het laten
zien van legitimatie.
 
De wetgeving zegt dat je ALLEEN een bromfiets op kenteken mag zetten vanaf je 16de jaar. De rest is 18 jaar.
 
maat van mij heeft van de week een motor gekocht.. hij is dan wel 20.. maar heeft nog geen (motor)rijbewijs maar met een legetimatiebewijs i.c.m. een uittreksel uit het bevolkings register kon hij de motor dus wel op zijn naam zette..
mischien ff navragen bij het postkantoor..
 
Een rijbewijs is inderdaad niet noodzakelijk om een motorvoertuig op naam tezetten dat kan ook met een paspoort of ID kaart
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt!
dat is dan wel balen,moet ik me pa mee neme..

Hoe zit het dan met het bevolkings register? Is alleen een paspoort ipv ID kaart niet voldoende?
 
Volgens mij kan je gewoon altijd een auto of motor op je naam zetten hoor, ongeacht je leeftijd.
 
ja dat uittreksel is dus wel nodig.. alleen id is niet voldoende. ets met adres gegevens ofzo.. :? geen flauw id waarom.. maar op die manier kon het dus wel.

edit: weet idd ook niet of leeftijd hier iets mee te maken heeft. beter ff vragen bij postkantoor..
 
Laatst bewerkt:
Het is een ZXR, met gedeeltelijk gepolijst frame en met kikkersleutelhanger.

Gefeliciteerd met je aankoop, en nu snel het rijbewijs halen!
 
Ok bedankt!
dat is dan wel balen,moet ik me pa mee neme..

Hoe zit het dan met het bevolkings register? Is alleen een paspoort ipv ID kaart niet voldoende?

Je moet absoluut een uittreksel hebben van max drie maanden oud plus ID kaart.


Bron: http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/kopen_en_verkopen/legitimeren.htm

Legitimeren

Bij overschrijving van het kentekenbewijs op het postkantoor of voor keuren op een RDW keuringsstation, kunt u zich legitimeren met een origineel:

geldig Nederlands rijbewijs
Een Nederlands rijbewijs is geldig als het niet langer dan tien jaar geleden is afgegeven
of
geldig Nederlands paspoort + een recent afschrift (max. 3 maanden oud) van de gegevens uit de "basisadministratie persoonsgegevens" van uw gemeente
 
onder de 18 kan je toch niet overschrijven :r regels van het rdw

probeerde ik laats ook jongen nog geen 18 maar wel motor stiekum gekocht
 
Je moet absoluut een uittreksel hebben van max drie maanden oud plus ID kaart.


geldig Nederlands rijbewijs
Een Nederlands rijbewijs is geldig als het niet langer dan tien jaar geleden is afgegeven
of
geldig Nederlands paspoort + een recent afschrift (max. 3 maanden oud) van de gegevens uit de "basisadministratie persoonsgegevens" van uw gemeente ~[/i]


Toch vreemd heb de afgelopen 3 maanden een motor op mijn naam gezet, mijn auto verkocht, auto van mijn vriendin verkocht, nieuwe auto op naam van mijn vriendin.
Bij geen van deze overschrijvingen is een uitreksel van het bevolkings register aanwezig geweest. Alleen een geldig rijbewijs en alles is goed gegaan hoor.

Gerard
 
Ik heb me vader over gehaald:P
Het komt op zijn naam en hij heeft een rijbewijs dus dat gaat wel goed komen dan:)
Ja het is de ex motor van remco ja.

Dat gedoe allemaal met overschrijven.. NEDERLAND

maar bedankt allemaal!

Topic kan dicht
 
Toch vreemd heb de afgelopen 3 maanden een motor op mijn naam gezet, mijn auto verkocht, auto van mijn vriendin verkocht, nieuwe auto op naam van mijn vriendin.
Bij geen van deze overschrijvingen is een uitreksel van het bevolkings register aanwezig geweest. Alleen een geldig rijbewijs en alles is goed gegaan hoor.

Gerard
Lees eens goed, er staat een RBW óf een paspoort en uitreksel.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan