Motor overschrijven, enkele vraagjes..

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Misschien domme vraag |( maar ik weet niet precies hoe het werkt.

Ik heb een FZR400 gekocht dus, en haal die dinsdag op. Op dat moment wordt de koop dus ook gesloten, dan betaal ik en vanaf dat moment is het mijn eigendom. Hij komt bij een particulier vandaan dus geen dealer die het papierengedoe kan regelen. Ik zit nu nog met een paar vragen betreffende het overschrijven van de motor op mijn naam.

Moet ik met de vorige eigenaar samen naar het postkantoor voor het overschrijven of moet/kan ik dat ook alleen doen?
Maakt het uit bij welk postkantoor je dat doet, moet het het postkantoor zijn in de woonplaats van de huidige eigenaar of mag het ook het postkantoor zijn in mijn woonplaats?
En wat voor papieren moet ik allemaal meenemen, iets als een legitimatiebewijs zal ook wel nodig zijn?

Kortom, genoeg vragen, ik hoop dat jullie meer hiervanaf weten dan ik. :P

Alvast bedankt! :]
 
je hoeft niet samen naar het postkantoor toe
jij moet het kentekenbewijs rijbewijs mee nemen naar het postkantoor en de motor op jou naam laten zetten je je krijgt dan een vrijwarings bewijs voor de vorige eigenaar om als bewijs dat hij de motor niet meer heeft.
die kan je altijd nog opstuuren of langs brengen. of hij moet mee gaan dan kan hij hem gelijk mee meenemen.
veel plzr met je mopet
 
Ik heb het met de dealer gedaan. Hij ging met mij mee, in principe hoeft
de vorige eigenaar niet mee te gaan. Je kunt het bij de grotere
postkantoren laten overschrijven. Ik weet niet meer precies hoeveel het
kost. Ik dacht iets tussen de f 20,- en f 30,-.
Yep legitimatie bewijs moet je natuurlijk meenemen.
:9 ;)

Vergeet ook vooral niet vergeten de overschrijvings kaart mee te brengen.
Je krijgt hem meteen mee...!! Later dus ook de boetes |( :(
net als ik.... ;( ;(
Oops! Neem voor de zekerheid ook je rijbewijs effe mee..!!!! Vragen zij denk ik ook nog naar.

Veel plezier dinsdaag.... :] :] :]

[ Dit Bericht is bewerkt door: Bigconvoy op 2001-07-28 14:34 ]
 
Bedankt voor de info! :)

Dus als ik het goed begrijp gaat het zo: ik ga met kentekenbewijs naar het (een?) postkantoor, laat het daar voor paar tientjes overschrijven op mijn naam, krijg een overschrijfdinges mee, en deze moet ik aan de vorige eigenaar geven en die moet hem invullen.

Wat moet die eigenaar hier mee doen behalve invullen? Inleveren bij hetzelfde postkantoor of mag het ook bij het lokale postkantoor?

Enne Bigconvoy, we moeten nog maar es een stukje rijden, als ik het rijbewijs heb. :]
 
Bedankt voor de info! :)

Dus als ik het goed begrijp gaat het zo: ik ga met kentekenbewijs naar het (een?) postkantoor, laat het daar voor paar tientjes overschrijven op mijn naam, krijg een overschrijfdinges mee, en deze moet ik aan de vorige eigenaar geven en die moet hem invullen.

Wat moet die eigenaar hier mee doen behalve invullen? Inleveren bij hetzelfde postkantoor of mag het ook bij het lokale postkantoor?

Enne Bigconvoy, we moeten nog maar es een stukje rijden, als ik het rijbewijs heb. :]

Lijkt mij gaaf....een keer in een weekend misschien 11 of 12 Augustus..!!!
}) }) 8-) 8-)
 
Heb je proberen te mailen maar je emailadres werkte niet, kreg het mailtje even hard terug. Heb je ook een werkend emailadres of icq? :)

Toch is het wel de goeie..!!!
Maar probeer eens een op elk..!!! Gewoon een Carbon Copy.. :)

- http://mailto:hotrod@mailvision.net (hotrod@mailvision.net)
- vir_seastorm@yahoo.com
- dvdmark@home.nl
- vir_seastorm1@hotmail.com

Hij zal wel moeten aankomen op een van deze..!!!
:) :) :)
 
Ik heb deze week nog een motor overlaten schrijven
Je MOET wel je rijbewijs meenemen als je geen rijbewijs hebt dan moet je een legitimatiebewijs meenemen plus een uittreksel uit het bevolkingsregister maar dit is bij jou niet van toepassing
Je betaald 19 gulden en krijgt een vrijwaringsbewijs die je aan de vorige eigennaar geeft dit kan tegen woordig op elk postkantoor
Succes
 
Thanks voor de info.

Bigconvoy, ik mail je vandaag nog wel even. :)

Nog een vraag, ik belde de verzekering, en die vroeg om een zgn. Meldcode, volgens die man was dat een gedeelte van het chassisnummer? :?

Ik heb net de vorige eigenaar gebeld om die code maar die wist ook niet wat er bedoeld werd. Ik heb van haar wel een code gekregen die op haar verzekeringsbewijs stond maar ik weet dus niet of dat het goede nummer is. :?

Iemand een idee hoe zo'n meldcode eruit ziet en wat het precies is?
Alvast bedankt. :)
 
Nog een vraag, ik belde de verzekering, en die vroeg om een zgn. Meldcode, volgens die man was dat een gedeelte van het chassisnummer? :?
Iemand een idee hoe zo'n meldcode eruit ziet en wat het precies is?
Alvast bedankt. :)


Bij de auto is dat de laatste vier cijfers van het chassisnummer... Staat ook op deel 2 van het kentekenbewijs...

Zal bij een motor denk ik wel hetzelfde zijn, dus de laatste vier cijfers van het framenummer. Veiligste is effe de eigenaar op deel 2 laten kijken, of zelf op deel 2 kijken.

Is trouwens de code die gebruikt wordt bij de aanmaak van het nieuwe deel twee, hoorde ik van mijn verzekeringsmaatje... :)



[ Dit Bericht is bewerkt door: DeGroteMuis op 2001-07-29 16:45 ]
 
Volgens mij heb ik dan wel de goeie code gekregen. :)

Er staat nl. YAM in de code, zal uiteraard wel voor Yamaha staan. :)

 
Terug
Bovenaan Onderaan