Motor overschrijven zonder verzekering

Gravity

Rookie
15 okt 2009
2
0
Ik wil graag een crossmotor kopen, om een beetje op eigen terrein op rond te rijden, maar de motor die ik op het oog heb heeft een kenteken.
Omdat ik de leeftijd van 18 jaar nog niet bereikt heb, en de motor nu alleen nog maar recreatief wil gebruiken, zal deze dus op naam van mijn broer/vader moeten komen.
Is het mogelijk om dan alleen de motor op naam te zetten, zonder de motor te verzekeren aangezien er alleen op eigen terrein mee gereden zal worden.
 
Yep, je kan het kenteken dan schorsen (kan direct bij aankoop op het postkantoor gedaan worden). Dat kost je een paar tientjes en moet ieder jaar herhaald worden.
 
Hartstikke bedankt!, Ik zie dat het schorsen 22,70 per jaar is dus dat is goed te doen.
 
Als je de motor definitief de weg af wilt houden, kan je de oude eigenaar ook gewoon het kenteken naar het RDW laten sturen, dan hoef je de fiets niet eens over te schrijven, laat staan schorsen.
 
Als je de motor definitief de weg af wilt houden, kan je de oude eigenaar ook gewoon het kenteken naar het RDW laten sturen, dan hoef je de fiets niet eens over te schrijven, laat staan schorsen.

Misschien is kenteken wel makkelijk voor in de toekomst voor eventuele doorverkoop. Is misschien meer interesse voor, maar dat weet ik niet ;)
 
eigen naam kan ook, maar dan moet je bij het postkantoor een recent uittreksel van bevolkingsregister laten zien ivm adres.

ik zou het kenteken er niet af halen, je weet nooit wat je nog eens van plan bent.
Met kenteken is hij ook mee waard lijkt me zo
 
Laatst bewerkt:
Als je de motor definitief de weg af wilt houden, kan je de oude eigenaar ook gewoon het kenteken naar het RDW laten sturen, dan hoef je de fiets niet eens over te schrijven, laat staan schorsen.
Zou ik ook niet doen, oude cross kentekens zijn geld waard.. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan