Motor overschrijven

Martine

MF'er
27 apr 2003
112
0
Dordrecht
Onlangs heb ik mijn motor aan een vriend verkocht. Deze persoon moet echter eind mei afrijden voor de motor. Klopt het dat we de motor pas op zijn naam kunnen zetten als hij een rijbewijs heeft?

Martine
 
Nee, volgens mij hoef je geen rijbewijs te hebben om een motorvoertuig op je naam te zetten. Wie zegt namelijk dat je er ook op gaat rijden 8-) ?
 
Zelfs zonder uittreksel . . :9
tenminste 3 jaar terug nog wel. . . .

JE vriend moet de motor wel verzekeren, bij de verz. m. doorgegeven hoe en wat, is meestal geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kun je alleen maar met het rijbewijs een voertuig op je naam laten stellen. Toen ik laatst een andere auto gekocht had, had ik alleen een identiteitskaart bij me, het rijbewijs had ik in m'n motorjas laten zitten, kon dus eerst weer naar huis om m'n rbw te gaan halen.
Paspoort en identiteitskaart waren niet geldig. Ze konden dan nl niet zien of ik wel rijbevoegd was of zoiets.
 
Paspoort en uittreksel werkt hier in Tilburg goed. Heb je ook elke keer nodig om je schorsing een jaar te verlengen.

Tom
 
Paspoort en uittreksel werkt hier in Tilburg goed. Heb je ook elke keer nodig om je schorsing een jaar te verlengen.

Tom
hier ook!

ik heb hier een brief van de RDW liggen daarop staat:

Rijbewijs
OF
Paspoort en uittreksel van minder dan 3 maanden oud :)

(dat geld voor een schorsing.)
 
rijbewijs is niet nodig!

Een vriendin van me heeft wel een motor maar geen rijbewijs, haar motor staat geschorst in de schuur.
 
Eenvoudig: http://www.postkantoren.nl/Website/topnav/main/overheid/kenteken.html

Ik moest langer wachten voor ik aan de beurt was bij het loket :Z dan de hele handeling duurde... *D
Dit staat er dus:
* Geldige legitimatiebewijs particulieren
- Geldig Nederlands rijbewijs
- Geldig Nederlands of buitenlands paspoort + recent origineel afschrift persoonsgegevens uit de basisadministratie van uw gemeente.
Vind het alleen ontzettend raar dat je bij gebruik van het identiteitsbewijs bij uitstek (het paspoort dus) je nog een afschrift persoonsgegevens moet hebben en bij het rijbewijs als identificatie niet :? :? :? :? :?
Wa is da nou weer voor onzin?????

[edit]
Ik heb de vraag dus ook maar ff bij de RDW neergelegd, benieuwd wat zij te melden hebben
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Reactie van de RDW:
De RDW is gekoppeld aan het rijbewijs register bij overschrijving komen de juiste en meest recente gegevens van de eigenaar op het het deel II van het kentekenbewijs.

Wij zijn niet gekoppeld aan het paspoort register van daar dat er een recent uittreksel uit het GBA aanwezig moet zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan