Motor parkeren Amsterdam Centraal

thomas640

MF'er
Donateur
23 mrt 2022
58
51
Wie weet een goede plek om je motor te parkeren vlakbij Amsterdam Centraal? Eventueel betaald mag ook. – Ik probeer te vermijden dat ik hem in zo'n parkeergarage moet zetten.
 
Wie weet een goede plek om je motor te parkeren vlakbij Amsterdam Centraal? Eventueel betaald mag ook. – Ik probeer te vermijden dat ik hem in zo'n parkeergarage moet zetten.
In principe kun je hem zo'n beetje overal zetten, als hij maar niet in de weg staat.

Nou zijn we in Amsterdam tegenwoordig redelijk streng op de ruimte pal voor het CS (en daar gebeurt ook altijd van alles), en ook recht achter het CS (bij de veerponten en zo). Mijns inziens zijn de meest relaxte plekken om een motor te parkeren voor meer dan een uurtje of zo:

1685473869316.png
 
Let vooral even op de borden. De gemeente heeft oa CS aangemerkt als speciaal gebied. Daar mag je niet je motor neerzetten. handhaving is als de kippen erbij om je een prent te geven. Er zijn binnen die beperking van gebied een paar plekken aangewezen waar je hem neer mag zetten. die zijn helaas bijna altijd vol met die kutscootertjes omdat de gemeente geen onderscheid maakt tussen brommer en motor.
De plekken die @SadBunny aangeeft vallen net buiten dat gebied.
 
Let vooral even op de borden. De gemeente heeft oa CS aangemerkt als speciaal gebied. Daar mag je niet je motor neerzetten. handhaving is als de kippen erbij om je een prent te geven. Er zijn binnen die beperking van gebied een paar plekken aangewezen waar je hem neer mag zetten. die zijn helaas bijna altijd vol met die kutscootertjes omdat de gemeente geen onderscheid maakt tussen brommer en motor.
:^

De plekken die @SadBunny aangeeft vallen net buiten dat gebied.
daarom :)

Ja nou je het zegt, met "overal, zo lang hij niet in de weg staat" bedoelde ik inderdaad Amsterdam in het algemeen, niet dat gebied dat inderdaad streng bekeken wordt. Ik was niet volledig, sorry.
 
Terug
Bovenaan Onderaan