Motor parkeren Amsterdam

De Oudezijds Achterburgwal zou een iets mindere keuze zijn. Denk dat een van de portiers daar je sleuteltje eruit halen en aan mij of andere collega geven,..
 
😱 nou ja....
ga maar een tijdje in Osdorp wonen/buurten als je van je kymco af wil.....
Ik heb in Osdorp mijn Kymco eens met een lekke band bij de scooterzaak gezet zodat ze daar de volgende ochtend direct mee aan de slag konden. Geen slot er om want ja, direct voor de zaak in een woonwijk en met camera's... Volgende ochtend de scooterzaak, er stond hier vanochtend geen Kymco? Je kon nog net op de antieke camera zien hoe ze op één moment het witte busje op de stoep zette en een paar minuten later zowel het busje als de scooter weg waren (camera was bij het laden uit gegaan omdat hij geen beweging detecteerde). Die scooter was toen net een anderhalf jaar oud. WA-verzekerd, aangifte en mijn verlies nemen.

Echt wakker lig ik er niet van en de motor gaat, als ik in Amsterdam moet zijn, dan ook gewoon op stuurslot. Ik heb natuurlijk ook geen blitse dure fiets dus dat komt wel goed. Die Kymco was gewoon makkelijk werk voor ze, zo'n gangbaar model raak je in onderdelen binnen een week kwijt.
 
Maar een scooter is ook veel makkelijker te jatten dan een motor natuurlijk als je 'm nergens aan vast zet. Je kiepert de meeste scootjes met z'n tweeën horizontaal achterin een station als het moet, en met een beetje voorbereiding zou ik het zelfs in mijn eentje kunnen denk ik. Daarbij, als ik scooterdief zou zijn dan zou ik vaak gaan kijken op plekken waar veel scooters te verwachten zijn. En ook aan een 4K camera heb je niet zo veel als ik een afgedekte of gejatte kentekenplaat, een bivakmuts en een wit busje gebruik.

Waarom zou je dat ding niet voor diefstal verzekeren? En natuurlijk gewoon vastzetten voor de scooterzaak, en dan een envelopje met sleuteltjes in de brievenbus van de scooterzaak gooien met notitie waar die staat en een fooi voor het halen :) Dat deed ik altijd toen ik nog op dat ding reed als ik hem 's avonds weg wilde brengen. (/edit: wel na het telefonisch even afgesproken te hebben natuurlijk :) )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in Osdorp mijn Kymco eens met een lekke band bij de scooterzaak gezet.
Die Kymco was gewoon makkelijk werk voor ze, zo'n gangbaar model raak je in onderdelen binnen een week kwijt.
Had je er niet net zo goed een bordje aan kunnen hangen met: GRATIS MEENEMEN!!

Mijn oom ging ca 50jr terug in Osdorp wonen. Toen een stuk nieuwe stadsuitbreiding.
Maar al heel snel had ie 't daar wel bekeken en is vertrokken.
Zelfs toen al ging de buurt achteruit. En dan te bedenken dat je in die tijd nog geen bewoners had van de andere kant van de Middellandse Zee!

Osdorp................... :X
(en nog enkele naburige wijken)
 
Ik weet niet waarom ik de ketting er niet omheen had gelegd toen. En diefstalverzekering was prijzig. Ach, er is verder in de zes jaar dat ik er heb gewoond niks gestolen, ook mijn andere drie scooters niet. Behalve wat er uit huis gehaald is in de vier keer dat er ingebroken is tijdens vakantie.

Ik was jong, ik was naïef, maar het heeft mij verder niet veel veranderd. Daarna drie jaar in Zuidoost gewoond en daar verder geen problemen gehad. Daar was het vergeleken met Osdorp zelfs 'veilig' te noemen. Maar de laatste paar jaar is er bij mijn ouders in Osdorp verder niks meer gebeurd. Geen inbraken, geen diefstal, geen vandalisme, dat soort dingen.

De enige reden dat ik nu in Utrecht zit is omdat het apartement van mijn man nieuwer is. :) En nu moet er in 2021 een twee-onder-een-kap aan de overkant komen waar we naartoe gaan verplaatsen.

Je kan het ook anders bekijken, dieven moeten ook hun brood verdienen en het is soms nog best hard werken. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan