Motor parkeren in de voortuin

Vulture

MF'er
11 jun 2021
47
58
Ik heb geen oprit dus parkeer de motor altijd in de voortuin. Nu gaat de (kleine) voortuin op de schop en ben benieuwd of iemand nog ingenieuze voorbeelden heeft van hoe hij/zij een mooi (droog) plekje heeft gemaakt voor de motor.

er zijn vast genoeg creatieve oplossingen bedacht door MF members.
 
Rollend schuurtje is hier al vaker voorbij gekomen: 3 wanden en een dak, op grote zwenkwielen. Rol je over je geparkeerde motor.

Als je voortuin groot genoeg is, kan je ook een half verzonken (motor)fietsenstalling bouwen. Het dak (groen dak bij voorkeur) is dan ter hoogte van het raamkozijn, dus je hebt wel een afdaling. Of dit met een liftje, maar dat wordt ws wel een beetje te gek.
 
Meteen een bunker er bij bouwen :)
Komt de lift ook van pas idd.

Maar een rollend schuurtje is zeker een optie. Had ik nog niet aan gedacht. Thanks!
 
Niet te lang parkeren, anders krijg je hetzelfde wat mij is overkomen
 

Bijlagen

  • IMG_20210719_183545_7.jpg
    IMG_20210719_183545_7.jpg
    551,2 KB · Weergaven: 188
Je hebt liften die volledig in de grond zitten, meestal bedoeld voor kliko's. Wel prijzig, en je moet de bak echt watervast maken.
 
Hou rekening met de bouwregelgeving, je mag niet zomaar van alles bij je voordeur inelkaar timmeren
 
Hou rekening met de bouwregelgeving, je mag niet zomaar van alles bij je voordeur inelkaar timmeren
Volgens mij valt dat onder strafrecht….:+
(Of bedoelde je geen jahovas, telsellverkopers, Jantje beton-dealers, enz.)

Iets kleins wat mooi in de omgeving past mag geen probleem zijn, al die rijtjes lelijke kliko’s is blijkbaar ook geen probleem bij de meesten :r
 
Boven de 1m50 kan het al eem dingetje worden, als je moeilijke buren hebt staat er zo een medewerker van bouwtoezicht naar je creatie te kijken O-)
 
Boven de 1m50 kan het al eem dingetje worden, als je moeilijke buren hebt staat er zo een medewerker van bouwtoezicht naar je creatie te kijken O-)
Idd, dan wordt het een bouwwerk genoemd, dus vergunning plichtig.

Wij hadden dat met een buitenunit van de airco aan de gevel.
Buurman en buurman (allebei schoolmeester geweest) aan de overkant stoorden zich eraan en hebben de gemeente geïnformeerd/geklaagd en die namen ook contact op.
Wij hadden toen al met de installateur afgesproken om hem naar de grond te verplaatsen, dossier gesloten.
1 van hun is het hele blok af geweest, maar die stoorden zich er niet aan.
Toen kochten wij een extra auto, en kwamen ze na elkaar vragen van wie die auto is ? Stond er gvd 1 dag omdat er bij ons geen plek was.
Ik zal niet herhalen wat ik toen gezegd heb (Ring deurbel heeft het opgenomen) maar de volgende dag kwamen ze toch nog even praten en ze hebben excuus aangeboden.


Dus kijk goed na wat je in je voortuin mag plaatsen.
Misschien dat het nog uitmaakt als het verrijdbaar is.
 
Toen ik in de stad woonde had ik deze onder een zeil gezet voor mijn woonst. Was een residentie. Maar toen zoveel klachten naar de beheerder. Dat zij voorstelde dat ik hem gratis in de parkeergarage mocht zetten. Was mooi opgelost zo,😀👍
 
Toen kochten wij een extra auto, en kwamen ze na elkaar vragen van wie die auto is ? Stond er gvd 1 dag omdat er bij ons geen plek was.
Ik zal niet herhalen wat ik toen gezegd heb (Ring deurbel heeft het opgenomen) maar de volgende dag kwamen ze toch nog even praten en ze hebben excuus aangeboden.
Je zal de pech maar hebben om zulke buren te hebben. Onze lieve heer heeft rare kostgangers|(
 
Terug
Bovenaan Onderaan