Motor parkeren op schiphol

jorrrie

MF'er
8 sep 2008
73
0
Binnenkort vlieg ik heul vroeg vanaf schiphol voor een kort tripje. Een jaar of 3 geleden ben ik wel eens met de motor naar Schiphol geweest en hem daar voor 2 nachtjes geparkeerd onder de loopbrug bij Aankomst. Maar ik weet dat ze dat hele Aankomst gedeelte een jaar geleden helemaal op de schop hebben gegooid.

Weet iemand toevallig of die pakeerplekken daar nog steeds zijn? En zo niet: kun je nog ergens gratis je motor parkeren op schiphol?
 
Dat kan nog steeds. Wel moet je eerst een figuur in oranje hesje omver rijden, die ze daar tegenwoordig permanent hebben geplaatst omdat eigenlijk alleen tourbussen het weggetje in mogen wat langs de motorparkeerplaats loopt. Had er laatst 1 die zich bijna voor mijn motor wierp, zo plichtsgetrouw voor 10€ per uur.
 
Laatst bewerkt:
Hoop dan dat jij die man in dat gele hesje op het moment toen hij zich voor jouw motorfiets wierp wel hebt kunnen ontwijken, want ze mogen tegenwoordig zelfs al een proces verbaal uitschrijven aan personen die zich niet aan hun regels houden. Ha ha ha ha ha
Erover heen bonjouren met de motorfiets is dus een strafbaar feit.
Eerlijk gezegt zou het mijn baan niet zijn en zelfs niet voor 20 euro netto per uur. Ha ha ha ha.
Maar gelukkig dat ze er zijn want anders zou het helemaal een zooitje worden.
 
Ik parkeer de motor altijd op de motorparkeerplaats onder de Privium Excellence parkeergarage aan de Jan Plezierweg. Dat is bij de ingang thv de Starbucks op aankomst.

Schiphol, Noord-Holland
 
Ik parkeer de motor altijd op de motorparkeerplaats onder de Privium Excellence parkeergarage aan de Jan Plezierweg. Dat is bij de ingang thv de Starbucks op aankomst.

Schiphol, Noord-Holland
Staat je motor ook nog droog.🙂
Het mooie is dat je je motor ook nog aan een rvs buis vast kan maken.
 
Dank voor de tips! Te gek :)
En? Nu 2 jaar later zit ik met hetzelfde euvel. Is het toentertijd gelukt met parkeren in de Priviumgarage? En zou dat nog zo zijn? Hoor het graag van je.

Kwam hier op het forum ook nog de plek bij de aankomst tegen:
1650644214900.png

Zou daar mijn ouwe pekelfiets nog wel durven neerzetten (als iemand die meeneemt willen ze waarschijnlijk geld toe).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de motor daar afgelopen 24 maart geparkeerd en 26 maart vlak voor middernacht weer opgehaald. Was wel een stuk rustiger dan op die foto. Moest ook nog even iemand helpen de motor weer overeind te zetten die met het schrijfremslot erop wilde wegrijden.
 
Ik heb de motor daar afgelopen 24 maart geparkeerd en 26 maart vlak voor middernacht weer opgehaald. Was wel een stuk rustiger dan op die foto. Moest ook nog even iemand helpen de motor weer overeind te zetten die met het schrijfremslot erop wilde wegrijden.
Nu is het in maart natuurlijk sowieso rustiger in motorrijdend Nederland dus wellicht dat het nu alweer wat drukker is. Bedankt voor je reactie iig.
En ik zal denken aan mijn schijfremslot als ik daar weer wegrijd ;)
 
Hoe zit het tegenwoordig met de Priviumgarage aan de Jan Plezierweg? En misschien een domme vraag, maar ik neem aan dat je dan niet door de slagbomen rijdt maar gewoon direct de stoep op?

Is het veilig genoeg om mijn helm in de koffer achterop mijn motor te bewaren? Ik zit wel met mijn motorjack dan, maar misschien dat ik voor de gelegenheid kies voor een gewoon jack dat ik ook op mijn bestemming aan kan.
 
Het parkeren is veilig,volgens mij.
Mijn motor staat er geregeld met mijn helm en jas in topkoffer. Ik gebruik een schijfremslot
 
Het parkeren is veilig,volgens mij.
Mijn motor staat er geregeld met mijn helm en jas in topkoffer. Ik gebruik een schijfremslot
Bedankt voor het antwoord! Ik zal eens kijken of dat past, een helm én jas in de topkoffer ... ik ging er zelf al vanuit van niet, maar wellicht toch! En de slagbomen moet ik dus niet door hè?
 
Ik zag vandaag een bord staan dat de motorparkeerplaats op het Koeriersplein/Jan Plezierweg van 15/05 tot 05/06 is afgesloten wegens werkzaamheden
 
Terug
Bovenaan Onderaan