Motor parkeren stoep politiebureau.

benjaminschot

Rookie
15 jan 2022
26
18
Beste allen,

Vorige week kocht ik een motor (met slechte accu) vlak voordat we op vakantie gingen.
Een buitenkansje dus dat moest nog even snel voordat we naar het vliegveld gingen.

Helaas had ik geen goedgekeurd art4 slot liggen en besloot de motor met een Hema kettingslot aan een paal vast te zetten voor het politiebureau , want dat voelt dan in ieder geval veilig.
Vandaag terug gekomen van vakantie.
De motor staat er gelukkig nog maar op de deurmat lag een papiertje van de politie “of ik de motor weg wil halen”
Ergens deze week komt de nieuwe accu binnen en zal ik de fiets naar de loods van Pa brengen en heeft niemand meer last van mijn motor.
Maar toch vraag ik me af:
Wat is er zo vervelend aan deze situatie?
Volgens mij mag ik een verzekerde motor gewoon plaatsen? “mits deze niet in de weg staat voor scootmobiels en kinderwagens” aldus gemeente Rotterdam.

Ik weet dat hier een aantal deskundigen actief zijn en ben benieuwd of ik de motor weg MOET halen.

Je zou zeggen, hier aan de Pleinweg kan er beter wat energie gestoken worden in hardrijders met lawaaiuitlaatjes :)
 

Bijlagen

  • 744E7BB6-A528-49B6-A7B8-D68FF7269C52.jpeg
    744E7BB6-A528-49B6-A7B8-D68FF7269C52.jpeg
    183,4 KB · Weergaven: 331
  • 51FE901A-0EDE-4F5B-B360-5C1DA06BC1B4.jpeg
    51FE901A-0EDE-4F5B-B360-5C1DA06BC1B4.jpeg
    104,4 KB · Weergaven: 336
Waarschijnlijk mag je de motor daar formeel niet eens op de stoep zetten dus heb je geluk dat je geen bekeuring hebt gekregen. Een fiets of bromfiets mag wel maar een motor(voertuig) eigenlijk niet. Meestal wordt het wel gedoogd omdat je anders nergens kunt parkeren. Betaald parkeervak gaat niet want je kunt het kaartje niet kwijt. Dan ben je afhankelijk van parkeergarages met voorzieningen voor motoren.
 
weet het niet zeker meer maar volgens mij mag je om te beginnen niet op de stoep parkeren toch ? of heb ik het mis , wel een uitgekookte zet om hem daar te parkeren 🤣🤣👍👍
 
Waarschijnlijk mag je de motor daar formeel niet eens op de stoep zetten dus heb je geluk dat je geen bekeuring hebt gekregen. Een fiets of bromfiets mag wel maar een motor(voertuig) eigenlijk niet. Meestal wordt het wel gedoogd omdat je anders nergens kunt parkeren. Betaald parkeervak gaat niet want je kunt het kaartje niet kwijt. Dan ben je afhankelijk van parkeergarages met voorzieningen voor motoren.
hahaha , je was me net voor 8-)
 
Pfff. Lijkt me logisch dat ze het niet wenselijk vinden dat er direct voor de entree een motorparkeerplaats voor langparkeren ontstaat. Als ie er alleen een middagje had gestaan had je waarschijnlijk geen briefje in de bus gehad...

Snap overigens sowieso niet waarom je hem als alleen de accu slecht is je hem niet gewoon met een jumpstarter gestart hebt om direct in de loods te zetten.
 
Pfff. Lijkt me logisch dat ze het niet wenselijk vinden dat er direct voor de entree een motorparkeerplaats voor langparkeren ontstaat. Als ie er alleen een middagje had gestaan had je waarschijnlijk geen briefje in de bus gehad...

Snap overigens sowieso niet waarom je hem als alleen de accu slecht is je hem niet gewoon met een jumpstarter gestart hebt om direct in de loods te zetten.
Bedankt voor je reactie maar dat is geen antwoord op mijn vraag.
Omdat deze motor voor mijn vriendin is en ik geen jump starter onder de bank heb liggen. Ja, motor rijden zonder het hebben van een garage is niet optimaal.
De tank van mijn gs demonteren om 3u voor vertrek even de motor te jump starten ging hem niet worden. Loods is 70km hier vandaan. So you know ;)
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk mag je de motor daar formeel niet eens op de stoep zetten dus heb je geluk dat je geen bekeuring hebt gekregen. Een fiets of bromfiets mag wel maar een motor(voertuig) eigenlijk niet. Meestal wordt het wel gedoogd omdat je anders nergens kunt parkeren. Betaald parkeervak gaat niet want je kunt het kaartje niet kwijt. Dan ben je afhankelijk van parkeergarages met voorzieningen voor motoren.

Gemeente Rotterdam:

Voor een motorfiets heeft u geen parkeervergunning nodig. U mag de motor parkeren op de stoep als daar ruimte voor is. Houd rekening met wandelwagens en gehandicaptenvoertuigen.
 
Gemeente Rotterdam:

Voor een motorfiets heeft u geen parkeervergunning nodig. U mag de motor parkeren op de stoep als daar ruimte voor is. Houd rekening met wandelwagens en gehandicaptenvoertuigen.
Van de gemeente handhavers kun je dus verwachten dat ze niet optreden. Maar nu vraagt de politie het.

Ik zou zeggen, laat je motor staan, wacht tot je een bekeuring hebt, ga in beroep en laat ons de uitkomst weten. Ik ben oprecht benieuwd of de communicatie vanuit de gemeente maakt dat je vrijuit gaat.

Zoals al genoemd mag je volgens de verkeersregels niet op de stoep parkeren. Dit staat in artikel 10 van RVV 1990.

Los daarvan vind ik het gewoon een beetje flauw gedrag. Zoals eerder gezegd staat je motor daar gewoon pal voor de entree en is het logisch dat ze hem daar niet (lange tijd) willen hebben en dit mag dus volgens het RVV ook niet. Ze vragen hem voor een bepaalde datum weg te halen. Mocht dat niet lukken is er ongetwijfeld in overleg het één en ander mogelijk. Ik word er moe van dat tegenwoordig alles maar juridisch lijkt te moeten worden bekeken ipv dat we gewoon allen normen en waarden respecteren.
 
Zoals al genoemd mag je volgens de verkeersregels niet op de stoep parkeren. Dit staat in artikel 10 van RVV 1990.
Er staat in dat artikel dat een bestuurder zijn motorvoertuig niet op de stoep mag parkeren. Maar datzelfde RVV stelt ook dat wanneer een motorfiets aan de hand wordt mee gevoerd de regels uit het RVV voor voetgangers van toepassing zijn. En het RVV verbiedt voetgangers wel om aanhangwagens op het trottoir te plaatsen, maar niet om motorfietsen daar te plaatsen.

Dat gecombineerd met een gemeente die expliciet stelt dat het mag lijkt me voldoende aanleiding om een eventuele bekeuring aan te vechten. Moet je wel zin in hebben natuurlijk.
 
Brilliante actie. :}
Jammer van het briefje. Lijkt me niks mis met de plaats waar de motor geparkeerd staat.
Hebben de agenten op kantoor een mooi kunstobject om dagelijks van te genieten.

Het RVV gaat waarschijnlijk boven de regels van de gemeente zelf. Ik zou de boete niet riskeren. Maar heb eerlijk gezegd ook weinig kaas gegeten van tegenstrijdige wetgeving. Van kaas krijg je nachtmerries.
 
Van de gemeente handhavers kun je dus verwachten dat ze niet optreden. Maar nu vraagt de politie het.

Ik zou zeggen, laat je motor staan, wacht tot je een bekeuring hebt, ga in beroep en laat ons de uitkomst weten. Ik ben oprecht benieuwd of de communicatie vanuit de gemeente maakt dat je vrijuit gaat.

Zoals al genoemd mag je volgens de verkeersregels niet op de stoep parkeren. Dit staat in artikel 10 van RVV 1990.

Los daarvan vind ik het gewoon een beetje flauw gedrag. Zoals eerder gezegd staat je motor daar gewoon pal voor de entree en is het logisch dat ze hem daar niet (lange tijd) willen hebben en dit mag dus volgens het RVV ook niet. Ze vragen hem voor een bepaalde datum weg te halen. Mocht dat niet lukken is er ongetwijfeld in overleg het één en ander mogelijk. Ik word er moe van dat tegenwoordig alles maar juridisch lijkt te moeten worden bekeken ipv dat we gewoon allen normen en waarden respecteren.
Thnx!
Deze reactie kan ik meer mee.
Gemeente gaat niet bekeuren, maar politie kan het dus wel op grond van artikel 10 ( was mij niet bekend tot nu)
Overigens een agent gevraagd en die had er geen problemen mee dat ik de motor er een week neer zou zetten.
Ik ga helemaal niet azijnzeiken en wat betreft moe worden van juridisch geouwehoerd, ik begrijp je volledig.
Er is hier in de straat al vaak genoeg een motor gejat dus zo flauw is het niet.
Heb jij toevallig een grote schuur omgeving Rotterdam en een plekje vrij? ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: nOne
Er staat in dat artikel dat een bestuurder zijn motorvoertuig niet op de stoep mag parkeren. Maar datzelfde RVV stelt ook dat wanneer een motorfiets aan de hand wordt mee gevoerd de regels uit het RVV voor voetgangers van toepassing zijn. En het RVV verbiedt voetgangers wel om aanhangwagens op het trottoir te plaatsen, maar niet om motorfietsen daar te plaatsen.

Dat gecombineerd met een gemeente die expliciet stelt dat het mag lijkt me voldoende aanleiding om een eventuele bekeuring aan te vechten. Moet je wel zin in hebben natuurlijk.
Dank, goed bericht
Laat ik daar nou ook met de motor aan de hand naar toe gelopen zijn.
Zeer interessant!
Daarom ook benieuwd naar wat er wel en niet kan mbt tot motorfiets op de stoep.

Maar inderdaad je moet er zin in hebben en ik wil die mensen ook niet jennen. Ze hebben hun tijd nodig voor andere zaken.
Tenslotte wil ik aankomend weekend eens een flinke proefrit gaan maken of deze mini gs.
 
Thnx!
Deze reactie kan ik meer mee.
Gemeente gaat niet bekeuren, maar politie kan het dus wel op grond van artikel 10 ( was mij niet bekend tot nu)
Overigens een agent gevraagd en die had er geen problemen mee dat ik de motor er een week neer zou zetten.
Ik ga helemaal niet azijnzeiken en wat betreft moe worden van juridisch geouwehoerd, ik begrijp je volledig.
Er is hier in de straat al vaak genoeg een motor gejat dus zo flauw is het niet.
Heb jij toevallig een grote schuur omgeving Rotterdam en een plekje vrij? ;-)
Duidelijk, ik heb dan te snel de conclusie getrokken dat je dat wel van plan was. My bad... Fijn dat het gewoon echt meer uit interesse in.

Helaas heb ik daar niets, maar wie weet is er een andere motor-forummer waar je hem kwijt kan die wel daar uit de buurt komt. Staat ie mogelijk meteen droog. Je zou er een nieuw topic kunnen openen.

Maar ik denk dus ook dat als je even binnen loopt in het bureau, aangeeft waarom de motor er staat en wanneer je de motor verwacht weg te halen het ook al opgelost is.

Veel plezier met de motor gewenst in ieder geval.
 
Je kunt natuurlijk het (vooralsnog) beleefde verzoek betwisten en een bekeuring riskeren. Die kun je dan aanvechten en in een zitting toelichten. Ieder zijn hobby. Zelfs al vroeg een bewoner (zonder enige reden) zoiets, dan zou ik er nog aan voldoen. Kleinere moeite dan deze energie erin steken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan