Motor particulier verkopen

Dat is waar, als 'de dief' deze gegevens ook gestolen heeft, maar dat was niet het geval waarop ik reageerde... ('de dief' was namelijk zijn paspoort 'verloren' en jij bent de 'toevallige' vinder)

Maar daar zit inderdaad ook een risico. Paspoort vergelijken met rbw en paspoort als borg houden dus. Tenzij het paspoort en rbw toevallig van dezelfde persoon gestolen zijn. wat uiteraard ook voorkomt...
zo bedoeld aardappel het denk ik niet...

als ik kom "proefrijden" op jouw motor... jij neemt mijn rijbewijs in, ik neem jouw motor mee...
ik geef mijn rijbewijs op als verloren, jij gaat met mijn rijbewijs naar het politiebureau met het verhaal dat ik jouw motor gestolen heb...
ik zeg dat ik dat niet gedaan heb...

jouw woord tegen het mijne...
totdat de motor wordt terug gevonden met bewijs dat ik erop gereden heb, heb je dus eigenlijk weinig om me op te pakken...
 
Waarom zou iemand het aankoopbedrag als borg achterlaten? Dan heeft die hele proefrit toch geen zin. Verkoper heeft zijn geld en potentiele koper heeft niets.

Gewoon de partner als borg achterlaten en eerst ff vragen wat ze per uur kost. Als ze je een klap geeft zit het goed, een bedrag betekent stront aan de knikker.
 
Je zou ook achterop kunnen gaan zitten tijdens het proefritje. Hou je dan wel goed vast!

Achtervolgde motorrijder vlucht na val op IJsselkade (De Stentor, 29 mei 2007)


WIJHE/DEVENTER - Een onbekende motorrijder is vrijdagavond op de IJsselkade in Deventer aangereden door een onopvallende politiewagen, maar vervolgens weer op de motor gesprongen en gevlucht.

Tijdens een verkeerscontrole op de Rijksstraatweg bij Wijhe viel de motor op, door met hoge snelheid in te halen over verdrijvingsvlakken en een doorgetrokken streep. Agenten probeerden de motorrijder en zijn passagier, die reden in de richting Deventer, staande te houden.

Na een wilde achtervolging draaide de bestuurder op de IJsselkade in Deventer wel de gashandel terug, maar hij stopte niet. Toen de motorrijder en het burgervoertuig van de politie elkaar raakten, viel de motor. De passagier kon van de motor afspringen en werd direct staande gehouden.

Deze man, een 31-jarige Deventenaar, bleek de eigenaar van de motor te zijn. Hij verklaarde dat ze bezig waren met een proefrit, omdat de andere man de motor wilde kopen.

Toen de bestuurder van zijn passagier te horen kreeg dat de politie wilde dat ze stopten, reageerde die daarop door er vandoor te gaan. De Deventenaar zag toen geen andere mogelijkheid dan maar te blijven zitten, zo vertelde hij aan de politie. De eigenaar krijgt wel een proces-verbaal, namelijk voor het onverzekerd laten rijden van zijn motor. De politie is nog op zoek naar de identiteit van de gevluchte motorrijder.
 
zo bedoeld aardappel het denk ik niet...

als ik kom "proefrijden" op jouw motor... jij neemt mijn rijbewijs in, ik neem jouw motor mee...
ik geef mijn rijbewijs op als verloren, jij gaat met mijn rijbewijs naar het politiebureau met het verhaal dat ik jouw motor gestolen heb...
ik zeg dat ik dat niet gedaan heb...

jouw woord tegen het mijne...
totdat de motor wordt terug gevonden met bewijs dat ik erop gereden heb, heb je dus eigenlijk weinig om me op te pakken...
Dat sowieso, zijn woord tegen het mijne. Maar als je zijn adres niet hebt heb je helemaal niks.

De motor nemen ze mee tijdens een "proefrit". Jij doet aangifte met het hele verhaal + het adres van de "mogelijke" dief. Dan is het verder aan de politie om het af te handelen. Maar met het adres maak je al een betere kans dat ze een kijkje nemen dan wanneer je niets hebt. (al krijg je daar evengoed de motor niet mee terug waarschijnlijk, dus tot zover heeft aardappel wel gelijk ja.)

Maar met zijn adres kan je altijd de M-F-Knokploeg inschakelen natuurlijk ;)
 
Dat sowieso, zijn woord tegen het mijne. Maar als je zijn adres niet hebt heb je helemaal niks.

De motor nemen ze mee tijdens een "proefrit". Jij doet aangifte met het hele verhaal + het adres van de "mogelijke" dief. Dan is het verder aan de politie om het af te handelen. Maar met het adres maak je al een betere kans dat ze een kijkje nemen dan wanneer je niets hebt. (al krijg je daar evengoed de motor niet mee terug waarschijnlijk, dus tot zover heeft aardappel wel gelijk ja.)

Maar met zijn adres kan je altijd de M-F-Knokploeg inschakelen natuurlijk ;)
daar heb jij weer een punt :)

grootste probleem is, dat het gewoon riskant is om een onbekende op je motor te laten rijden...
 
Buiten het fijt dat je motor tijdens een proefrit "ontvreemd" / "gestolen" kan worden, het blijft een kwestie van vertrouwen natuurlijk.
Maar even het volgende waar gebeurd:

Je zet een advertentie , er wordt gereageerd en gevraagd of men kan komen kijken en dus waar de motor staat.
Gozer komt niet opdagen op afgesproken tijdstip. balen balen.

Oh wacht gozer is wel komen op dagen alleen lag de eigenaar toen net te slapen. Logisch het was nacht. Tja s'morgens een minder prettige kater dus......
Moraal v/h verhaal
Niet alleen tijdens proefritten loop je gevaar!
 
Autosleutels o.i.d. achterlaten is idd geen goed plan, kan gestolen zijn.

Gewoon van tevoren afspreken dat als hij een proefrit wil maken, dat hij dan iemand meeneemt die bij jou achterblijft tijdens de proefrit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan