motor plat gelegd

Smet

MF veteraan
4 dec 2001
5.064
513
breskens
Ook ik heb er gister aan moeten geloven, tijdens een circuitdag op Croix de motor verloren in de snelle linkerbocht. Voor ik het wist werd ik er afgegooid. Metertje of 30 gegleden (kwam tot stilstand op een meter of 10 van de haarspeldbocht af). Gelukkig zelf niet veel. Schaafwond op mijn linkerhand en 2 zere enkels. Ook de motor is er nog goed vanaf gekomen, alleen wat schuifschade aan de linkerkant, de valblok en de voetsteuntjes hebben het meeste opgevangen. Gezien de snelheid van de crash ben ik er goed vanaf gekomen (denk dat ik aan 130 ben gevallen). Mijn jas, helm en handschoenen zijn wel kapot(teken dat ze hun werk goed hebben gedaan, hulde aan Richa :} , heb alleen een blauwe plek op mijn schouder).

Het vreemde was dat ik halverwege de bocht ineens de achterkant kwijt was zonder ook maar enige kans om te reageren. Er zit net een andere achterband op, maar deze kon niet meer glad zijn, was al een half uur aan het rijden. Ik ging ook niet platter de bocht in dan normaal.
 
Ook ik heb er gister aan moeten geloven, tijdens een circuitdag op Croix de motor verloren in de snelle linkerbocht.
Da's mooi kloot'n. :(
Succes met 't opknappen van de schade, gelukkig hebben de valblokken meer schade voorkomen.
Nieuwe banden zijn toch een paar honderd kilometer glad?
:N Na een halfuurtje circuit is alle gladde zooi d'r al lang uit.
 
Ook ik heb er gister aan moeten geloven, tijdens een circuitdag op Croix de motor verloren in de snelle linkerbocht. Voor ik het wist werd ik er afgegooid. Metertje of 30 gegleden (kwam tot stilstand op een meter of 10 van de haarspeldbocht af). Gelukkig zelf niet veel. Schaafwond op mijn linkerhand en 2 zere enkels. Ook de motor is er nog goed vanaf gekomen, alleen wat schuifschade aan de linkerkant, de valblok en de voetsteuntjes hebben het meeste opgevangen. Gezien de snelheid van de crash ben ik er goed vanaf gekomen (denk dat ik aan 130 ben gevallen). Mijn jas, helm en handschoenen zijn wel kapot(teken dat ze hun werk goed hebben gedaan, hulde aan Richa :} , heb alleen een blauwe plek op mijn schouder).

Het vreemde was dat ik halverwege de bocht ineens de achterkant kwijt was zonder ook maar enige kans om te reageren. Er zit net een andere achterband op, maar deze kon niet meer glad zijn, was al een half uur aan het rijden. Ik ging ook niet platter de bocht in dan normaal.

Ai... nie fijn -O-
Wel beter dat de schade aan jou en je bike meevalt!
Ik wil ook binnenkort een keertje circuit gaan rijden, maar hoop niet dat mij zoiets overkomt...
 
Ai... nie fijn -O-
Wel beter dat de schade aan jou en je bike meevalt!
Ik wil ook binnenkort een keertje circuit gaan rijden, maar hoop niet dat mij zoiets overkomt...


Je mag mijn fiets wel lenen hoor :+

Ik raad wel een aanhanger + auto mee te nemen.
Niet dat het een racer zonder kenteken is..

Maar bedoelde, het is echt mijn fiets. :P


Maar waar ga je circuit rijden dan? Ik wil ook paar rondjes doen, maarja, ik ben ook een noob kwa racerij, ga jij met je eigen motor? :?

Denk dat ik liever voor 1000 euro ofzo een oude racer cbr600 zou kopen ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Het vreemde was dat ik halverwege de bocht ineens de achterkant kwijt was zonder ook maar enige kans om te reageren. Er zit net een andere achterband op, maar deze kon niet meer glad zijn, was al een half uur aan het rijden. Ik ging ook niet platter de bocht in dan normaal.

In die bocht is ook een stuk asfalt verdwenen, viel mij de afgelopen keer daar tenminste op. Moest er steeds omheen mikken zeg maar...

Daar niet toevallig door heen geragt ?

Anyway, succes met 't oplappen !
 
Je mag mijn fiets wel lenen hoor :+

Ik raad wel een aanhanger + auto mee te nemen.
Niet dat het een racer zonder kenteken is..

Maar bedoelde, het is echt mijn fiets. :P


Maar waar ga je circuit rijden dan? Ik wil ook paar rondjes doen, maarja, ik ben ook een noob kwa racerij, ga jij met je eigen motor? :?

Denk dat ik liever voor 1000 euro ofzo een oude racer cbr600 zou kopen ofzo.

Bedankt voor het nobele aanbod :+
Ik geloof dat er 19 sept. weer een circuitdag is op Zandvoort, dus dat leek mij wel wat... En ik doe mooi rustig aan hoor, dus ik maak me niet echt druk over onderuit gaan. Es kijken of m'n verzekering daar ook zo over denkt -O-
 
Ook ik heb er gister aan moeten geloven, tijdens een circuitdag op Croix de motor verloren in de snelle linkerbocht. Voor ik het wist werd ik er afgegooid. Metertje of 30 gegleden (kwam tot stilstand op een meter of 10 van de haarspeldbocht af). Gelukkig zelf niet veel. Schaafwond op mijn linkerhand en 2 zere enkels. Ook de motor is er nog goed vanaf gekomen, alleen wat schuifschade aan de linkerkant, de valblok en de voetsteuntjes hebben het meeste opgevangen. Gezien de snelheid van de crash ben ik er goed vanaf gekomen (denk dat ik aan 130 ben gevallen). Mijn jas, helm en handschoenen zijn wel kapot(teken dat ze hun werk goed hebben gedaan, hulde aan Richa :} , heb alleen een blauwe plek op mijn schouder).

Het vreemde was dat ik halverwege de bocht ineens de achterkant kwijt was zonder ook maar enige kans om te reageren. Er zit net een andere achterband op, maar deze kon niet meer glad zijn, was al een half uur aan het rijden. Ik ging ook niet platter de bocht in dan normaal.
Gelukkig dat het met jou en je motor schijnbaar meevalt! *O*
 
En het hield niet alleen op met enkele schaafwonden... ook een deuk in je ego.
Circuitrijden blijft geweldig!!
Zit te denken om volgend jaar een supermotard circuit-klaar te zetten. Gelukkig via marktplaats voor zowat alle beschadigde onderdelen al vervangende stukken gevonden.

Meest balen van al is, dat ik normaal racekuipen zou hebben. Maar de leverancier kon ze niet op tijd leveren (paar maanden later pas) -O- :(
 
In die bocht is ook een stuk asfalt verdwenen, viel mij de afgelopen keer daar tenminste op. Moest er steeds omheen mikken zeg maar...

Daar niet toevallig door heen geragt ?

Anyway, succes met 't oplappen !
Ik weet welk stuk dat je bedoelt, maar ik ben redelijk zeker dat ik daar niet overheen ben gereden.
 
Ik weet welk stuk dat je bedoelt, maar ik ben redelijk zeker dat ik daar niet overheen ben gereden.

er is dus een kleine kans, omdat je redelijk zegt, dat je WEL d'r overheen
bent gereden? Niet dat het wat veranderd hoor, maar veel succes met herstel
en je bike weer te fixen!

grtz
 
Goodluck TS,

Zo zie je maar weer eens het verschil tussen op het circuit rijden of op de weg, daar was je er beslist slechter aan toe geweest :+

Gelukkig zijn nieuwe banden na een paar circuit rondjes de nieuwigheid wel kwijt, anders zou een race wel 5 dagen kunnen duren ipv een weekendje _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan