Motor Poetsen

siebke

MF'er
1 jun 2002
55
0
Limburg
Hey allemaal

Ik heb een CBR600F3 maar vraag me af hoe je het beste je motor poetsen? Kan dit met een hogedruk reiniger en is dit niet gevaarlijk. Ik weet wel dat er van dat s100 spul te koop is maar dit is wel ontzettend duur. Hoe kun je hem het beste in de "was" zetten, kan dit met autowas?

Thnx
 
Hogedrukspuit adviseerd ik om niet op de kuip te spuiten alleen op de moeilijk bereikbare/niet schaadbare plekken. Ik heb zo namelijk een sticker van m'n kuip afgeblaen ;( ...
 
Het aller ergste van mijn motor vind ik die witte velgen :( en ze hebben kolere hoekjes dat wil je niet weten. Je krijg ze niet schoon zonder tandeborstel :(

Dus hogedruk reiniger der op help het meeste.
Op me velgen dan.

Heb je nog meer tips en trucs voor "MIJN" witte velgen??????
Ik krijg ze wel schoon met mijn tandeborstel, maar mijn tanden worden er zo zwart van????
 
Ik heb gemerkt dat vette bagger er heel goed af komt met Sun Actiespray.
Dat is voor de afwas ja =)... het is eigenlijk bedoeld om vieze ovenschalen mee in te laten weken.
Het is een soort geel schuim, dat je even in moet laten trekken (10 minuten of zo). Heeft dus de neiging om van je velgen af te glibberen, maar dan plak je er gewoon wat keukenpapier tegenaan, en dan blijft het zitten. Afspoelen met tuinslang en klaar is IJs.
 
klinkt allemaal heel goed en ook heel duur. Er zijn toch ook wel goedkopere manieren om je motor schoon te maken? Ik gebruik meestal afwasmiddel en daar red ik het aardig mee, alleen de velgen, ketting en uitlaat lukken daar niet mee.
Die WD40, turtle wax enzo klinken allemaal erg duur
tips?
 
klinkt allemaal heel goed en ook heel duur. Er zijn toch ook wel goedkopere manieren om je motor schoon te maken? Ik gebruik meestal afwasmiddel en daar red ik het aardig mee, alleen de velgen, ketting en uitlaat lukken daar niet mee.
Die WD40, turtle wax enzo klinken allemaal erg duur
tips?

Ja, gewoon Diesel voor velgen en ketting :)

En na 't wassen lekker droogblazen met de compressor, heb je ook geen kalk en strepen :) ...heb een hekel aan zemen :P
 
misc.php
 
WD40 voor de velgen (nog geen 8 euro voor 400 ml bij Brezan en in de aanbieding bij Motozoom voor 5,99), afwasmiddel voor de rest.
Turtle wax voor het glimmen.
Als het echt heel eng moet glimmen moet je er Proshine op spuiten, gebruiken ze ook bij motorzaken voor de showroom. *D
 
De kuip en zo met gewoon dreft...
De velgen en achterbrug met siliconespray (werkt perfect!)
En ik heb geen vette zooi meer bij mn ketting omdat ik hem heb schoon gemaakt totdat weer blank was en er toen Dry lube heb opgezet...
Das "droge" smering voor je ketting!
Het wordt ook veel in de crosserij gebruikt omdat er ook geen zand en zo(oi) aan blijft plakken.
Het ziet er ook wel gaaf uit zo'n zilver glimmende ketting.
Om de 500 km inspuiten en rijden zonder vette troep op je achterwiel en brug en kappen!
MOOI SPUL!! :} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan