Motor probleem

ron cbf

MF'er
14 feb 2016
130
37
De cbf 1000 loopt wat schokkend, stotterend, inhoudend bij diverse toerentallen van 2500 tot 5000. Iemand een idee wat het kan zijn? De motor heeft al nieuwe bougies, injectie reiniger enz gehad.
Ik lees dat de cbf gevoelig is voor een kapotte strato maar ik weet niet of dat iets ermee te maken heeft.
 
Accu meting gedaan.
Zonder stroomverbruikers 12,86v
Motor gestart 5000rpm 14,16v
Lijkt mij dat de stator geen probleem heeft, of spanningswisselaar🤔
 
Gisteren was de accu opeens helemaal leeg. Daar stond ik dan niet aan te krijgen. Als losgemaakt en overgestart. Gelukkig niet ver van huis dus met wat gehobbel en gesputter terug kunnen rijden. Accu aan de druppellader en deze staat op 2x groen lampje. 13,22V na meeting. Ik ga er vanuit dat deze nog goed is. De rest doormeten zal een klus worden voor deze week tussendoor als ik eraan toe kom.
 
Wacht maar tot je gaat starten. Laatst nog een nieuwe accu gehad die ook gezond leek. Spanning na laden was 12,7V en na één start poging was er iets meer dan 8 van over. Hierbij was dan ook duidelijk een cel van kapot, maar schijn kan dus bedriegen met die dingen.
 
Wil je zeker weten of de accu nog goed is kan je die ook laten testen bij een motorzaak.
Maar het zou ook je dynamo of spanningsregelaar kunnen zijn,controleer ook de stekker van de spanningsregelaar
op corrosie of verbrand uiterlijk.
 
Gisteren was de accu 13,33v zojuist ook 13,22v
Tijdens de start 10,37v en daarna op 5000rpm 12,36V. Lijkt me toch bijna zeker dat de accu niet geladen wordt en de stator defect is. Enige om het zeker te weten is hem open maken. Dan zien we wel verder.
 
Nou hier is die dan😬
 

Bijlagen

  • 20220712_221615.jpg
    20220712_221615.jpg
    157,8 KB · Weergaven: 82

en in week 30 weer voorradig bij Hoco parts voor 95 euro.
vergeet geen pakking erbij te bestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan