Motor problemen Z750, gaat niet meer vol gas

2 sep 2020
2
0
Goeie avond beste leden.

Ik rij al meer dan 5j zonder problemen met mijn kawasaki z750 van 2006.
Dit jaar klein probleem ondervonden aan de motor. Op zijn top snelheid kwam de moto plots af in toeren. Toen Ik de gas loste herpakte die direct. Maar mijn top kan ik niet meer halen nu. Ik doe dit niet veel maar was toch heel raar. Na verloop van tijd starten de motor nog goed maar de chok moet blijven aan staan. Is dit mss een probleem met filter of kleppen? Kan ik dit zelf bestellen de onderdelen zo ja waar mss best?
 
Als ik me niet vergis 2006 nog niet toch?

De site van Kawasaki zelf zegt dat er injectie op zit, ik ken ook niet zo één twee drie een moderne Z met carburateurs eigenlijk...maar de mogelijkheid dat ik het mis heb bestaat altijd natuurlijk. :P Misschien kan de topicstarter wel wat meer info verschaffen?

 
De site van Kawasaki zelf zegt dat er injectie op zit, ik ken ook niet zo één twee drie een moderne Z met carburateurs eigenlijk...maar de mogelijkheid dat ik het mis heb bestaat altijd natuurlijk. :P Misschien kan de topicstarter wel wat meer info verschaffen?

Ik heb het even nagezocht, maar je hebt gelijk! Ik las choke, dus ging er vanuit dat het een carburatiemotor betrof. Vanaf 2004 al injectie inderdaad. Wellicht is het dan mogelijk hem aan de computer te hangen?
 
Ik heb het even nagezocht, maar je hebt gelijk! Ik las choke, dus ging er vanuit dat het een carburatiemotor betrof. Vanaf 2004 al injectie inderdaad. Wellicht is het dan mogelijk hem aan de computer te hangen?

Woutercornelis brengt ons ook per ongeluk een beetje op het verkeerde pad door de term choke :Y

Ik vermoed zelf dat er één of meerdere benzinefilters wat vuil zijn of tankontluchting, iets van die strekking, hopelijk geen stervende benzinepomp.
 
Ik heb het even nagezocht, maar je hebt gelijk! Ik las choke, dus ging er vanuit dat het een carburatiemotor betrof. Vanaf 2004 al injectie inderdaad. Wellicht is het dan mogelijk hem aan de computer te hangen?
Ik heb een choke en het is met injectie. Ga beginnen met zijn jaarlijks onderhoud te geven deze winter en dan nog eens op testbank en zien. Injectie is over een jaar of 3 op punt gesteld. Mss terug tijd daar voor
 
Dat inhouden zal een reden gehad hebben,waarschijnlijk iets defect of beschadigd geraakt,verbrande klep is niet ondenkbaar in
combinatie met vermogen verlies,zou de compressie maar eens meten,of nog beter een lektest laten doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan