Motor professioneel "poetsen"

SR-71

MF veteraan
28 dec 2003
1.327
37
Bollenstreek
Ik zie filmpjes van glimmende motorfietsen die je vervolgens gaat poetsen... daar heb je dan toch geen eer aan? :?
Zelf zou ik het veel interessanter vinden om een filmpje te zien van een fiets met pekelplekken en vliegroest... dan kun je pas écht laten zien wat je kunt, toch?
Ik geloof gerust dat je dat ook glimmend kunt krijgen hoor, dat is m'n punt niet... maar een fimpje waarin je een glimmende motorfiets nog meer laat glimmen is gewoon niet zo interessant.
Dan had je mijn 950S (zie paar post terug) moeten zien. 1 week oud en was dus als nieuw maar na een bezoek bij Ronald nog mooier dan nieuw. En de Glascoating beschermd de lak extra. Dus daarmee voorkom je een hoop. Op mijn uitlaat (cat) zat wat ingebrand vet echt een lelijke druiper (was al toen ik hem ophaalde bij de dealer) en dat heeft hij helemaal weg ge"poetst" als service. Heb helaas geen voor foto. Nu gaat dit uiteraard helenaal bruin worden maar is toch opgeknapt. 1390384

• Like
Waarderingen: ZXRH88 en eurofighter

eurofighter

MF'er
7 jun 2011
197
15

Deze fiets is van een trouwe gewaardeerde klant. Nieuw uit de verpakking rechtstreeks gebracht door Premium Motors uit Apeldoorn. Is een volle dag polijstwerk in gaan zitten, en het betreft een nieuwe fiets. Er is gewoon veel ruimte voor verbetering. Daarna alles gecoat. Het gaat niet om laten glimmen... dat kan iedereen met een boel vette bende die er na een regenbui af is. Het gaat om corrigeren van je materiaal en duurzaam beschermen tegen allerlei invloeden van buitenaf.

DUCKI3S

Het verre oosten
11 nov 2017
332
123
22
Enschede
Ik heb vrijdag voor het eerst mn motor gedetailt(heb m sinds november). Eerst goed gewassen met de 2 bucket methode, claybar gebruikt en voorzichtig gepolijst(geen ervaring dus ik was nogal huiverig). Bij lange na niet alle krasjes eruit gekregen maar wel al een giga verbetering. Als laatste een laag wax erover. Ik ben student dus meer dan dit ga ik er ook niet aan uitgeven _O-

superduc again

MF veteraan
6 mrt 2004
7.510
227
dussen
Dan had je mijn 950S (zie paar post terug) moeten zien. 1 week oud en was dus als nieuw maar na een bezoek bij Ronald nog mooier dan nieuw. En de Glascoating beschermd de lak extra. Dus daarmee voorkom je een hoop. Op mijn uitlaat (cat) zat wat ingebrand vet echt een lelijke druiper (was al toen ik hem ophaalde bij de dealer) en dat heeft hij helemaal weg ge"poetst" als service. Heb helaas geen voor foto. Nu gaat dit uiteraard helenaal bruin worden maar is toch opgeknapt.Bekijk bijlage 1390384
Had hij er ook niet een paar nette lasjes op kunnen leggen

Henri-Alexander

Die hard MF'er
23 feb 2018
312
290
27
Utrecht, Utrecht
Op verzoek van mensen hier volgt er weer een training. 29 juni en bij voldoende belangstelling ook 30 juni. @ Shine2go.
Zie Shine2go Facebook voor meer details. Groepen van minimaal 4 of maximaal 6.
Ik denk er nog even over na maar ik ben wel geïnteresseerd. Erg interessant om het allemaal eens een keer goed aan te leren.

eurofighter

MF'er
7 jun 2011
197
15
Zaterdag 29 juni heb ik inmiddels vier mensen voor de middag groep van 13 tot 16. Daar kunnen nog twee mensen bij. Zaterdag ochtend heb ik twee onder voorbehoud dus daar kunnen nog vier mensen mee doen.

Springbok

MF'er
18 feb 2019
145
131
Een van de fanatieke poetsers hier een tip voor een geschikte detail / wash&wax spray die je kan gebruiken voor het snel bijhouden van je gehele motor (dus niet alleen de gelakte delen, maar ook de kunstoog/metalen delen)?