Motor professioneel "poetsen"

Zo te horen is er genoeg interesse. Kwestie van datum prikken en go.
Heb je zelf ergens een ruimte? :)

Of bij mooi weer bij iemand in de tuin/garage?
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat mensen ook zulke positieve reacties geven na een hoeveelheid negativiteit. Ik zal een datum gaan prikken en een locatie. Veel mensen uit het oosten. Misschien ergens centraal? Ik heb wel water nodig en stroom. Ik probeer wat te gaan shoppen bij klanten. Misschien is Epe mogelijk. Wat zouden jullie daarvan denken?
 
Leuk dat mensen ook zulke positieve reacties geven na een hoeveelheid negativiteit. Ik zal een datum gaan prikken en een locatie. Veel mensen uit het oosten. Misschien ergens centraal? Ik heb wel water nodig en stroom. Ik probeer wat te gaan shoppen bij klanten. Misschien is Epe mogelijk. Wat zouden jullie daarvan denken?

Centraal Epe ?
Maar met mooi weer ,leuk ritje .
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij ook interessant, Epe ook wel leuk ritje vanuit Haarlem.


En mocht je een demo motor nodig hebben.. :)
 
Mooi idee! Ieder z'n ding, de een wast en de ander poetst. Ik ben zo'n poetser, heb mijn 'kennis' (ahum) van veel lezen en uitproberen. Van Action poetsspulletjes naar Carclean.nl gegaan, het verschil in kwaliteit is gewoon mega. Logisch, je betaald er wel meer voor. Maar als ik na een middag poetsen de motor weer blinkend heb en ieder detail heb mee gepakt met verschillende middeltjes.. Love it!

Kortom, zo'n workshop klinkt gaaf! Als je in de buurt van Groningen bent hoor ik het graag!
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij ook erg leuk om hierbij te zijn en meer te leren. Die paar keer per jaar dat ik mijn motor was en poets ben ik er toch ook al gauw vijf tot zes uur mee bezig. Ik doe zo te lezen nog wel erg veel verkeerd of amateuristisch. Ik kom uit regio rijnmond, maar ergens centraal in Nederland is altijd goed.
 
Dag poetsers,

Kom nu pas dit topic tegen op MF, mooi om mee te lezen! Dacht dat ik fanatiek was in het poetsen van de motor..niks vergeleken met sommigen :). Gebruik zelf de volgende middeltjes:

- Meguiars - Gold Class Car Wash (2 emmer was methode en daarna alles drogen met een handdoek)
- Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser (ff rondom, velgen, hier en daar vliegjes maar ook het 'klokje' etc. Is een APC dus kan overal wel voor
- Poorboys World - Black Hole
- Poorboys World - Natty's Liquid Blue (wax na de black hole)
- Meguiars - Supreme Shine Protectant (kunststof en matte delen)
- Poorboys World - Wheel Sealant (velgen)
- Turtle Wax - ClearVue Glass Polish voor de koplampen (gebruik dit voor de autoramen, echt topspul. bye bye glassex!)

- Microvezeldoekjes van de Action, toch nog iets wat goedkoop kan in deze hobby! :p

Alles om mijn mooie full black R6 er goed uit te laten zien.

Zijn er nog experts die wat toe te voegen hebben aan mijn lijstje wat ontbreekt?

groeten
 
Dan moet je aan een coating gaan denken. Bijvoorbeeld Gyeon Can Coat. Zit in een spuitbus, is transparant dus geen witte sporen. Spul spuit je op een doek en die wrijf je over de velg. Komt het mooi overal in het grove oppervlakte en vuil hecht een stuk minder goed.

Je hebt ook speciale wheel wax van bijv poorboys en chemical guys maar ik weet niet of dat fijn genoeg te verwerken is op een ribbelig oppervlak.

Meguiars Hot Rims Brake Dust Barrier
 
Nou voordat je voor mij prijzen gaat noemen, en daar dan ook nog een oordeel over te gaan geven, de basis is van dit topic is dat ik jullie iets aanbiedt, GRATIS. Eerst krijg ik 'SPAM' en nu 'niet realistisch'. Je hoeft me niet op je blote knieën te bedanken maar om me nu weg te zetten vind ik niet zo leuk.
Ik wil er geen commercieel topic van maken, sterk nog helemaal van wegblijven maar je opent nu met geldbedragen. Laat ik het zo zeggen dat het in de verste verte niet in de buurt komt van jouw prijzen. Reken op 1/3. daarvan.

En zo'n instructie is bedoelt om je te laten zien hoe je het zelf kan. Ik kan met de beste bedoelingen van de wereld jullie nooit allemaal onder de knie brengen wat ik allemaal doe.
Laat je niet afleiden door zeikerts, want die lopen je alleen maar voor de voeten. Dat is volk dat uren loopt te zeuren om een gratis stikker te krijgen.
 
Om je een idee te geven,

een motor à la R1, Fireblade, ZX-10 enzenz ben ik ongeveer 15-20 uur mee bezig. Ik doe met liefde een motor van een lid behandelen op zo'n cursusdag maar veel verder als de tank kom ik niet ;)
wanneer moeten we er dan nog op rijden?

ik poets mijn motor pas als ik niet meer door men kuipruit kan kijken, men overbezorgde moeder gaat wel eens met de spons over het voorlicht wanneer ik op bezoek ben. Als een dief in de nacht loopt ze dan met dat sponsje naar buiten... :')
 
Leuk dat mensen ook zulke positieve reacties geven na een hoeveelheid negativiteit. Ik zal een datum gaan prikken en een locatie. Veel mensen uit het oosten. Misschien ergens centraal? Ik heb wel water nodig en stroom. Ik probeer wat te gaan shoppen bij klanten. Misschien is Epe mogelijk. Wat zouden jullie daarvan denken?

Leuk initiatief!!

Mocht het op een centrale locatie plaatsvinden heb ik zeker interesse. Het is al eerder gezegd, maar trek je niet te veel aan van de negatieve reacties.
 
Veel mensen snappen t gewoon niet. Er zijn mensen die het leuk vinden om met hun motor bezig te zijn zoals het poetsen ervan.
Ik weet nog met mn R6 dat op een zomerse zaterdag 9 uur lang op de stoep zat met een tandenborsteltje mn stepjes aan t poetsen.
Na een maand was de motor weer vies. Boeit t? nee het was leuk tijdverdrijf.
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat mensen ook zulke positieve reacties geven na een hoeveelheid negativiteit. Ik zal een datum gaan prikken en een locatie. Veel mensen uit het oosten. Misschien ergens centraal? Ik heb wel water nodig en stroom. Ik probeer wat te gaan shoppen bij klanten. Misschien is Epe mogelijk. Wat zouden jullie daarvan denken?

Zo negatief zijn ze toch niet, het is deels een soort van ongeloof over de de noodzaak om een motor gedurende 10 tot 15 uren te moeten reinigen tot in de poriën.

Leuk dat er nog meer mensen zoals jij zijn die dat heel belangrijk en interessant vinden.
Die mensen ga je treffen en blij maken met je vaardigheden op poets en reinigingsgebied.
 
Laatst bewerkt:
Laat je niet afleiden door zeikerts, want die lopen je alleen maar voor de voeten. Dat is volk dat uren loopt te zeuren om een gratis stikker te krijgen.
Heeft hij ook stickers die hij gaat uitdelen?

@TS, waar wanneer is die eerste dag?
 
Als er een bijeenkomst is in de buurt van Oss, dan ben ik erbij. Wellicht leer ik nog eens hoe ik mijn poorboys spullen goed kan gebruiken.

Zit er ook een stuk demo machinaal poetsen bij?
 
Als er een bijeenkomst is in de buurt van Oss, dan ben ik erbij. Wellicht leer ik nog eens hoe ik mijn poorboys spullen goed kan gebruiken.

Zit er ook een stuk demo machinaal poetsen bij?
Gezien de tijd die het kost voor één motor, schat ik in van niet. :+
 
*O* *O* Al heel lang benieuwd naar, stel mijn motor gratis ter beschikking voor een totale poets-kleibeurt, ben zeer benieuwd naar het eindresultaat. :)
Regio Twente/Overijssel helemaal top.
Enne laat je niet afwimpelen, betweters zijn en blijven er altijd. :+ :W
 
Laatst bewerkt:
Laat mij even denken... 15 à 20 uur poetsen. Een gemiddeld uurloon van een zelfstandige is
€ 45,- per uur. Dus om de brommert te poetsen moet er € 675,- à € 900,- afgetikt worden. Waarschijnlijk exclusief 21% btw. Klinkt niet erg realistisch...

:?

Toch is dat het wel. Met 15 a 20 uur heb je het niet meer over simpel wassen, en even een waxje over de lak heen. Maar dan heb je het over echt detail werk. Echt goed polijsten (en niet even snel een dual action machine erover heen) steenslag verwijderen en meer perfectionistisch werk..
 
Terug
Bovenaan Onderaan