Motor professioneel "poetsen"

Ik post niet meer zoveel hier maar eigenlijk komt dat door drukte. Toch zal ik de aankomende dagen proberen weer eens wat te plaatsen.
2zduahl.jpg
Is deze toevallig van een Brabander?
 
Ik zie filmpjes van glimmende motorfietsen die je vervolgens gaat poetsen... daar heb je dan toch geen eer aan? :?
Zelf zou ik het veel interessanter vinden om een filmpje te zien van een fiets met pekelplekken en vliegroest... dan kun je pas écht laten zien wat je kunt, toch?
Ik geloof gerust dat je dat ook glimmend kunt krijgen hoor, dat is m'n punt niet... maar een fimpje waarin je een glimmende motorfiets nog meer laat glimmen is gewoon niet zo interessant.
Dan had je mijn 950S (zie paar post terug) moeten zien. 1 week oud en was dus als nieuw maar na een bezoek bij Ronald nog mooier dan nieuw. En de Glascoating beschermd de lak extra. Dus daarmee voorkom je een hoop. Op mijn uitlaat (cat) zat wat ingebrand vet echt een lelijke druiper (was al toen ik hem ophaalde bij de dealer) en dat heeft hij helemaal weg ge"poetst" als service. Heb helaas geen voor foto. Nu gaat dit uiteraard helenaal bruin worden maar is toch opgeknapt.
1390384
 
2vahx1g.jpg


Deze fiets is van een trouwe gewaardeerde klant. Nieuw uit de verpakking rechtstreeks gebracht door Premium Motors uit Apeldoorn. Is een volle dag polijstwerk in gaan zitten, en het betreft een nieuwe fiets. Er is gewoon veel ruimte voor verbetering. Daarna alles gecoat. Het gaat niet om laten glimmen... dat kan iedereen met een boel vette bende die er na een regenbui af is. Het gaat om corrigeren van je materiaal en duurzaam beschermen tegen allerlei invloeden van buitenaf.
 
Ik heb vrijdag voor het eerst mn motor gedetailt(heb m sinds november). Eerst goed gewassen met de 2 bucket methode, claybar gebruikt en voorzichtig gepolijst(geen ervaring dus ik was nogal huiverig). Bij lange na niet alle krasjes eruit gekregen maar wel al een giga verbetering. Als laatste een laag wax erover. Ik ben student dus meer dan dit ga ik er ook niet aan uitgeven _O-
 
Dan had je mijn 950S (zie paar post terug) moeten zien. 1 week oud en was dus als nieuw maar na een bezoek bij Ronald nog mooier dan nieuw. En de Glascoating beschermd de lak extra. Dus daarmee voorkom je een hoop. Op mijn uitlaat (cat) zat wat ingebrand vet echt een lelijke druiper (was al toen ik hem ophaalde bij de dealer) en dat heeft hij helemaal weg ge"poetst" als service. Heb helaas geen voor foto. Nu gaat dit uiteraard helenaal bruin worden maar is toch opgeknapt.Bekijk bijlage 1390384
Had hij er ook niet een paar nette lasjes op kunnen leggen
 
Op verzoek van mensen hier volgt er weer een training. 29 juni en bij voldoende belangstelling ook 30 juni. @ Shine2go.
Zie Shine2go Facebook voor meer details. Groepen van minimaal 4 of maximaal 6.
Ik denk er nog even over na maar ik ben wel geïnteresseerd. Erg interessant om het allemaal eens een keer goed aan te leren.
 
Zaterdag 29 juni heb ik inmiddels vier mensen voor de middag groep van 13 tot 16. Daar kunnen nog twee mensen bij. Zaterdag ochtend heb ik twee onder voorbehoud dus daar kunnen nog vier mensen mee doen.
 
Morgen nog twee plekken vrij voor de motor detailing workshop. 13-16 uur @shine2go in De Wijk (nabij Meppel)
 
Een van de fanatieke poetsers hier een tip voor een geschikte detail / wash&wax spray die je kan gebruiken voor het snel bijhouden van je gehele motor (dus niet alleen de gelakte delen, maar ook de kunstoog/metalen delen)?
 
Ik zet mijn motor regelmatig in de wax, echter krijg ik nooit hetzelfde resultaat als bij een professionele poetsbeurt, zoals een motor in een showroom of op de beurs. (Ik kom nog niet eens in de buurt ervan.)

Hierdoor ben ik benieuwd naar de middelen en techniek welk een professionele poetser gebruikt.

Bij deze geef ik de topic een kick, hopende dat deze topic weer wordt opgepakt door de profs en liefhebbers onder ons.
 
Ik zet mijn motor regelmatig in de wax, echter krijg ik nooit hetzelfde resultaat als bij een professionele poetsbeurt, zoals een motor in een showroom of op de beurs. (Ik kom nog niet eens in de buurt ervan.)

Hierdoor ben ik benieuwd naar de middelen en techniek welk een professionele poetser gebruikt.

Bij deze geef ik de topic een kick, hopende dat deze topic weer wordt opgepakt door de profs en liefhebbers onder ons.
wax smeren kan iedereen. het gaat er ook om dat je het juiste poets en schoonmaak werk van te voren doet, zodat je de wax op een schone motor aanbrengt.
 
Ik zet mijn motor regelmatig in de wax, echter krijg ik nooit hetzelfde resultaat als bij een professionele poetsbeurt, zoals een motor in een showroom of op de beurs. (Ik kom nog niet eens in de buurt ervan.)

Hierdoor ben ik benieuwd naar de middelen en techniek welk een professionele poetser gebruikt.

Bij deze geef ik de topic een kick, hopende dat deze topic weer wordt opgepakt door de profs en liefhebbers onder ons.

Inderdaad wat @phil93 al zegt is wax eigenlijk de laatste stap.

Belangrijk is de lak eerst echt goed schoon te maken.
Dit kan je inderdaad doen met bepaalde reinigers en bijvoorbeeld speciale klei.
Hierna polijsten en als laatste ter bescherming een mooie wax of coating.

Dit is uiteraard een snelle en zeer korte beschrijving.
Kijk anders eens bij Carclean voor tips and tricks.

Weet niet of TS nog steeds demo's geeft maar dat zou helemaal ideal zijn.
 
Ik geef nog demo's maar doe het niet meer gratis. Ik heb er een aantal gedaan die kosteloos waren.
Vanuit mijn bedrijf shine2go doe ik betaalde workshops. Ook train ik poetsbedrijven en motorzaken in het reconditioneren.
 
En het is leuk mensen en je leert er echt wat !

Behalve als je vast wil houden aan het schrobben met vies water en een lutje dreft.. dan kan je beter ergens anders je heil zoeken.
 
Inderdaad wat @phil93
.....
Dit is uiteraard een snelle en zeer korte beschrijving.
Kijk anders eens bij Carclean voor tips and tricks.
Bedankt voor de tip.
Zojuist heb ik op hun forum diverse topics gelezen. Een hoop nuttige informatie. 👍

Ik ben nu gelijk aan het zoeken voor een goede shampoo en een aparte wax i.p.v. de alles-in-1 die ik normaliter gebruik.

@eurofighter - het lijkt mij erg interessant /leerzaam om een workshop bij te wonen.
Misschien zijn er meerdere forumleden die hier oor naar hebben en gezamenlijk een workshop van je willen bijwonen. 😉 (Tegen betaling uiteraard)
 
Ik gebruik nu zelf 2 emmers met shampoo, een clay bar en turtle wax. Polijsten ben ik zelf nog wat huiverig mee. Maar ik heb t idee dat t een stuk beter kan:?
 
Waarom wel klei maar niet polijsten ?
Vaak heb je juist na het gebruik van klei behoefte om te polijsten.
Turtle wax is op zich een werkende wax.. maar er valt veel meer uit te halen met bijv een pasta wax.

Voor jou is de clinic van eurofighter echt weg gelegd
 
Terug
Bovenaan Onderaan