Motor programma's kijken via sateliet TV !

HD4ever

Die hard MF'er
27 mrt 2005
278
5
NL
Ik open even een nieuw topic aangezien er regelmatig mooie motorprogramma's te bekijken zijn via sateliet TV. Deze zijn meestal uitsluitend in Duitse of Engelse taal maar verder gratis te ontvangen. :)

Zender Men & Motors (Engels )op Astra2/Eurobird 28,2°.
Iedere donderdagavond van 21:00 tot 22:00 uur 'Wright across America'. ( serie over 3 bikers op reis over Route 66 )

Zender N24 (Duits)op Astra 19,2°.
5-2-2006 van 21:00 tot 22:00 uur: 'Motorrad Kulturmarke Harley'.( docu over Harley Davidson )

Zender DSF (Duits)op Astra 19,2°.
8-2-2006 van 22:15 tot 22:50 uur: 'Biker Lifestyle TV' ( Documentaire over het "Biker Mania 2005" treffen in Saalbach Duitsland )

Zender DSF (Duits)op Astra 19,2°.
15-2-2006 van 21:15 tot 21:45 uur: 'Motobike" ( motorprogramma met duurtest van Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki Z 1000, Buell XB 9 Citycross, Harley Davidson Street Rod und die KTM LC8 Adventure.)

Zender N24 (Duits)op Astra 19,2°.
28-2-2006 van 22:05 tot 23:00 uur: 'Born To Be Wild'. ( docu met o.a. stuntman Bubba Blackwell )

Zender Terra Nova (Duits)op Hotbird 13°.
4-3-2005 van 16:00 tot 17:00 uur: 'Harley USA Trip'
( 1969 entstand mit bescheidenem Budget einer der größten Kultfilme über die Generation der 'Rebellen' und ihre Suche nach der Freiheit: 'Easy Rider'. Das Drehbuch des Roadmovie - drei Männer auf dem Weg von Los Angeles nach New Orleans - beruhte auf einer wahren Begebenheit, der Reise eines Motorrad-Freaks entlang einer Route, die die Geschichte der USA symbolisiert. Eben dieser echte Easy-Rider, der zwischenzeitlich weit über sechzigjährige E.Z., macht sich mit einigen Freunden noch einmal auf, diese Strecke zu befahren. 5.000 Kilometer auf zwei Rädern, quer durch atemberaubende Landschaften - eine Reise voller Emotionen. Dabei kommen auch Menschen wie der geniale Mechaniker Barry und Glenn Bartel zu Wort, der Film-Motorräder wie die berühmte Maschine aus 'Harley Davidson und der Marlboro Man' gebaut hat. - Im ersten Teil des Reisereports begleitet Weltweit auf zwei Rädern E.Z. und seine Begleiter über die Dixie Road, nach Colorado und ins Navajo-Reservat...)



Greetings HD4ever. :] :)
 
Ik ben wel een liefhebber voor dat soort programma's. Ondanks alles (?) blijf ik ook steeds kijken naar OCC. Viavia heb ik ook een hele serie BBO-dvd's hier liggen, etc., etc. Ook kijk ik steevast naar 'De Bende van Wim' op Canvas.
Er zijn toch een tweetal programma's dat ik weleens op Discovery of National Geographic zou willen zien: 'Harley USA Trip' en 'Wright Across America'. Dit zijn programma's om op papier van te smullen.
Nondejuu! Had ik nu maar een sat...
 
Ik heb sinds vorige week CanalDigitaal.

Zijn al deze programma's daar op te zien?

En hoe vind ik die dan?
 
Als je Canaal Digitaal zo insteld als het via het boekje gaat, dan moet je zekers al de duitstalige zenders hebben :)

Zoals het hier boven staat, heb ik zelf dan nog "Motors TV" en "Race World" ... op de laatste 2 genoemde wordt niets anders uitgezonden dan dingen waar maar een motorblok in zit of aan te pas komt :)

B.t.w. ... even de LNB een klein tikje geven en je ontvangt de Hotbird, daar zit ook een heleboel leuks op qua motorsport ;)
 
Ik heb sinds vorige week CanalDigitaal. Zijn al deze programma's daar op te zien?
En hoe vind ik die dan?

Hoi Pepe, je hoeft geen abo te hebben om deze programma's te zien. Ze zijn namelijk allemaal 'free to air' te ontvangen.
Je schotel staat nu al naar Astra 1 op 19,2° uitgericht. Daar kun je al de genoemde Duitse zenders ( Phoenix,DSF,N24 ) mee ontvangen. Je hoeft alleen nog maar te zappen *D
Wil je weten wanneer een motorprogramma wordt uitgezonden, klik je gewoon op een Duitse online TV gids zoals b.v. www.tvinfo.de In de site zit een zoekfunctie waarmee je b.v. op een bepaald motormerk kan gaan zoeken op alle Duitse zenders tegelijk.
Je krijgt dan een overzicht voor de komende weken van alle TV programma's waar b.v. jou zoekwoorden in voorkomen.

Wil de de zender 'Men & Motors' zul je de schotel naar Astra 2 op 28,2° moeten draaien.

Groetjes HD4ever. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan