motor r1 schaaft

R1CV

MF veteraan
21 feb 2009
1.407
0
Arnhem
Hoi allemaal,

Ik baal als een stekker! heb net mijn motor opgehaald van grote servicebeurt.
Ben ik bijna thuis hoor ik het blok een schavend geluid maken. Alleen in de lage toeren. Heb het als ik de motor laat uitrijden en bijna stil sta.

Ook wanneer ik de motor in de vrij hebt staan en een klein beetje gas geef hoor ik zon schaaf geluid!

#$%^&* Zucht, nu kan ik morgen weer gaan bellen, maar weet iemand waar dit op duidt, want wil wel ff weten wat dit is!!
 
Dat de koppeling speling heeft totaal niets met de beurt te maken,
en is volledig voor rekening van de klant,dat Kalsbeek het zo heeft opgelost
is zeer netjes en mag je wat dat betreft zeer blij zijn,het is alleen niet te hopen
dat die man die het commentaar over de droog gelopen veren gaf
ook aan de motoren sleuteld,want zo,n onzin verhaal heb ik nog nooit gehoord
en zou niet blij zijn als zo,n figuur aan mijn motor zou werken.
 
Ik lees wel 's vaker je reacties: jij moet wel een enorme grote l*l hebben :Y

Er wordt hier niemand zwart gemaakt. De spreker bij de dealer kletst maar wat en uiteindelijk is de oplossing voor iedereen prima.

Wat is je probleem?

Misschien verwijten veel mensen Kevinblade schade na een beurt? :X
ik vind zijn reactie(s meestal) ook een beetje overdreven...als een klant net meer dan 600 euro gelapt heeft voor een grote beurt, maar binnen 200 kilometer (een dagje rijden) loopt de motor in de soep...dan is de conclusie snel getrokken...inderdaad...

en terecht...Een grote beurt geven is niet alleen ff een lijstje nalopen...en als kevinblade dat wel vind...dat moet hij weten...
Dit is nu gewoon prima opgelost...hulde voor deze motorzaak *O*
 
Laatst bewerkt:
ze hebben een dingetje gemist op het lijstje, een klein rondje door de straat rijden. Je moet wel doof en blind zijn om een ingeslagen koppelingshuis niet op te merken :) Maar toch, ik vind het een nette oplossing. Persoonlijk zou ik mijn portemonnee trekken om gelijk nieuwe platen erin te zetten.
 
Ik lees wel 's vaker je reacties: jij moet wel een enorme grote l*l hebben :Y




Er wordt hier niemand zwart gemaakt. De spreker bij de dealer kletst maar wat en uiteindelijk is de oplossing voor iedereen prima.


Wat is je probleem?


Ik heb geen probleem hoor en of ik een grote* heb weet ik niet, sterker ik weet niet eens wat een * is.
Meeste hebben problemen met wat ik hier neerschrijf maar dat zijn alleen maar cold facts.
Ik reageer gewoon op wat men schrijft en meer niet.
Kan je er niet tegen dan moet je gewoon door scrollen, het grote probleem is dat er op suggesties wordt gereageerd en niet of werkelijke feiten.
Ik ben er niet bij geweest bij de uitleg van de koppeling en als het werkelijk zo,n uitleg was geweest had ook ik in een deuk gelegen.
Mss was het zo en mss had ts iets horen luiden oid.
Daar wordt dan op afgegaan, en dat is leuk met zo,n forum je kan reageren op wat je wilt reageren.
Maar ik neem het altijd graag op voor de op dat moment zwakkere partij, maar dat doe ik al vanaf mij jeugd, ik loop niet mee met de massa.
Zal wel aan mijn * liggen denk ik.
Als er een motorrijder werkelijk is gedupeerd dan zal ik het zeker voor hem opnemen en zelfs zonodig actie ondernemen.
Zo ook een tijd terug met revs die zijn motor kwijt was na een faillisement van een bedrijf waar zijn motor in winterstalling stond.
Maar blijf erbij hulde voor Kalsbeek en de uitleg van die medewerker is twijfelachtig zowel die van ts als de medewerker.
Ben er niet bij geweest.
Maar wees zuinig op dit soort dealers die zijn er niet zo heel veel.
Ik blijf erbij dat ik wss een hele slechte ben, want ik geef niet zo veel dure kadootjes weg. :W
 
Ik heb geen probleem hoor en of ik een grote* heb weet ik niet, sterker ik weet niet eens wat een * is.
Meeste hebben problemen met wat ik hier neerschrijf maar dat zijn alleen maar cold facts.
Ik reageer gewoon op wat men schrijft en meer niet.
Kan je er niet tegen dan moet je gewoon door scrollen, het grote probleem is dat er op suggesties wordt gereageerd en niet of werkelijke feiten.
Ik ben er niet bij geweest bij de uitleg van de koppeling en als het werkelijk zo,n uitleg was geweest had ook ik in een deuk gelegen.
Mss was het zo en mss had ts iets horen luiden oid.
Daar wordt dan op afgegaan, en dat is leuk met zo,n forum je kan reageren op wat je wilt reageren.
Maar ik neem het altijd graag op voor de op dat moment zwakkere partij, maar dat doe ik al vanaf mij jeugd, ik loop niet mee met de massa.
Zal wel aan mijn * liggen denk ik.
Als er een motorrijder werkelijk is gedupeerd dan zal ik het zeker voor hem opnemen en zelfs zonodig actie ondernemen.
Zo ook een tijd terug met revs die zijn motor kwijt was na een faillisement van een bedrijf waar zijn motor in winterstalling stond.
Maar blijf erbij hulde voor Kalsbeek en de uitleg van die medewerker is twijfelachtig zowel die van ts als de medewerker.
Ben er niet bij geweest.
Maar wees zuinig op dit soort dealers die zijn er niet zo heel veel.
Ik blijf erbij dat ik wss een hele slechte ben, want ik geef niet zo veel dure kadootjes weg. :W

Zo heel negatief was het niet, ik heb vaak zat reacties gelezen waar ik het met je eens was, maar hier (en dat gebeurt ook vaker) snap ik je probleem niet.
 
Zo heel negatief was het niet, ik heb vaak zat reacties gelezen waar ik het met je eens was, maar hier (en dat gebeurt ook vaker) snap ik je probleem niet.


Mijn probleem hoef je niet te snappen want ik zelf heb geen probleem.
Maar als je goed leest dan snap je ook mijn instelling en omdat het verhaal van ts behoorlijk rammelde ga ik er even gezellig op in.
Maar ik maak het vaker mee dat mensen een nogal grote mond hebben omdat ze denken onrecht te hebben opgelopen. Als het uitgelegd wordt dan is uiteindelijk toch iedereen weer blij, net als ts.
Hij weet nu ook dat het domme pech was en is natuurlijk heel sneu. Gevolg is dat hij netjes naar Kalsbeek blijft komen en dat is dan ook heel netjes, want ook voor de motorzaak zijn vaste klanten goud waard.
Iedereen blij dus.
En heel toevallig heb ik een heel klein beetje verstand van motoren en alles erom heen dus mijn opmerkingen kunnen daarom dus als schokkend ervaren worden O-) .
Maar blijven wel zwakke dingetjes hoor die r1,s :9
 
Misschien verwijten veel mensen Kevinblade schade na een beurt? :X
ik vind zijn reactie(s meestal) ook een beetje overdreven...als een klant net meer dan 600 euro gelapt heeft voor een grote beurt, maar binnen 200 kilometer (een dagje rijden) loopt de motor in de soep...dan is de conclusie snel getrokken...inderdaad...

en terecht...Een grote beurt geven is niet alleen ff een lijstje nalopen...en als kevinblade dat wel vind...dat moet hij weten...
Dit is nu gewoon prima opgelost...hulde voor deze motorzaak *O*


nee hoor zo overdreven zijn mijn reacties niet, er zit vaak een stukje sarcasme en humor in die veel mensen niet begrijpen |( .
Maar lees er gewoon overheen en lees gewoon maar wat je wilt lezen.
Confronterende reacties zijn idd nooit leuk, maar afzeikreacties zijn nog minder leuk en daar heb je niet veel aan.
En ga je weer met een suggestie over stuk gaan na een beurt.
Als je mijn zinsnede snapt dan weet je precies wat ik bedoel.
En hoe los je het op als de klant zijn motor brengt voor een beurt en ik start de motor ( waar hij bij staat) en er komt een drijfstang naar buiten kijken??????
Klant zegt ikke betalen en ikke zegt klant betalen, en later krijg ik te horen dat zijn motor enorm rammelde en dat zijn vriend vond dat de kleppen gesteld moeten worden.
Ben er uitgekomen met hem maar dit zijn situaties waar je tegenaanloopt.
Die man was overtuigd dat het rammelen zijn kleppen waren en ik zijn bigendlager.
Hij geloofde zijn vriend die natuurlijk verstand had van motoren en niet mij die natuurlijk er helemaal naast zat.
 
Maar ff terug on-topic..........
Buiten het feit dat de motorzaak in kwestie er geen éne bal aan kan doen dat het kopp. huis naar de vaantjes is, twijfel ik toch wel erg of het "schaafgeluid" wel hiervandaan komt.
Een versleten kopp. huis uit zich vaker in een rammelend geluid bij stat. toerental, en niet in een schavend geluid.
En al maak je hier vaak geen vriendjes Kevin, om een kleine pleister op je wonde te plakken, ík sta wél vaker achter jouw uitspraken hoor :+
 
Mijn probleem hoef je niet te snappen want ik zelf heb geen probleem.
Maar als je goed leest dan snap je ook mijn instelling en omdat het verhaal van ts behoorlijk rammelde ga ik er even gezellig op in.
Maar ik maak het vaker mee dat mensen een nogal grote mond hebben omdat ze denken onrecht te hebben opgelopen. Als het uitgelegd wordt dan is uiteindelijk toch iedereen weer blij, net als ts.
Hij weet nu ook dat het domme pech was en is natuurlijk heel sneu. Gevolg is dat hij netjes naar Kalsbeek blijft komen en dat is dan ook heel netjes, want ook voor de motorzaak zijn vaste klanten goud waard.
Iedereen blij dus.
En heel toevallig heb ik een heel klein beetje verstand van motoren en alles erom heen dus mijn opmerkingen kunnen daarom dus als schokkend ervaren worden O-) .
Maar blijven wel zwakke dingetjes hoor die r1,s :9
Ik heb minder verstand van motoren, maar als klant heb ik wel zat ervaring :+
 
wat een geweldige gefundeerde reactie.
:^ en ook nog eens vol-le-dig offtopic. Dit is gewoon wild met klachten strooien. Ga ergens anders je gal spuwen...

Edit: Okee, excuus, beetje mosterd-na-de-maaltijd-reactie van mij zo, had niet gezien dat we inmiddels al 3 pagina's verder ontopic bezig waren :$
 
Laatst bewerkt:
Maar ff terug on-topic..........
Buiten het feit dat de motorzaak in kwestie er geen éne bal aan kan doen dat het kopp. huis naar de vaantjes is, twijfel ik toch wel erg of het "schaafgeluid" wel hiervandaan komt.
Een versleten kopp. huis uit zich vaker in een rammelend geluid bij stat. toerental, en niet in een schavend geluid.
En al maak je hier vaak geen vriendjes Kevin, om een kleine pleister op je wonde te plakken, ík sta wél vaker achter jouw uitspraken hoor :+

dank je Paul *D
 
Een versleten koppelingskorf geeft toch altijd gerammel en een hakende koppeling?

Als het hele huis versleten is dan heeft er wat goed mis gezeten met de montage, me dunkt.

Maar het blijft toch frappant dat dit na een beurt naar voren komt? Is hij gedemonteerd en vervolgens onjuist gemonteerd?

Als ik dit te horen had gekregen en ik had een beetje kaas gegeten van motoren, nam ik hem mee naar huis en schroefde ik dat deksel er eens af om te kijken wat ze bedoelden.

Schaven is en blijft vreemd.

Desalniettemin, ALS dit het probleem is, dan kun je je afvragen waar de oorzaak ligt, maar dan is de dealer op zijn minst meewerkend in de oplossing.
 
kevinblade:En hoe los je het op als de klant zijn motor brengt voor een beurt en ik start de motor ( waar hij bij staat) en er komt een drijfstang naar buiten kijken??????

Ook ik vind dat je elk geval apart moet bekijken, maar als dealer heb je zeker ook de taak om een goed verhaal neer te zetten als na de grote beurt iets stuk gaat. (Als je klant erbij stond en je keek er beiden naar...dan is dat zo klaar als een klontje voor de klant, lijkt mij)
je krijgt namelijk wel meestal de trots van iemand in handen...die het blindelings vertrouwen in jou schenkt om eraan te sleutelen. Heb je totaal niets met het mankement te maken...dan kun je uitleggen wat je gedaan heb, en uitleggen dat het niet jouw schuld betreft.
Maar hoe vaak hoor je niet dat na het stellen van de kleppen ineens de nokkenasketting of -spanner gaat rammelen? Een goede dealer kijkt niet alleen naar de taken die hij moet verrichten (bijv. kleppen stellen) maar ook naar de staat van bijvoorbeeld de nokkenasketting, spelingen enz...en dient eventueel de klant daarvan op de hoogte te stellen. Een klant mag wel kwaliteit verwachten van zijn duurbetaalde centen.

Ik heb ook wel eens een stel lagers laten vernieuwen aan mijn achterband...ik kreeg te horen: die 3de lager hoefde niet vervangen te worden...die was nog goed...Zelfs op mijn aandringen om gelijk maar alle lagers te vervangen, kreeg ik te horen...nee...dat was niet nodig...

100 km later lagen alle lagers er weer tussenuit... :X

ps: maar als klant heb ik toen ook een hand over mijn hart gestreken O-) : het vervangen van de lagers waren een noodreparatie omdat ik naast de weg beland was. Die gasten hebben me op vrijdagmiddag toen nog uit de brand geholpen door de lagers te vervangen.

Toen ik 100 km verder een lekke band kreeg (door een kapotte lager?) moest mijn band er toch weer uit...en waren de nieuwe lagers alweer stuk...en dus weer vervangen...(door een andere dealer)

Mijn geld voor de arbeidsuren voor het vervangen van die lagers had ik misschien met moeite wel teruggekregen, maar een wegenwacht bellen had duurder geweest...dus liet ik het maar bij.

Shit happens...en meestal valt gewoon alle shit op 1 hoop, en heb je dubbel pech. Zo ook meestal met reparaties.
 
Laatst bewerkt:
Ook ik vind dat je elk geval apart moet bekijken, maar als dealer heb je zeker ook de taak om een goed verhaal neer te zetten als na de grote beurt iets stuk gaat. (Als je klant erbij stond en je keek er beiden naar...dan is dat zo klaar als een klontje voor de klant, lijkt mij)
je krijgt namelijk wel meestal de trots van iemand in handen...die het blindelings vertrouwen in jou schenkt om eraan te sleutelen. Heb je totaal niets met het mankement te maken...dan kun je uitleggen wat je gedaan heb, en uitleggen dat het niet jouw schuld betreft.
Maar hoe vaak hoor je niet dat na het stellen van de kleppen ineens de nokkenasketting of -spanner gaat rammelen? Een goede dealer kijkt niet alleen naar de taken die hij moet verrichten (bijv. kleppen stellen) maar ook naar de staat van bijvoorbeeld de nokkenasketting, spelingen enz...en dient eventueel de klant daarvan op de hoogte te stellen. Een klant mag wel kwaliteit verwachten van zijn duurbetaalde centen.

Ik heb ook wel eens een stel lagers laten vernieuwen aan mijn achterband...ik kreeg te horen: die 3de lager hoefde niet vervangen te worden...die was nog goed...Zelfs op mijn aandringen om gelijk maar alle lagers te vervangen, kreeg ik te horen...nee...dat was niet nodig...

100 km later lagen alle lagers er weer tussenuit... :X

ps: maar als klant heb ik toen ook een hand over mijn hart gestreken O-) : het vervangen van de lagers waren een noodreparatie omdat ik naast de weg beland was. Die gasten hebben me op vrijdagmiddag toen nog uit de brand geholpen door de lagers te vervangen.

Toen ik 100 km verder een lekke band kreeg (door een kapotte lager?) moest mijn band er toch weer uit...en waren de nieuwe lagers alweer stuk...en dus weer vervangen...(door een andere dealer)

Mijn geld voor de arbeidsuren voor het vervangen van die lagers had ik misschien met moeite wel teruggekregen, maar een wegenwacht bellen had duurder geweest...dus liet ik het maar bij.

Shit happens...en meestal valt gewoon alle shit op 1 hoop, en heb je dubbel pech. Zo ook meestal met reparaties.

Dat drijfstang verhaal al staat hij erbij praat je idd wel over een soort van emotie.
Snap ik best wel.
Maar wat ik niet snap is hoe je als dealer een verhaal moet ophangen, gewoon de harde feiten vertellen en als je als dealer ernaast zit dan moet je ook ballen tonen.
En ook dat lagerverhaal van jou is best wel vaag.
Het gaat natuurlijk denk ik over een yamaha ( die hebben soms 3 lagers in het achterwiel ( niet band), of bedoel je ook het lager van de tandwieldrager???
En ook vreemd dat de lagers na 100 km er weer uitliggen en dat het je een lekke band opleverde????
Ik zal de oorzaak even uitzoeken dat je wiellagers er na 100 km eruit klappen.
Maar snap je nu mijn kritiek hoe ik die dan ook meestal lever????
Ook jij komt met een suggestie terwijl je zelf niet eens snapt hoe het allemaal inelkaar zit.
Dit is weer een prima voorbeeld.
Maar neem het niet persoonlijk op want is zeker niet tegen jou als persoon bedoeld maar gewoon hoe ik de onderwerpen lees.
Zal wel met mijn werkverleden te maken hebben O-)
 
Dit heeft totaal niets de topic te maken maar:

kevinblade je hebt het wel vaak over dat mensen iets suggesteren, maar zelf vul je ook dingen in.
Ik ben heel duidelijk geweest wat mijn motor deed voor en na de beurt. Ben ook heel duidelijk geweest wat de eerste persoon mij vertelde en zo heeft hij dat mij ook verteld, ben niet achterlijk!! Werk op een van de beste laboratoria in nederland... :9

Ik heb ook gezegd dat de eerste persoon aangesproken is door het bedrijf vanwege het lulverhaal.

Verder vind ik het heel normaal dat een dealer (waar je de motor koopt) rekening met de klant houdt als er onverwachtte dingen gebeuren (vooal na een servicebeurt). Je hebt een kapitaal uitgegeven aan een motor en spullen, dus tegemoet komen en een stukje service mag je wel verwachtten.

Als laatste kritiek geven op een R1 is hetzelfde als toegeven dat het een geweldige motor is want er zijn zo goed als geen minpunten!
 
Dit heeft totaal niets de topic te maken maar:

kevinblade je hebt het wel vaak over dat mensen iets suggesteren, maar zelf vul je ook dingen in.
Ik ben heel duidelijk geweest wat mijn motor deed voor en na de beurt. Ben ook heel duidelijk geweest wat de eerste persoon mij vertelde en zo heeft hij dat mij ook verteld, ben niet achterlijk!! Werk op een van de beste laboratoria in nederland... :9

Ik heb ook gezegd dat de eerste persoon aangesproken is door het bedrijf vanwege het lulverhaal.

Verder vind ik het heel normaal dat een dealer (waar je de motor koopt) rekening met de klant houdt als er onverwachtte dingen gebeuren (vooal na een servicebeurt). Je hebt een kapitaal uitgegeven aan een motor en spullen, dus tegemoet komen en een stukje service mag je wel verwachtten.

Als laatste kritiek geven op een R1 is hetzelfde als toegeven dat het een geweldige motor is want er zijn zo goed als geen minpunten!
Sorry, maar kon het niet laten. Voor iemand die op één van de beste laboratoria in Nederland werkt maak je wel domme fouten ;) Werk je er als schoonmaker?
 
Dit heeft totaal niets de topic te maken maar:

kevinblade je hebt het wel vaak over dat mensen iets suggesteren, maar zelf vul je ook dingen in.
Ik ben heel duidelijk geweest wat mijn motor deed voor en na de beurt. Ben ook heel duidelijk geweest wat de eerste persoon mij vertelde en zo heeft hij dat mij ook verteld, ben niet achterlijk!! Werk op een van de beste laboratoria in nederland... :9

Ik heb ook gezegd dat de eerste persoon aangesproken is door het bedrijf vanwege het lulverhaal.

Verder vind ik het heel normaal dat een dealer (waar je de motor koopt) rekening met de klant houdt als er onverwachtte dingen gebeuren (vooal na een servicebeurt). Je hebt een kapitaal uitgegeven aan een motor en spullen, dus tegemoet komen en een stukje service mag je wel verwachtten.

Als laatste kritiek geven op een R1 is hetzelfde als toegeven dat het een geweldige motor is want er zijn zo goed als geen minpunten!


Dat bedoel ik nu precies, de mensen lezen niet wat er staat maar lezen wat ze willen lezen.
Ik heb het niet over suggesteren maar over suggereren en dat is iets heel anders.
En wat jij normaal vind kan een ander niet zo normaal vinden.
Probeer beter te begrijpen wat je schrijft dan snap je ook de reacties daarop.
En ik ga niet eens reageren over jouw schriftelijke vocabulaire want ook in dat opzicht hebben we niet allemaal de zelfde scholing gehad.
Maar mag verder wel een slotje op want dit is allemaal een beetje off topic.
En een R1 is een geweldige motor maar ik hoef hem niet gewoon omdat ze een schavend geluid maken O-)
 
Dat bedoel ik nu precies, de mensen lezen niet wat er staat maar lezen wat ze willen lezen.
Ik heb het niet over suggesteren maar over suggereren en dat is iets heel anders.
En wat jij normaal vind kan een ander niet zo normaal vinden.
Probeer beter te begrijpen wat je schrijft dan snap je ook de reacties daarop.
En ik ga niet eens reageren over jouw schriftelijke vocabulaire want ook in dat opzicht hebben we niet allemaal de zelfde scholing gehad.

Wat introduseert mij dat nau... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan