Motor (R6) import, belgie, duitsland?

MajestiC

Die hard MF'er
25 okt 2008
693
0
Beste motorliefhebbers,

Aangezien ik bijna me motorrijbewijs behaald heb sta ik op het punt een motor aan te schaffen. Ik heb veel op dit forum gelezen over importeren en ook veelal positieve ervaringen.

Omdat Duitsland vaak nogal ver rijden is vroeg ik mij af in hoeverre het verstandig is om een motor uit België te importeren? Zijn deze begrensd? Scheelt het veel geld? (zo te zien wel).

In Nederland komt de motor gewoon op 25KW te staan, danwel op de ''niet offieciele'' manier.

Ik weet dat er onderhand een hele hoop topics bestaan over het invoeren van motors alleen zou het erg op prijs stellen als ik wat persoonlijke feedback kon krijgen.

:]
 
Heb je al prijzen bekeken dan? Op het moment zijn tweedehandsjes hier ook niet zo superduur vind ik, komt denk door de ekonomiese kriesus :P
 
Ja houd dit forum en marktplaats ook goed in de gaten zie alleen vaak dat het nog zon 1000 euro scheelt (student), daar rij ik wel voor naar België..
 
Hmm, beetje afhankelijke van de motor, maar als het nog een jonge motor is moet je ook nog BPM erover betalen volgens :P

Ten tweede moet hij waarschijnlijk ook nog gekeurd worden bij de RDW dus van die 1000 euro verschil blijft uiteindelijk denk ik maar weinig over :o
 
Gaat om 1e type's R6 van 1999 tot 2002 zoiets. Kom ik uit op zon 250 max aan BPM.
 
Ik heb ooit een motor uit belgië geïmporteerd. Deze heb ik in NL laten begrenzen. Volgens de importeur kon mijn motor niet op 25kw. Dat was dus niet officiëel. Want een tuning bedrijf bracht em voor 200E terug naar 25kw, uitdraai erbij, verzekerd bij KNMV met vermelding van 25kw op het polisblad en klaar is kees.

Ze hebben laatst ook een rechtzaak gewonnen waarin iemand (zelfde situatie) werd bekeurd vanwege onjuiste kentekengegevens. Dus voel je gesterkt (mocht je nog op 25kw moeten) door dit bericht en haal 1 uit België.

Ik heb zelf verkoos België boven duitsland omdat het:

- nooit verder weg is dan 400km enkele reis(mijn geval). Duitsland kan wel 900km weg zijn en dan mag je eigenlijk wel gaan denken aan een overnachting.

- Overwegend geen taal probleem.

- In mijn geval waren de prijzen gelijk aan die van Duitsland.


In totaal heb ik zo'n 1800 euro verdiend op het importeren vergelijken met de nederlandse prijzen. Dat is dus inclusief importeren/weegkosten/kentekenplaat/huur trailer/ benzinekosten.
 
Laatst bewerkt:
Meestal is het voordeel in Duitsland en Engeland de BPM en lager btw tarief.

Waterpistool bedoelt het anders mag ik hopen anders klopt z'n intel niet :P

Ik denk dat hij probeerde te vertellen dat de motoren in Belgie/dld/UK geodkoper zijn door andere wetgeving op BPM/BTW.

Maar of je nu een motor uit UK/dld of belgië haalt maakt voor het te betalen BPM bedrag niet uit. Daarvoor wordt enkel gekeken naar de cataloguswaarde en de leeftijd vd motor.
 
heb mijn r6 in januari geimporteerd. weet niet waar je woont maar je zit zo in duitsland. als je beetje goed zoekt zal het zeker niet meer dan 50 km schelen. heb hem zelf uit bochum gehaald. gewoon heen rijden, kijken, kopen, opladen op trailer(huren bij boels voor 35 euro per dag) maandag of dinsdag rond 8 uur in de ochtend klaar staan bij de rdw bij jou in de buurt. dan kan je keuren zonder afspraak. zorgen dat je de fahrzeugbrief en legitimatie bij je hebt en het liefst ook een cvo(certificaat van overeenstemming) kosten voor keuring zijn ongeveer 90 euro. ben je uurtje mee kwijt en dan ff bpm aftikken. als je de trailer bij boels zaterdag huurt en maandag terug brengt voor het tijdstip waarop je het ophaalde betaal je voor 1 dag. dan gewoon terug naar huis en na paar dagen papieren thuis.kentekenplaat kost je 10 euro, verzekering er op en planken. was voor mij de 1e x en het was easy(op het duits praten met de verkoper na;))
 
Hmm, beetje afhankelijke van de motor, maar als het nog een jonge motor is moet je ook nog BPM erover betalen volgens :P

Ten tweede moet hij waarschijnlijk ook nog gekeurd worden bij de RDW dus van die 1000 euro verschil blijft uiteindelijk denk ik maar weinig over :o

ik denk het wel, ik kocht 2 jaar geleden een gsxr 750 uit 1999 in belgie, daar kwamen aan kkeuringskosten, kenteken aanvraag, kentekenplaat exact 500 euro bij, aanhanger had ik van een vriend geleend, en met mijn pontiac had ik zo`n 60 euro benzine verbrand, ik had toen een gsxr met 12.000 km op de teller, en het scheelde me alsnog meer dan 1000 euro met een nederlandse motor met gelijke km stand.
 
Okee thanks voor de reacties allemaal!

Ik zal Duitsland ook zeker in de gaten houden, maar daarbij gebeurt het vaak dat een enkel zo 500 km is....

Ander vraagje waar iemand misschien antwoord op weet, ik lees vaak dat motoren in Duitsland/België vaak begrensd worden. Zo zag ik bijvoorbeeld een z1000 met 78KW staan? Is dat altijd zo? Hoe kom ik hierachter?

Hoewel die in NL gewoon op 25kw komt te staan wil ik niet met een begrensd model zitten...
 
Naar mijn mening kan je het beste een motor uit Duitsland halen.

Ten eerste moeten motoren in Duitsland periodiek gekeurd worden en als er ook maar een schroefje in zit dat niet voldoet wordt ie afgekeurd. Je hebt dus minder kans op problemen bij de RDW keuring of minder werk hebben om hem keuringsklaar te maken.
Ten tweede zijn de prijzen in Duitsland lager dan in NL.
Ten derde vind ik het goed en duidelijk zaken doen met Duitsers, afspraak is afspraak.
Ten vierde halen veel handelaren hun spullen ook uit Duiitsland in plaats van België.
 
Ook bij 2001 zie ik.... Moet ik dan echt uitwijken naar een andere motor? Vind de r6 juist goed eruitzien plus betaalbaar.
 
er zijn er zoveel waar het gewoon goed bij gaat!
er staat er hier zelfs 1 tekoop met 60.000km erop dusja :P
ik zou me er niet zo bang voor maken hoor.. als de motor verder goed onderhouden is.
 
er zijn er zoveel waar het gewoon goed bij gaat!
er staat er hier zelfs 1 tekoop met 60.000km erop dusja :P
ik zou me er niet zo bang voor maken hoor.. als de motor verder goed onderhouden is.

Het is toch een zwak punt, en als het mis gaat en dure!

Gewoon een honda kopen :Y

Die zitten veeeel beter inelkaar :Y

:W
 
Okee thanks voor de reacties allemaal!

Ik zal Duitsland ook zeker in de gaten houden, maar daarbij gebeurt het vaak dat een enkel zo 500 km is....

Ander vraagje waar iemand misschien antwoord op weet, ik lees vaak dat motoren in Duitsland/België vaak begrensd worden. Zo zag ik bijvoorbeeld een z1000 met 78KW staan? Is dat altijd zo? Hoe kom ik hierachter?

Hoewel die in NL gewoon op 25kw komt te staan wil ik niet met een begrensd model zitten...

ik kan mij herinneren dat in Duitsland (belgië weet ik niet) er een verzekeringsregel is waarbij uitkomen onder de 100pk een veel gunstigere premie oplevert. Daarom staan sommige motoren met een lager pk/kw op kenteken. Andere reden kan ik mij niet bedenken.

Of de motor daadwerkelijk begrensd is zal je per geval moeten bekijken. Maar in de meeste gevallen is dit dus een "verzekeringskwestie".
 
_O-

Als je inderdaad een motor wilt hebben met een stofzuiger geluid moet je honda gaan rijden.

Stofzuiger voor onderdelen, bedoel je...

:W
full
 
toevallig heb ik vorige week ook een motor uit belgie gehaald, en die moet ook nog langs rdw.
Het enige waar ik geen wijs uit wordt zijn de keuringseisen van de rdw.
Op mijn cbr zitten namelijk led knippers, led achterlicht ( kan zo gauw geen E-keur ontdekken) en een bos demper (met db-killer).
Zal deze zo geaccepteerd worden?
heb namelijk geen orginele onderdelen,en om deze nou te kopen terwijl het eigenlijk niet nodig blijkt te zijn vind ik ook weer zonde.
Ze gaan er immers gelijk weer vanaf en liggen daarna nutteloos in de schuur.

gr,


full
 
hier in belgie, wordt motoren vaak op 78kw ingeschreven vanwege de jaarlijkse tax die erg oploopt, en de verzekering die ook duur wordt op full power.
99% van de tijd staan die motoren toch op full power
 
Terug
Bovenaan Onderaan