Motor rateld bij loslaten gas

Boefje

MF veteraan
Donateur
28 jan 2002
8.837
595
Sinds vandaag rammelt mijn motor , vooral in de 3.
Voornamelijk als ik optrek en het gas loslaat.

Ketting ziet er goed uit, en is ook op spanning....

Motor is nog maar 1 jaar oud, en het klinkt ongeveer hetzelfde dan als je tussen 2 versnellingen schiet, maar dan net wat zachter.

Anyway, heb er nog garantie op, maar wil hem liever niet missen.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ? Het is overigens een xjr1300 uit 2003.
 
Kijk je spanner ff na neem aan dat de motor nog niet veel km heeft gemaakt dus
nokkenasketting lijkt me ok,zou kunnen zijn dat de spanner ff een klikje moet hebben maar dat tie hapert. Ik weet niet waar de ratel vandaan komt? dus ik doe een gok zou net zo goed iets in de versnellingsbak kunnen zijn.
 
Kijk je spanner ff na neem aan dat de motor nog niet veel km heeft gemaakt dus
nokkenasketting lijkt me ok,zou kunnen zijn dat de spanner ff een klikje moet hebben maar dat tie hapert. Ik weet niet waar de ratel vandaan komt? dus ik doe een gok zou net zo goed iets in de versnellingsbak kunnen zijn.

Hij staat nu op 14.000 km,...

Ik zal morgen eens naar die spanner kijken,...
Ratel is ook niet continue,.. soms is ie er en soms niet,..
 
Dat heb ik ook een klein beetje alleen in zijn 1 0f 2 bij lage toeren, heb er bij safe rdam naar laten kijken maar zeggen dat t nix is blok is super zei ie! Maar ik denk zelf dat het mijn nokkenasketting is spanner werk nog wel ok, maar als ik gas los laat hoor ik een zachte tik! Mijn aandrijfketting is oke en smeer automatisch met een pro_oiler dus dat moet goed zijn, denk dus echt dat mijn nokkenasketting beetje begint uit te rekken maar moet er eerlijk bij zeggen dat mijn cbr wel 67.000 km er op heeft staan! Dus als ie erger gaat tikken gaat ie echt los! Maar tik kan ook een klep zij hoor dus ik zou er naar laten kijken zeker als je nog garantie hebt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan