Motor reclame ?

R6'er

geblokkeerd account
6 aug 2007
1.010
0
jahoor
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een reclame over een motor gezien op de nederlandse tv. Michien 1 keer ofzo.

Mogen die niet uitgezonden worden ofzo ? Willen ze de motor verkopen terug dringen ?
 
Op de Nederlandse Eurosport zie ik vaak genoeg reclame ;)

Op de overige zenders idd niet, wel eens op rtl5 tijdens een gp wedstrijd.
 
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een reclame over een motor gezien op de nederlandse tv. Michien 1 keer ofzo.

Mogen die niet uitgezonden worden ofzo ? Willen ze de motor verkopen terug dringen ?

Jawel jawel, eentje over een lening ofzo.

Klink echt zo dom, ja ik heb voor snelle gekozen, zegt de andere ik om te toeren. Iets in die trand

Frisia?
 
Misschien is de markt te beperkt en bestaat ie vooral uit intimi, waardoor reclame gewoon geen alternatief is...

Niet alles wordt in nederland gereguleerd. En het is onzin dat het met het terugdringen van de motorverkopen heeft te maken: er zijn namelijk nog nooit reclames geweest. En toch neemt de groei van motoren toe.
 
Motorrijders zijn slim genoeg om zich niet te laten leiden door de onnozele filmpjes met leeghoofd-kreten. De fabrikanten weten dat, dus doen ze ook de moeite niet.

O-)
 
Idd, ik denk dat de meeste motorrijders wel weten waar ze nieuwe bikes moeten bekijken.


Nu krachtiger dan ooit, de nieuwe Suzuki GSX-R!

Kost een berg rijdt een beetje *O*
 
de kwak reclame dat hij langs een flitspaal en tractortje scheurt..flits tractor op de foto met 230.
en een suzuki motor reclame tijdens motogp reclame blokken.

edit: deze

 
Laatst bewerkt:
Jawel jawel, eentje over een lening ofzo.

Klink echt zo dom, ja ik heb voor snelle gekozen, zegt de andere ik om te toeren. Iets in die trand

Frisia?

'Kijk! Dit is een snelle!' _O-

zit ze een honda CB600F aan te wijzen (dacht ik)

Is het geen lenen.nl?
 
Laatst bewerkt:
Er is ook nog een Suzuki reclame waar een Swift (dacht ik) tegen een gixerd op een circuit gaat rijden :P

Ja... dacht ik ook aan :)
Reclame voor de Swift... maar ik zou eerder de GSX-R kopen :+
Wat boeit mij die Swift nou ;)
 
Hier in België zie je ook nooit motor-reclame op tv. Ik denk dat de markt hier gewoon te klein is. In Frankrijk daarentegen, minstens 2 reclamefilmpjes van motormerken per reclameblok :}
 
'Kijk! Dit is een snelle!' _O-

zit ze een honda CB600F aan te wijzen (dacht ik)

Is het geen lenen.nl?
:Y :Y klopt.

met name mijn vriendin (rijdt een Bandit 600) krijgt echt jeuk van die reclame _O-
later is er nog 1 achteraan gemaakt....

"snel model he?....."

en dan rijden ze weg, je kan alleen niet zien of het de zelfde mensen zijn. (kan het me niet voorstellen) :+
 
hoeveel nieuwe fietsen worden er jaarlijks in NL verkocht? 8 of 9 duizend?
Is nauwelijks een markt voor dus, behalve natuurlijk waar je gewoonweg weet dat er motorfanaten kijken (eurosport en tijdens GP).

aan de andere kant.. ze maken ook reclame voor lexus.. en die worden ook niet zo heel veel verkocht, zit natuurlijk wel weer een ander prijskaartje aan.
 
hoeveel nieuwe fietsen worden er jaarlijks in NL verkocht? 8 of 9 duizend?
Is nauwelijks een markt voor dus, behalve natuurlijk waar je gewoonweg weet dat er motorfanaten kijken (eurosport en tijdens GP).

aan de andere kant.. ze maken ook reclame voor lexus.. en die worden ook niet zo heel veel verkocht, zit natuurlijk wel weer een ander prijskaartje aan.

Een fabrikant krijgt misschien 5000 euro voor een motor in handen. (bij een R1/GSXR1000)
De rest is voor de handelaar en natuurlijk vooral; Belasting. *O*
 
Laatst bewerkt:
't is wel geen filmpje maar wel een van de allersterkste motorreclames die ik ken:

aprilia_ninja.jpg


3 x raden wat papa rijdt.... 8-) 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan