Motor repatrieren uit Albanie, gescheiden van bestuurder

ka-duc

Die hard MF'er
23 jul 2008
730
6
48
Amstelveen
Ik hoop dat iemand kan helpen.

In Albanie schijnt je kenteken gekoppeld te worden aan je paspoort. Je kunt de motor niet het land uit krijgen als paspoort niet matcht met het op het kenteken geregistreerde paspoort.

Nu ben ik door een beenbreuk uitgeschakeld. Er zijn wel transport opties, maar die lopen tot nu toe vast op het paspoort probleem.

Vanwege de ruim voorradige transport opties, heb ik dat niet apart verzekerd (motor repatriering).

iemand ervaring hoe ik uit deze administratieve klem kom?

Tnx

Hans89

MF veteraan
23 apr 2011
5.106
196
Capelle aan den IJssel
Vergelijkbaar meegemaakt in Griekenland, ANWB alarmcentrale bellen kan/mag je ook als je geen lid bent, zij weten of zoeken dingen uit en daar kan je vaak al veel mee. Sowieso je eigen motorverzekering bellen, hebben vaak ook ervaring met repatriëren uit zulk soort landen.
En ambassade bellen kan ook geen kwaad, zij kunnen desnoods ook bemiddelen/vertalen. Ik heb daar in Griekeland veel aan gehad, want in het ziekenhuis en bij de politie spraken ze totaal geen Engels.

DAF400

MF veteraan
14 mrt 2007
7.075
126
34
Neerkant
misschien denk ik te makkelijk, maar kun je niet gewoon met je motor mee reizen? Bij de cabine in de vrachtwagen.
Of ben je al het land uit?

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.608
1.305
34
Krommenie (Zaanstad)
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik werd in Montenegro gewezen op Restaurant Jadran alias The Beer&Bike club in Budva (Montenegro). De eigenaar schijnt regelmatig gestrande motorreizigers met problemen te helpen. Ik weet Montenegro is geen Albanië, maar het ligt er naast en misschien dat hij weet hoe te handelen. In dat soort landen kan het nogal een verschil maken wie je kent en of je de taal spreekt. Het valt altijd te proberen, al krijg je de motor misschien maar tot Montenegro en kan je daarna via de reguliere weg iets proberen te regelen.

TC800

MF veteraan
10 apr 2005
3.057
16
..
Het zou in principe moeten kunnen met een internationale bergingsdienst zoals Falck.
(neem contact op met je verzekering)
Grote bedrijven zoals Falck hebben ook contact met bedrijven in Albanie,
het komt er op neer dat jij een verklaring schrijft en ondertekent waarin jij aangeeft dat zij gemachtigd zijn jouw motorfiets te transporteren.

Dergelijk transport is wel prijzig, is het geen optie om contact te zoeken met een Nederlander die in Albanie een hotel runt?
Wellicht kent deze persoon de procedure of beter nog, een normale transporteur, stalling kan ook een oplossing zijn.