Motor repatrieren uit Albanie, gescheiden van bestuurder

ka-duc

Die hard MF'er
23 jul 2008
783
37
Amstelveen
Ik hoop dat iemand kan helpen.

In Albanie schijnt je kenteken gekoppeld te worden aan je paspoort. Je kunt de motor niet het land uit krijgen als paspoort niet matcht met het op het kenteken geregistreerde paspoort.

Nu ben ik door een beenbreuk uitgeschakeld. Er zijn wel transport opties, maar die lopen tot nu toe vast op het paspoort probleem.

Vanwege de ruim voorradige transport opties, heb ik dat niet apart verzekerd (motor repatriering).

iemand ervaring hoe ik uit deze administratieve klem kom?

Tnx
 
Al contact opgenomen met de Ambassade van Albanie in Nederland? Die kennen de wetgeving daaro iets beter.
 
Vergelijkbaar meegemaakt in Griekenland, ANWB alarmcentrale bellen kan/mag je ook als je geen lid bent, zij weten of zoeken dingen uit en daar kan je vaak al veel mee. Sowieso je eigen motorverzekering bellen, hebben vaak ook ervaring met repatriëren uit zulk soort landen.
En ambassade bellen kan ook geen kwaad, zij kunnen desnoods ook bemiddelen/vertalen. Ik heb daar in Griekeland veel aan gehad, want in het ziekenhuis en bij de politie spraken ze totaal geen Engels.
 
misschien denk ik te makkelijk, maar kun je niet gewoon met je motor mee reizen? Bij de cabine in de vrachtwagen.
Of ben je al het land uit?
 
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik werd in Montenegro gewezen op Restaurant Jadran alias The Beer&Bike club in Budva (Montenegro). De eigenaar schijnt regelmatig gestrande motorreizigers met problemen te helpen. Ik weet Montenegro is geen Albanië, maar het ligt er naast en misschien dat hij weet hoe te handelen. In dat soort landen kan het nogal een verschil maken wie je kent en of je de taal spreekt. Het valt altijd te proberen, al krijg je de motor misschien maar tot Montenegro en kan je daarna via de reguliere weg iets proberen te regelen.
 
Het zou in principe moeten kunnen met een internationale bergingsdienst zoals Falck.
(neem contact op met je verzekering)
Grote bedrijven zoals Falck hebben ook contact met bedrijven in Albanie,
het komt er op neer dat jij een verklaring schrijft en ondertekent waarin jij aangeeft dat zij gemachtigd zijn jouw motorfiets te transporteren.

Dergelijk transport is wel prijzig, is het geen optie om contact te zoeken met een Nederlander die in Albanie een hotel runt?
Wellicht kent deze persoon de procedure of beter nog, een normale transporteur, stalling kan ook een oplossing zijn.
 
mijn motor is een paar weken terug gewoon opgehaald in Albanie omdat het frame gebroken was, heb zelfs een huurmotor gekregen van de anwb (bmw 1250 RT). mijn motor is gewoon door iemand meegenomen, uiteraard alle orginele papieren erbij een een kopie van mijn paspoort, 2,5 dag later stond mijn motor thuis terwijl ik nog lekker aan het touren was op de BMW.

Ik weet niet in welke stad je bent, de albanezen willen graag helpen met vervoer natuurlijk als je maar betaald dus probeer dit te regelen met je verzekering.
 
Frame gebroken is niet total-loss? En total-loss betekent toch geen terugkeer van het restant naar Nld ?. (Is dan immers een onderdelenbak geworden).
 
mijn motor is gewoon door iemand meegenomen, uiteraard alle orginele papieren erbij een een kopie van mijn paspoort
Geen goed idee
zie: Kopie paspoort - wanneer toegestaan, en wanneer niet?
Wat is kopie paspoort?
Een kopie paspoort is letterlijk een kopie van een paspoort of identiteitskaart, ook wel 'kopietje paspoort' genoemd. De kopie kan fysiek (op papier) of digitaal zijn, het gaat erom dat de gegevens van uw identiteitsbewijs worden opgeslagen. Met een kopie kan misbruik van persoonsgegevens worden gemaakt, dat is identiteitsfraude.
Als alle gegevens handmatig worden overgenomen dan is er feitelijk ook sprake van een kopie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan