Motor Rijbewijs ophalen: Huidige Prijzen?

Tw!tchy

MF veteraan
3 feb 2008
2.172
20
Hallo allemaal!

Ik moet volgende week afrijden en ben benieuwd hoe duur het nu eigenlijk is om je rijbewijs (evt. met spoedaanvraag) op te halen. Verschillende websites informeren hierover, maar de één geeft andere prijzen dan de ander, en vaak staat er niet bij voor welk jaartal dat geldt. Ook heb ik veel afwijkende antwoorden van andere mensen om mij heen gehad.

Mijn vragen zijn dus:
- Hoe duur is het ophalen van je Rijbewijs? Ik lees bij de meeste websites EUR 50,80, maar heb mensen gehoord die beweren dat het toch echt 90,- is
- Hoe duur is een spoedaanvraag? Ik lees bij de meeste websites EUR 30,- hoewel kennissen van mij weer 45 en 48 euro beweren
- Verschillen de prijzen per gemeente / provincie? Ik kon het bedrag voor mijn gemeente nergens terugvinden op de website ervan (Gemeente Duiven)


Ik snap dat er wellicht meerdere onderwerpen hierover zijn geweest, maar deze prijzen schijnen nogal eens te veranderen, vandaar dat ik hier de actuele prijzen vraag.

Danku! ;)
 
Ik was rond de 40 euro kwijt, en spoedaanvraag nog 30-40 er boven op (niet gedaan)...

Verschilt idd per gemeente.
 
Laatst bewerkt:
ophalen kost niks, aanvragen wel :+

geen idee wat ik er voor kwijt was, maakte me ook niet veel uit gezien ik wilde rijden. Spoedaanvraag is onzin gezien ik de mijne 2 dagen na aanvraag al kon gaan ophalen, die 5 dagen is een soort veiligheidsnet, dus ipv dat ze 3 dagen zeggen en mensen boos worden als het 5 duurt zeggen ze dat het max 5 dagen duurt en dan worden de mensen blij als het 3 dagen duurt, maar niet boos als het 5 dagen duurt.
 
Het ophalen van je rijbewijs verschilt inderdaad per gemeente, spoedaanvragen zijn landelijk vastgesteld op 1 en het zelfde bedrag. Was volgens mij €30-€35.
 
tip

een rijbewijs komt vaak eerder binnen als de gestelde 5 dagen, ik had mijn rbw al binnen 3 dagen, zonder spoed aan te vragen *D vraag ff aan de baliemedewerker hoe en wat, of je na 3 dagen even mag bellen ofzo.
 
Gisteren een nieuwe aangevraagd en was incl uittreksel GBA EUR53 kwijt. Reken dus op 40 a 50 euro en je zit altijd wel goed.
 
Het koste me 38,40 hier. :)

En waarom een spoedaanvraag? :?
Ik had me rijbewijsje vrijdags aangevraagd en had hem op woensdag :z ..

Brommert vrijdag weg, volgende week motor kaufen :] .
 
Check gewoon even de site van je gemeente...
Lees nog eens mijn openingspost?

En voor de rest: Ik wil spoedaanvraag aangezien ik niet kan wachten en mijn ouders het kaartje wel willen betalen :P lessen en de motor helaas niet ;(
Maargoed, de motor staat dus al verzekerd en al klaar in de garage, dus als het echt mooi weer is/wordt doe ik spoedaanvraag, om 9.00 's ochtends meteen ophalen, en naar school ermee :)
 
Laatst bewerkt:
Lees nog eens mijn openingspost?

En voor de rest: Ik wil spoedaanvraag aangezien ik niet kan wachten en mijn ouders het kaartje wel willen betalen :P lessen en de motor helaas niet ;(
Maargoed, de motor staat dus al verzekerd en al klaar in de garage, dus als het echt mooi weer is/wordt doe ik spoedaanvraag, om 9.00 's ochtends meteen ophalen, en naar school ermee :)

Dus je jaagt je ouders maar op extra (onnodige) kosten? Fijn ben jij :P
 
Gemeente Duiven: 32,50 ongeveer
Gemeente Arnhem: 42 euro B|

En Marc, je kan ook gewoon op www.duiven.nl kijken hoor. Daar staat het precies, ;)

Dus je jaagt je ouders maar op extra (onnodige) kosten? Fijn ben jij :P

Ja, sympatieke jongen is het. Maar wel netjes het gereedschap van zn pa terug in de koffer zetten als het er weer uitdondert. :P
 
Laatst bewerkt:
Lees nog eens mijn openingspost?

En voor de rest: Ik wil spoedaanvraag aangezien ik niet kan wachten en mijn ouders het kaartje wel willen betalen :P lessen en de motor helaas niet ;(
Maargoed, de motor staat dus al verzekerd en al klaar in de garage, dus als het echt mooi weer is/wordt doe ik spoedaanvraag, om 9.00 's ochtends meteen ophalen, en naar school ermee :)

en als het slecht weer wordt? ga je dan een paar dagen wachten met je spoedaanvraag? :+


ik heb nog n roze vod liggen hier :+, "meteen" rijden
 
Ik zou gelijk gaan rijden..je hebt je A maar nog niet op roze papier (pas)...aanvragen en gaan. Zolang alles verzekerd is lijkt het mij geen probleem...Wellicht denk ik er te licht over hoor..
 
Ik zou gelijk gaan rijden..je hebt je A maar nog niet op roze papier (pas)...aanvragen en gaan. Zolang alles verzekerd is lijkt het mij geen probleem...Wellicht denk ik er te licht over hoor..

Je denkt er idd te licht over. Op het moment dat je geslaagd bent, maar nog niet daadwerkelijk in het bezit (lees letterlijk in handen hebt) ben je nog niet in het bezit van je A. Niet doen dus.
 
40,- normale aanvraag. 5 werkdagen wachten, dan ophalen.
41,- extra boven op de normale prijs is spoed aanvraag. 1 werkdag wachten dan ophalen.
 
Moet je eigenlijk zo'n uittreksel mee? Toen ik mijn B-rijbewijs aanvroeg had ik gewoon mijn ID-kaart mee en dat volstond :P
 
ah ik had niet goed gekeken ;) en ja ik ben een rotjong :P
@KuikenXXL: Zodra je bent geslaagd sta je zelfs nog niet in de computer als rijbewijshebbende. Als je dus na je examen gaat rijden, is de boete niet rijden zonder rijbewijs bij je te hebben, maar letterlijk rijden zonder rijbewijs (+ onverzekerd rijden).
 
Hier in Appingedam:

•Rijbewijs € 37,00
•Toeslag spoedaanvraag rijbewijs € 30,00

mooi. op een woensdag examen doen, donderdag aanvragen en vrijdag halen, zaterdag motor kijken en kopen :P
 
In de Zaanstreek moet je voor 1 of 2 uur s'middags je rijbewijs aanvragen als je het met spoed wilt. Anders komt er een extra dag bij. B|
 
Hier in Appingedam:

•Rijbewijs € 37,00
•Toeslag spoedaanvraag rijbewijs € 30,00

mooi. op een woensdag examen doen, donderdag aanvragen en vrijdag halen, zaterdag motor kijken en kopen :P
en dan 5 dagen wachten tot de dealer de motor afleveringsklaar heeft _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan