Motor Rijbewijs ophalen: Huidige Prijzen?

mensen lees eens het topic door voordat je gare opmerkingen maakt en offtopic gaat..

ik heb mijn motorpak al compleet, de motor is rijklaar (incl belasting en verzekering), kettingslot, etc etc.

ik moet dus alleen nog mijn rijbewijs, en mn ouders hebben besloten dat ze het ophalen van mijn rijbewijs betalen. ik vroeg slechts wat de kosten waren, niet of de 1 het wel of niet absurd of nuttig vind om spoedaanvraag te doen.

hier mag een slotje op, ik weet genoeg ;)
 
Volstaat trouwens je oude rijbewijs ook voor het aanvragen van de nieuwe?

Ja, als je maar een nieuwe pasfoto meeneemt. En bij het ophalen moet je oude rijbewijs en je paspoort mee.

Overigens, Twitchy, ik weet niet hoe het bij jou geregeld is, maar mijn fiets is ook al verzekerd, maar niet als ik er zelf op rijd zonder mijn papiertje - euh.... pasje. Dus zodra je dat binnen hebt, moet je het ze laten weten en een kopie van je rijbewijs opsturen. Pas dan rijd je echt verzekerd rond.

Overigens heb ik zelf ook een spoedaanvraag gedaan. Ik ga het risico niet lopen dat ik een dag langer moet wachten dan strikt noodzakelijk. Die 30 euro, daar kun je nog geen uur voor lessen en daar deed ik ook niet moeilijk over.
Zaterdag wordt het mooi weer, joehoe!
 
Laatst bewerkt:
Hij staat op mn vader's naam (die een autorijbewijs heeft :P jaja). Ik bel morgen even de KNMV en dan even vragen hoe dat precies gaat zodra ik mijn rijbewijs heb ;)
 
Ik betaalde 50 euro voor spoedaanvraag en ik had het binnen 1 dag direct na ophalen de motor opgehaald en een kilometertje of 150 gereden.
 
Ja, als je maar een nieuwe pasfoto meeneemt. En bij het ophalen moet je oude rijbewijs en je paspoort mee.

Overigens, Twitchy, ik weet niet hoe het bij jou geregeld is, maar mijn fiets is ook al verzekerd, maar niet als ik er zelf op rijd zonder mijn papiertje - euh.... pasje. Dus zodra je dat binnen hebt, moet je het ze laten weten en een kopie van je rijbewijs opsturen. Pas dan rijd je echt verzekerd rond.

Overigens heb ik zelf ook een spoedaanvraag gedaan. Ik ga het risico niet lopen dat ik een dag langer moet wachten dan strikt noodzakelijk. Die 30 euro, daar kun je nog geen uur voor lessen en daar deed ik ook niet moeilijk over.
Zaterdag wordt het mooi weer, joehoe!

Ik weet niet waar jij verzekerd bent, maar ik heb nog nooit een pasje laten zien voor een motorverzekering. En ik heb nu toch zo'n 5 keer een nieuwe polis aangevraagd. :P
 
mijn eerste rijbewijs "het papiertje" kreeg ik nog met de post opgestuurd. wat een mooie tijd. 1 of 2 dagen wachten. toen deden de ambtenaren van de burgelijke stand nog iets :z :z
 
Ik weet niet waar jij verzekerd bent, maar ik heb nog nooit een pasje laten zien voor een motorverzekering. En ik heb nu toch zo'n 5 keer een nieuwe polis aangevraagd. :P

Bij Unive.. Sja, ik heb het ook niet bedacht, maar ze gaven dat destijds toch echt aan.
 
Nu vroeg ik mij af, aangezien ik donderdag mijn koekblikbewijs hoop te halen, of je nou diezelfde dag nog je rijbewijs kan aanvragen? Ik had altijd in mn hoofd dat dat pas de volgende dag kon maar is dat nou ook echt zo?
 
Vaak als je 's ochtends afrijd kan je iets later je rijbewijs aanvragen. Ik kon binnen 1uur het rbw aanvragen.
 
Yup, he is! Hij is zo blij dat ie geen tijd meer heeft om hier te reageren. Vertelde dat 'ie vanmiddag zn pasje op gaat halen dus hij zal nu wel aan het rondknallen zijn.
Nou maar hopen dat ie niet te enthousiast is want het is nogal smerig weer. :P
 
ben inderdaad geslaagd :D over 20 minuten heb ik mn rbw! (zit nu in de trein er naartoe)

thnx voor de reacties =D
 
Terug
Bovenaan Onderaan