Motor Rijbewijs ophalen: Huidige Prijzen?

ik rijd om 11.40, dus hopelijk kan ik hem aanvragen voor 12.30, vrees van niet :(

@ berry: ik bereid me aleen even voor ;)

@ riggard:? ben 30 euro voor spoed kwijt hoor :)
 
heb het bonnetje nog in mijn zak zitten. 2,5 jaar geleden.

toen kostte het 42,50 zonder spoed toen moest je iets van 30 euro extra betalen maar dat heb ik niet gedaan. flauwekul
 
Met spoed aanvragen kan dus wel helpen... ik had hem donderdag (rond 13:00 uur) aangevraagd en 24 uur later in bezit van t pasje en kon dus heerlijk het weekend sturen!
 
Ik zou gelijk gaan rijden..je hebt je A maar nog niet op roze papier (pas)...aanvragen en gaan. Zolang alles verzekerd is lijkt het mij geen probleem...Wellicht denk ik er te licht over hoor..


Ik vroeg me destijds af wat het ergste was wat je kon gebeuren.

Is toen geen eenduidig antwoord op gekomen, ik weet wel: op mijn rijbewijs staat dat ik mag motorrijden vanaf 5-6-2008. Dat is de dag dat ik geslaagd ben voor mijn AVD, niet de dag dat ik hem aangevraagd of opgehaald heb.

Moet je eigenlijk zo'n uittreksel mee? Toen ik mijn B-rijbewijs aanvroeg had ik gewoon mijn ID-kaart mee en dat volstond :P

Bij het aanvragen hoefde ik alleen mijn ID kaart mee. Als je al een rijbewijs had moet je die meenemen bij het ophalen (niet aanvragen), dan ruilen ze hem om.

tip

een rijbewijs komt vaak eerder binnen als de gestelde 5 dagen, ik had mijn rbw al binnen 3 dagen, zonder spoed aan te vragen *D vraag ff aan de baliemedewerker hoe en wat, of je na 3 dagen even mag bellen ofzo.

Goeie tip inderdaad, die gaven ze me bij het gemeentehuis ook. Ik heb mijn rijbewijs op een vrijdag aangevraagd en ben de maandag daarna 's middags langsgegaan (zonder te bellen) en toen kreeg ik hem mee :)
 
Mis ik nou iets |(

Je hebt je rijbewijs nog niet gehaald, Dus moet je afwachten of je hem haalt binnen een week, zoniet ben je minimaal een maand verder. Dus what's the hurry

Je betaald ettelijke honderden euro's voor je lessen en examen en dan ga je kijken of je je pasje voor een tientje goedkoper kan krijgen.
al kost ie 150 euro ex spoedaanvraag, vraag hem zo snel mogelijk aan als je geslaagd bent en ga genieten van het motorrijden
:] :]
 
Laatst bewerkt:
Ga nu meer eerst eens slagen, en dan druk maken om dat pasje.
je moet (officieel) toch wachten tot je je pasje in handen hebt.

rijden zonder rijbewijs en bezig met je rijbewijs... + iets met wet van murphy ofzo


succes ermee
 
Mis ik nou iets |(

Je hebt je rijbewijs nog niet gehaald, Dus moet je afwachten of je hem haalt binnen een week, zoniet ben je minimaal een maand verder. Dus what's the hurry

Je betaald ettelijke honderden euro's voor je lessen en examen en dan ga je kijken of je je pasje voor een tientje goedkoper kan krijgen.
al kost ie 150 euro ex spoedaanvraag, vraag hem zo snel mogelijk aan als je geslaagd bent en ga genieten van het motorrijden
:] :]

gelijk heb je. zo had ik het nog niet bekeken


oh f*ck je moet ook nog een helm kopen en straks een motor om te kunnen motorrijden en verzekeren en shit ook nog wegenbelasting. een slot een veilige motorjas een broek handschoenen etc etc.....
 
gelijk heb je. zo had ik het nog niet bekeken


oh f*ck je moet ook nog een helm kopen en straks een motor om te kunnen motorrijden en verzekeren en shit ook nog wegenbelasting. een slot een veilige motorjas een broek handschoenen etc etc.....

De motor staat er al verzekerd en wel dus die heeft ie al wel klaar staan.
Nu alleen hopen dat ie geen klapper maakt voor ie zijn pasje heeft.

mompelt iets van levenslang betalen
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!

Ik moet volgende week afrijden en ben benieuwd hoe duur het nu eigenlijk is om je rijbewijs (evt. met spoedaanvraag) op te halen. Verschillende websites informeren hierover, maar de één geeft andere prijzen dan de ander, en vaak staat er niet bij voor welk jaartal dat geldt. Ook heb ik veel afwijkende antwoorden van andere mensen om mij heen gehad.

Mijn vragen zijn dus:
- Hoe duur is het ophalen van je Rijbewijs? Ik lees bij de meeste websites EUR 50,80, maar heb mensen gehoord die beweren dat het toch echt 90,- is
- Hoe duur is een spoedaanvraag? Ik lees bij de meeste websites EUR 30,- hoewel kennissen van mij weer 45 en 48 euro beweren
- Verschillen de prijzen per gemeente / provincie? Ik kon het bedrag voor mijn gemeente nergens terugvinden op de website ervan (Gemeente Duiven)


Ik snap dat er wellicht meerdere onderwerpen hierover zijn geweest, maar deze prijzen schijnen nogal eens te veranderen, vandaar dat ik hier de actuele prijzen vraag.

Danku! ;)

Disclaimer: ik heb niet het hele topic doorgelezen dus mijn oprechte excuses als een ander dit al genoemd heeft.

Allereerst: een spoedaanvraag is altijd dúúrder dan gewoon je RBW ophalen en de ambtelijke molen in zijn eigen tempo laten draaien.

Ik heb 2 jaar terug mijn motorrijbewijs gehaald. Gewone aanvraag kostte iets meer dan 40 euro, spoedaanvraag was zo'n 65 euro. Het was mooi weer dus ik heb uiteraard de spoedaanvraag gedaan.

Groeten, Karl
 
blowface vrees maar niet, motor stat rijklaar, verzekerd en belasting betaald. slot en alles zit er al lang op, incl kettingslot
 
Voor mijn gemeente kan ik de prijzen gewoon nergens vinden ;(

Je kan trouwens je rijbewijs dezelfde dag nog aanvragen (als je heel vroeg hebt afgereden). Met de auto reed ik om 8 uur 's ochtends af, rond 12 uur belde ik naar het gemeentehuis of het al binnen was. Bleek dat het al binnen was dus ik meteen heen om aan te vragen.

Volstaat trouwens je oude rijbewijs ook voor het aanvragen van de nieuwe?
 
Terug
Bovenaan Onderaan