motor rijbewijs

funkmaster

MF'er
25 apr 2006
157
0
Schaijk
hoi ik ben pim en ben nieuw hier. wil ff paar vraagjes stellen.
ik ben bijna 21 jaar en wil graag mijn motor rijbewijs halen.
ik heb links en rechts een beetje geinformeerd naar de kosten en kom verschillende dingen tegen. meestal bij bekende bedrijven hier in de buurt ben ik rond de 1200 euro kwijt, wat ik erg veel geld vind.
op internet kom ik ook advertenties tegen waar ik voor 600 euro mijn bewijs kan halen. waar zit hem dat verschil in, zijn dit niet de goede bedragen?

2e vraag eigenlijk, is het gunstig om het rijbewijs in een ander land te halen?
mischien goedkoper en mischien makelijker? heeft iemand hier ervaring mee?
en is het wel mogenlijk om het in het buitenland te halen ivm regelgeving.

alvast bedankt,
greetz....
 
ik kom uit oss (brabant)
het was ook maar een idee, een collega van me heeft vroeger een rijschool gehad in gran canaria hij zij dat het daar veel goedkoper is en ook makelijker als hier. dat haalt natuurlijk niet veel uit gran canaria, maar was toch ff nieuwsgierig.
 
ik kom uit oss (brabant)
het was ook maar een idee, een collega van me heeft vroeger een rijschool gehad in gran canaria hij zij dat het daar veel goedkoper is en ook makelijker als hier. dat haalt natuurlijk niet veel uit gran canaria, maar was toch ff nieuwsgierig.

Als je er heen gaat omdat het makkelijker is dan heb je het hier moeilijker en ben jij meer een gevaar op de weg.
 
de €600 wordt waarschijnlijk duurkoop.
€1200 is een normaal bedrag waar je heel veel plezier van zult hebben.

gewoon in nl halen dat rijbewijs en als je het te duur vindt zou ik ook geen motor kopen want die kost ook het een en ander.
als je alleen al naar het onderhoudt kijkt ;) .

zoek gewoon een goede rijschool die je goed leert motor rijden.
en geen beunhaas die met zijn auto achter je aan rijdt omdat het regent ofzo.
 
Denk dat de prijzen ook afhankelijk zijn van de motoren waar de rijschool op rijdt. Ik was zelf €900 kwijt inclusief bijzondere verrichtingen en afrijden.
En hoe weet je wat je van tevoren kwijt bent? na een paar lessen zou het bijvoorbeeld al heel goed kunnen gaan toch (aanleg) ?
 
idd, 600,- eurie lijkt mooi zo een soort pakket maar er komt van alles en nog wat bij en uiteindelijk ben je toch 1200 of meer kwijt
 
Denk dat de prijzen ook afhankelijk zijn van de motoren waar de rijschool op rijdt. Ik was zelf €900 kwijt inclusief bijzondere verrichtingen en afrijden.
En hoe weet je wat je van tevoren kwijt bent? na een paar lessen zou het bijvoorbeeld al heel goed kunnen gaan toch (aanleg) ?

oke daar zit wel wat in natuurlijk, mag ik vragen hoeveel lessen je gehad hebt?
en is het lang geleden dat je het gehaald hebt?
 
Kijk niet te veel naar het goedkoopste pakket. Het gaat erom dat je het goed leert en je rijbewijs haalt met het gevoel dat je voldoet aan de eisen.
Toch wel stom om je door de prijs te laten leiden. B|
 
de meesten zijn aanzienlijk meer dan 1200 euro kwijt. mogelijk dat ze een pakketje voor een lagere prijs aanbieden, maar vraag eerst maar eens of je er ook garantie bij krijgt.

(en ga niet teveel op de mooie verhalen van anderen af, er zullen er maar heel weinig zijn die het anno 2006 binnen 25 lessen weten te halen, de meesten hebben toch tussen de 30 en 40 lessen nodig al zullen de posers er snel een paar 'vergeten')
 
Je bent toch snel zo'n 20 lessen a 40 euro en examen geld van 350 euro ofzo kwijt.

Zit je zo op de 1200 euro idd.
 
Ik heb iets van 22 lessen gehad a 35eur + examens + eigen verklaring + overige dingen zoals uittreksel uit bevolkingsregister en dan ga je inderdaad naar de 1200euro ja.

600euro lijkt me stug, kans dat je zakt voor je verkeerdsdeelname is heel hoog denk ik.
 
als je je auto rijbewijs al hebt, scheelt het al een deel verkeersdeelname, omdat je de diverse borden, wegmarkeringen en voorrangsregels al kunt toepassen

Ik had zelf 8 lessen voertuigbeheersing (jah ik leste in 2 gedeeltes :9 :9 ), dat koste inclusief examen 495 euro

TOEN kwam daarna nog de verkeersdeelname

Dat was met 15 lessen inclusief examen rond de 700 euro

Zelf vind ik wel dat ik goed les heb gehad, maar uiteindelijk had ik MEER lessen niet erg gevonden.

Zo zit ik al snel op de 1200, dos voordat je je rijbewijs hebt zit je zeker op 1300 euro

Ga echt niet naar die 600 euro beunhazen, want daar LEER je gewoon niet goed je motor beheersen
Ik weet het ook wel, echt goed rijden leer je pas als je je rijbewijs hebt, maar als je echt slecht begint in je eentje, zal het heel lang duren voor je echt een goede verkeers deelnemer op de motor bent.
Als je echter een goed pakket aan ervaring van je rijschool hebt meegekregen, zul je veel sneller jezelf veiliger in het verkeer voortbewegen

En BTW, met 1 schuivertje door een verkeerde inschatting heb je die 600 er zo uit hoor O-) :9

En ik was met "vlag en wimpel" geslaagd, in 1 keer
Als je de eerst keer zakt met je 600 euro rijbewijs, zit je op t zelfde bedrag, maar wel bij een beunhaas

en nee, je hoeft niet naar me te luisteren, dat doet toch niemand :z :z :z :z
 
Kijk maar eens op www.rijschoolheezen.nl

Daar staan drie pakketten op. Je kunt er vanuit gaan dat het goedkoopste pakket geschikt is voor de goede rijder (vaak ervaren schakelbrommer rijder), het middelste pakket voor de gemiddelde rijder en het duurste voor de "mindere" rijder.

Als je dit als richtlijn houdt, zit je altijd wel goed. Laat je iig niet verleiden door een rijschool die zegt dat je bij hun voor € 600 klaar bent. Wat doe je als hij halverwege zegt dat je het zo waarschijnlijk niet haalt en je toch meer lessen nodig hebt? Je koopt dan lessen bij waardoor goedkoop iid duurkoop wordt.

Meest ideale volgorde van leren is overigens eerst een aantal lessen AVD, dan AVB en vervolgens AVD afronden.

Succes!
 
gewoon dokken..

als je echt graag motor wilt rijden, maakt de prijs je niet uit en lig je er krom voor...

dat doe ik nu ook... :P

en 1200 is een normale prijs..

ik heb uitgerekend dat ik ongeveer 1160 kwijt ga zijn, zoals het nu gaat misschien zelfs minder :Y
 
:o WOW?!
ik wist dat het duurder is geworden maar dit is toch wel behoorlijk veel geld

[me]Redrider is "slechts" 9jaar geleden geslaagd voor zijn A-tje,
kostte me toen zo'n 900 gulden bij een ANWB-rijschool (geen beunhaas)
(9 x fl.55,- per les + zo'n fl.300,- examengeld + zo'n fl.100,- theorie)[/me]


[edit]
...en wij klaagden toen al dat het zo duur was...
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
:o WOW?!
ik wist dat het duurder is geworden maar dit is toch wel behoorlijk veel geld

[me]Redrider is "slechts" 9jaar geleden geslaagd voor zijn A-tje,
kostte me toen zo'n 900 gulden bij een ANWB-rijschool (geen beunhaas)
(9 x fl.55,- per les + zo'n fl.300,- examengeld + zo'n fl.100,- theorie)[/me]


[edit]
...en wij klaagden toen al dat het zo duur was...
[/edit]

nu 40 euro t uur minstens :z :z
 
Mij heeft het ruim meer dan 1200 euri gekost.. ik heb in totaal +-60 uur les gehad.. ik was niet zo vlot met de bijz. verrichtingen, maar op de weg ging het wel goed.
ik heb twee keer de bijz verrichtingen gedaan.. en in een keer geslaagd voor m'n examen.

Ik kan uit ervaring zeggen, beter wat meer lessen dan meer examens ;)
met de auto had ik ook zo'n pakket, maar was er nog niet klaar voor aan het einde van het pakket. Je moet toch op.. gevolg, zakken.. en je kan heel wat rijden voor de prijs van een examen verkeersdeelneming.
 
SJIIIT als je 1200 eu al duur vind voor je rijbewijs hoe wil je dan in vredesnaam een knappe motor gaan bekostigen?

spaar nog maar ff lekker door. B|
 
Ik was €1000 kwijt voor 15 lessen, theorie cursus en examens. Valt wel mee toch

relatief weinig lessen nodig gehad dus. Heb wel altijd brommer gereden (van alles wat) en bij een motorzaak gewerkt dus ik kon al rijden
 
Laatst bewerkt:
Ik veronderstel dat dit Nederlandse prijzen zijn?
In België heb je volgende paketten meestal:

6u les : ca. 380-400 euro (daarna kan je een jaar met L rijden)
8u les + examen: ca. 650 euro
examenbegleiding (als je je examen wil doen met rijschool na met een L gereden te hebben): ca. 150 euro

Natuurlijk kan je daarnaast nog extra lessen volgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan