Motor rijden is leuk!

parem

Rookie
6 sep 2004
22
0
Eindhoven
Hoi allemaal,

Ik heb mijn motor rijbewijs gehaald op mijn 19e. Ik was toen heel enthausiast, maar had nog geen geld om een motor te kopen. En nu, ruim 10 jaar later gebruik pas 1 jaar mijn rijbewijs. Ja, hoe het precies komt dat ik op mijn 30e pas een motor heb gekocht snap ik zelf ook niet helemaal ;)

Mijn eerste motor heb ik dus een jaar geleden, ook in september, gekocht: een Kawasaki GPZ 500S. Eerst dacht ik nog aan een CBR 600 of iets dergelijks. Maar bij nader inzien leek me dat toch niet zo verstandig om na 10 jaar op te stappen O-) De GPZ werd omschreven als handelbaar en toch redelijk pittig. En dat viel me reuze mee, ik vind hem best snel. Eerst dacht ik deze motor een jaar of zo te rijden om er weer in te komen, maar nu wil ik hem wel langer houden. Ook al omdat ik het leuk vind om zelf het onderhoud te doen. En dat lijkt me moeilijker bij een moderne machine, met al die electronica, of valt dat wel mee?

Het leuke van motor tijden vind ik dat het veel ontspannender is als auto rijden. Zelfs als ik er mee naar mijn werk rijd.

Harm
 
Oh ja, in het dagelijkse leven werk ik bij een bedrijf dat (onder andere) industriele PDA's maakt met ingebouwde barcode scanner. Ik doe product ondersteuning voor software: support, traingen e.d. en ik programmeer zelf ook nog wel eens.

En... en... als iemand nog onderhoud tips heeft voor de GPZ 500, dan hoor ik dat graag. Zoals, wat je vooral wel en niet zelf moet doen.
 
[me]Phr3ak was ook pas 33 toendie pas ze motor rbws haalde, en een motor kocht B|
[/me]


Ook veels te laat dus ;)

Maar beter laat dan nooit hé :)
 
[me]Phr3ak was ook pas 33 toendie pas ze motor rbws haalde, en een motor kocht B|
[/me]


Ook veels te laat dus ;)

Maar beter laat dan nooit hé :)
Nou ik ben nog net 33 en eigenlijk vind ik dat ik 10 jaar te vroeg ben begonnen met motorrijden.
Ik stapte op in de tijd dat er nog een hoop oude lullen BMW en KNMV in 1 adem genoemd werden :?

Toen werd ook de Posbank en de dijkjes afgesloten.

Lijkt wel dat liedje van de Dire Straits, Telegraph road ;)

maarrrrrrrr iig:

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan