Motor rijden met gladheid/winter honda hornet

Lijkt me niet fijn op de snelweg :$
Als het echt bar en boos is dan rij je al gauw niet harder dan 80, ik niet iig......
Je moet niet vergeten dat met sneeuw of ijzel je af en toe een handje moet lossen om je vizier schoon te vegen. Dat spul plakt namelijk geweldig :Y
 
Laatst bewerkt:
Heb je dan geen last van blikkers die je op lopen te jagen?
Neuh, niet echt, de meesten passen hun snelheid ook aan. En de enkeling die harder wil rijden moet dat vooral doen, ik ga me echt niet op laten jagen. Dat laat ik me ook niet gebeuren bij het toeren in groepsverband. Ik rij lekker mijn eigen tempo en als anderen daar een probleem mee hebben, dan is dat zoals gezegd hun probleem, niet het mijne. ;)
Sowieso, op de drukke snelwegen zit je dan toch al gauw tussen de vrachtwagens in die netjes afstand houden met dat soort weersomstandigheden. :)
 
Laatst bewerkt:
Neuh, niet echt, de meesten passen hun snelheid ook aan. En de enkeling die harder wil rijden moet dat vooral doen, ik ga me echt niet op laten jagen. Dat laat ik me ook niet gebeuren bij het toeren in groepsverband. Ik rij lekker mijn eigen tempo en als anderen daar een probleem mee hebben, dan is dat zoals gezegd hun probleem, niet het mijne. ;)
Sowieso, op de drukke snelwegen zit je dan toch al gauw tussen de vrachtwagens in die netjes afstand houden met dat soort weersomstandigheden. :)

Heb je wel gelijk in zelf vrachtwagen chauffeur en houd indd veel afstand en de mede rijders ook wel meestal.
Miss toch dan maar de ducati weg en de hornet erin.
Wel pijn in me hart hem weg te moeten doen omdat er geen 2 in me box passen '(
 
De hornet is dan wel ontzettend onderhoudsvriendelijk, maar heeft wel een ketting die gesmeerd moet worden.

De motor zelf zal overigens het probleem niet zijn, die gaat prima de winter door komen.
Wel moet je preventief het e.e.a. doen om haar netjes door de pekel heen te krijgen. Wat dat betreft vind ik het best zonde om een Hornet als WW fiets te gebruiken, ook met het oog op evt. een valpartij (al gaat dat natuurlijk 9 van de 10 keer jarenlang goed)

Er zijn goedkopere motoren die als WW fiets gebruikt kunnen worden.
 
Heb je wel gelijk in zelf vrachtwagen chauffeur en houd indd veel afstand en de mede rijders ook wel meestal.
Miss toch dan maar de ducati weg en de hornet erin.
Wel pijn in me hart hem weg te moeten doen omdat er geen 2 in me box passen '(
Ducati in de winter gewoon lekker warm en droog in je huiskamer zetten ;)
of een echte pekelbike nemen die je buiten onder een zeiltje kunt stallen :?
 
Laatst bewerkt:
De hornet is dan wel ontzettend onderhoudsvriendelijk, maar heeft wel een ketting die gesmeerd moet worden.

De motor zelf zal overigens het probleem niet zijn, die gaat prima de winter door komen.
Wel moet je preventief het e.e.a. doen om haar netjes door de pekel heen te krijgen. Wat dat betreft vind ik het best zonde om een Hornet als WW fiets te gebruiken, ook met het oog op evt. een valpartij (al gaat dat natuurlijk 9 van de 10 keer jarenlang goed)

Er zijn goedkopere motoren die als WW fiets gebruikt kunnen worden.

Dat klopt maar ik wil de hornet dan ook voor de zomer.
En zoals ik al zij 2 passen niet in mijn box.
De hornet vind ik een leuk ding de ketting houd ik wel bij dan.
Beetje inspuiten met WD40 komt ook wat beter dan lijkt me :)
Mocht ik vallen met de hornet zou dat jammer zijn en laat ik hem repareren ga er niet vanuit dat ik toch val maar het kan wel natuurlijk ja.
 
De snelweg is zelden "dichtgevroren" de binnenwegen zijn vaak gladder.

Gewoon opletten, geen gekke dingen doen en gaaaaan met die banaan.
 
Ducati in de winter gewoon lekker warm en droog in je huiskamer zetten ;)
of een echte pekelbike nemen die je buiten onder een zeiltje kunt stallen :?

Dat is het probleem.
De duc is te duur om ww te rijden helaas.
En het hele jaar met een pekelrosser rijden lijkt me niks...
Buiten zetten vind ik ook maar niks ook al is het een pekelrammer....
 
Dat klopt maar ik wil de hornet dan ook voor de zomer.
En zoals ik al zij 2 passen niet in mijn box.
De hornet vind ik een leuk ding de ketting houd ik wel bij dan.
Beetje inspuiten met WD40 komt ook wat beter dan lijkt me :)
Mocht ik vallen met de hornet zou dat jammer zijn en laat ik hem repareren ga er niet vanuit dat ik toch val maar het kan wel natuurlijk ja.

WD40 is zuur, vreet je o/x ringen op... Gewoon vet gebruiken, gaat ie langer mee.
 
Heb je wel gelijk in zelf vrachtwagen chauffeur en houd indd veel afstand en de mede rijders ook wel meestal.
Miss toch dan maar de ducati weg en de hornet erin.
Wel pijn in me hart hem weg te moeten doen omdat er geen 2 in me box passen '(

In dat geval zou ik gewoon de ducati houden en er voor een paar 100 euri een pekelfiets bijkopen die je gewoon naast je deur zet ofzo. Boeit toch geen fuck of dat ding in de regen staat en ze kunnen wel ergens tegen hoor.

Hornets vind ik zelf mooie dingen maar ze zijn ook niet goedkoop en als je daarvoor je duc weg moet doen om mee door de regen pekel te rijden is ook zonde. Zeker om de Hornet vervolgens als pekelfiets te gaan gebruiken. Pekel heft tenslotte veel invloed op bepaalde onderdelen als je het niet op tijd afspoelt. En bij een pekelfiets maakt dat alweer niets uit.
 
Laatst bewerkt:
Dat is het probleem.
De duc is te duur om ww te rijden helaas.
En het hele jaar met een pekelrosser rijden lijkt me niks...
Buiten zetten vind ik ook maar niks ook al is het een pekelrammer....
Tsjah, als je op die manier gaat redeneren... En de duc in je woonkamer zetten is dus geen optie....
je hebt ook niet de mogelijkheid de duc bij iemand anders onder te brengen :? Motordealers hebben vaak ook een winterstallings service voor weinig eurie
 
Laatst bewerkt:
Tsjah, als je op die manier gaat redeneren... En de duc in je woonkamer zetten is dus geen optie....
je hebt ook niet de mogelijkheid de duc bij iemand anders onder te brengen :? Motordealers hebben vaak ook een winterstallings service voor weinig eurie

Onderbrengen gaat wel bij me pa in zn garage.
Maar dan moet ik alsnog met een pekelbrik het hele jaar naar werk rossen en dat wil ik niet.
Wil in de zomer wel een knappe motor rijden voor ww ...
 
Onderbrengen gaat wel bij me pa in zn garage.
Maar dan moet ik alsnog met een pekelbrik het hele jaar naar werk rossen en dat wil ik niet.
Wil in de zomer wel een knappe motor rijden voor ww ...
Uhh dat snap ik niet. Als je de duc bij je pa onder brengt en dan in de winter op de pekelbike ww doet, dan kan je aan het eind van de winter toch de pekelbike omwisselen voor de ducati :?
 
ik snap niet wat je probleem is dan?
Als je de Duc in de winter bij je pa zet en alleen in die paar maanden op de pekelbak rijdt dat het nodig is. Als de Pekel weer weg is ruil je de motors om en zet je de duc weer in je box voor WW ;)
 
Laatst bewerkt:
Uhh dat snap ik niet. Als je de duc bij je pa onder brengt en dan in de winter op de pekelbike ww doet, dan kan je aan het eind van de winter toch de pekelbike omwisselen voor de ducati :?

Dat had ik al uitgelegd de duc is te duur om ww te rijden (riemen , kleppen)
 
Onderbrengen gaat wel bij me pa in zn garage.
Maar dan moet ik alsnog met een pekelbrik het hele jaar naar werk rossen en dat wil ik niet.
Wil in de zomer wel een knappe motor rijden voor ww ...

Je spreekt je nu aardig tegen.
 
Dat had ik al uitgelegd de duc is te duur om ww te rijden (riemen , kleppen)
Ah, op die fiets. Hornet erbij als pekelbike is geen optie :?
Kun je daar in de zomer ook gewoon je ww op doen.

Had dat trouwens niet uit je postings gehaald, behalve dat je de duc niet graag weg wou doen. Vandaar ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb je dan geen last van blikkers die je op lopen te jagen?

Ik wel. Dan lijkt het of sommige van die miskleunen je nog ff willen opjagen. Op een zeker moment leer je dat gewoon te negeren. Je kunt beter je aandacht voor je houden dan steeds op die bumperklever achter je. Bovendien, als je gaat, gaat het niet zo hard......
 
Naja als je er toch niet op rijdt kun je hem net zo goed weg doen en een motor kopen waar je wel op wilt rijden. Doe hem dan weg en koop toch die Hornet waar je heel het jaar op door blijft rijden
 
Hoezo, dan heb je gewoon een algemene WW motor en de duc erbij voor het leuke speelwerk (toertochtjes, motorvakantie, circuitdagje). Kan best toch :?

Dat kan dan ook wel met de hornet _O- al ben ik geen jappies meer gewend lijkt de hornet me wel een leuke motor evenals een bandit ;)
 
Ik wel. Dan lijkt het of sommige van die miskleunen je nog ff willen opjagen. Op een zeker moment leer je dat gewoon te negeren. Je kunt beter je aandacht voor je houden dan steeds op die bumperklever achter je. Bovendien, als je gaat, gaat het niet zo hard......

Die motor op je benen lijkt me best vervelent _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan