Motor rijden voor 1 euro per dag

Doorsparen en ineens aftikken of iets kopen dat je wel kunt betalen, dit is gewoon een ordinaire lening. Je betaald een bedrag aan en met die euro per dag in vier jaar tijd betaal je af zodat je na vier jaar een restschuld overhoudt. Die kun je afbetalen of meenemen bij inruil.
Safe werkte toch ook op die manier? Zag er leuker uit dan het werkelijk was. En de rente is vaak een stuk hoger dan bij een bank.
 
Waarom krijg ik zo'n donkerblauw vermoeden dat er een hypo zekerheid aan vast zit en het een lening is (leuk voor als je erna een huis gaat kopen) waar je inderdaad 1 euro per dag voor betaalt, maar wel 20 jaar lang.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar langer dan 2 jaar heb ik nooit een motor gehad, laat staan 20 jaar.

:Z Hoe verzin je het :+ Van hypothecaire zekerheid is alleen sprake wanneer je huis als onderpand dient. Op een motor kun je geen hypotheek geven |( :X Voor een huis betaal je overigens wel een beetje meer dan 1 euro per dag gedurende 20 jaar.
 
...Als je dan geen geld hebt, (en daar hopen ze bij primeline natuurlijk op, ga je vanaf dan dikke rente betalen, die wel op kan lopen tot 23.9 procent effektief op jaarbasis)
...

Heb hier ook wel eens naar geinformeerd en jou uitleg klopt wel.
Uiteraard hopen ze dat je het geld, aan het eind van de looptijd, niet hebt en dan bieden ze je, heel vriendelijk, zo'n dure lening aan.
Daarentegen houd niemand je tegen om gewoon bij een goedkopere geldverstrekker (je bank, rijke oma, etc :+ ) het geld te halen en het dan alsnog in 1 x af te lossen.
Blijft een feit dat je erg goed met je geld om moet kunnen gaan, en als je nu al erg impulsief bent met aankopen etc. zou ik er zeker nog maar een keer of 10 over nadenken..

(Kan je direct sparen in de tussentijd!! ;) )

Wat je ook doet => sucses ermee!!
 
Je krijgt er ook nog een LCD televisie bij....nou nou, daar moeten ze dan wel flink wat centen op verdienen denk ik dan!
 
Heel simpel, zodra je bij die financieringsmaatschappij een lening neemt, betaal je niet enkel 20% (of meer) rente, maar wordt deze rente ineens bovenop het leenbedrag gestort. Dus als je 1000 euro leent, staat je krediet open voor 1800 euro af te betalen in X jaar. Als je een lening neemt bij een bank (nu rond de 5,8%, scheelt nogal) betaal je de rente per maand.
Mocht je na 2 maanden ineens tot de ontdekking komen dat die 20% wel erg veel is en wil je oversluiten, mag dat natuurlijk altijd, maar je betaald meteen de rente van de gehele looptijd meteen mee af. Ze noemen dat een "lease" constructie, maar in feite ben je vanaf dat je dat contract ondertekent eigenaar van een veel te dure lening waarvan de rente meteen in je lening verwerkt zit. Hoe je het ook wend of keert, de rente moet je altijd betalen, ook al los je na 2 maanden alles af.
PAS OP dus met deze "geweldige" vorm van financieren.
(mijn vriendin had hier ook een scooter gefinancierd, dus thuis de lettertjes gelezen en tot de ontdekking komen dat je 23% rente betaald en een bedrag van bijna 1900 euro hebt geleend in plaats van de 1000 euro die voor de scooter nodig was.)
Als je bij een normale bank leent (of financieringsmaatschappij via een doorlopend krediet bijvoorbeeld) betaal je de rente per maand en als je ineens een loterij wint ofzo moet je enkel het openstaande bedrag afbetalen en niet de rente die je de tijd dat de lening nog loopt zou moeten betalen..

Ik heb zelf ook geld geleend voor de motor, maar gewoon via een doorlopend krediet, nadat ik van me stoel af was gevallen bij de motorport over de bedragen die ze wilden hebben. (20 euro/ 1000 euro lenen via de bank. in 4,5 jaar betaald en eigendom; 35 euro per 1000 euro in 4 jaar afbetaald via de financiering van de motorport in 4 jaar eigenaar.) Scheelt dus 15 euro per maand gedurende 4 jaar is 15*48= 720 (- 6x20 voor de eerlijkheid door verschil in looptijd)= 600 euro per 1000 euro geleend geld gedurende de looptijd.
Als je dus zeg maar 5000 euro leent scheelt dat 3000!!!! :o euries door even verder te kijken dan je neus lang is... 8-)
 
ja ja , maar je neus is zeker te lang om te zien dat je evengoed toch wel een beetje duur rijdt op die manier

Lenen is altijd duur..dat weet je van te voren.. Maare sparen??? das ook niet ieders sterkste punt en dan neem ik liever dat beetje rente voor lief dan dat ik spaar en een dure tegenvaller heb waardoor het sparen weer een halfjaar of langer duurt... maar ja dat ben ik maar hehe

laterz Alex })
 
Lenen is altijd duur..dat weet je van te voren.. Maare sparen??? das ook niet ieders sterkste punt en dan neem ik liever dat beetje rente voor lief dan dat ik spaar en een dure tegenvaller heb waardoor het sparen weer een halfjaar of langer duurt... maar ja dat ben ik maar hehe

laterz Alex })

:( Eén dure tegenvaller?
[me]Tuckson heeft doorlopend dure tegenvallers. Vandaag kwamen de jaarafrekening van de energie en de oproep voor de APK weer op visite. Er is in dit gekkenland zowat geen sparen meer aan. B| [/me]
 
t'is kiezen tussen een motor hebben en geen motor hebben, die rente neem ik op de koop toe. In een gezin met studerende kids is er geen reele mogelijkheid om te spaen, of je moet 5 jaar geduld hebben.. (en dat heb ik niet; ik wil zelf ook plezier hebben, niet enkel geld verdienen en dat vervolgens uitgeven aan studies en de jaarafrekening van de energymaatschappij enz enz..) Lol hebben mag ook wat kosten toch?? 8-)
 
Ach, als je 5 jaar zou sparen voor een motor, dan is diezelfde motor in die tijd zoveel duurder geworden dat het verschil met nu kopen met wat rente niet eens zo groot is.
Je hebt dan al wel 5 jaar lol gehad...........
Trouwens meer dan 3/4 van de motoren die bij de dealers verkocht worden zijn met geleend geld betaald, dus we hoeven elkaar geen mietjes te noemen als je geld leent voor een motor.
 
Ach, als je 5 jaar zou sparen voor een motor, dan is diezelfde motor in die tijd zoveel duurder geworden dat het verschil met nu kopen met wat rente niet eens zo groot is.
Je hebt dan al wel 5 jaar lol gehad...........
Trouwens meer dan 3/4 van de motoren die bij de dealers verkocht worden zijn met geleend geld betaald, dus we hoeven elkaar geen mietjes te noemen als je geld leent voor een motor.
Hehe ne joh over vijf jaar kost die motor juist minder is nl ook al weer 5 jaar oud!!! haha :]

Laterz Alex })
 
wat kost zo'n tv eigenlijk ??

normaal krijg je toch +- 10% korting op een nieuwe als geen inruil hebt ??
 
Ik wil niet zeuren, maar ik rij zelf voor € 0.55 per dag:

Waarde motor: ongeveer € 2000.- Hiervan mis ik rente die ik gekregen zou hebben als het op de bank zou staan. 3% rente kost dus € 60.-
Wegenbelasing: € 60.-
Verzekering: € 81.-
Totaal per jaar: € 201.-
Delen door 365 geeft de prijs per dag:
€ 0.55

Ok, ik reken natuurlijk geen afschrijving. Als de kosten per dag € 1.- zouden zijn kan ik per jaar nog € 164.- afschrijven! Zou best kunnen kloppen dus. Verder bij mij geen kleine lettertjes.
 
Ik wil niet zeuren, maar ik rij zelf voor € 0.55 per dag:

Waarde motor: ongeveer € 2000.- Hiervan mis ik rente die ik gekregen zou hebben als het op de bank zou staan. 3% rente kost dus € 60.-
Wegenbelasing: € 60.-
Verzekering: € 81.-
Totaal per jaar: € 201.-
Delen door 365 geeft de prijs per dag:
€ 0.55

Ok, ik reken natuurlijk geen afschrijving. Als de kosten per dag € 1.- zouden zijn kan ik per jaar nog € 164.- afschrijven! Zou best kunnen kloppen dus. Verder bij mij geen kleine lettertjes.
Maar die van jou is niet nieuw en die van hun wel ;)
 
Je krijgt er ook nog een LCD televisie bij....nou nou, daar moeten ze dan wel flink wat centen op verdienen denk ik dan!

Precies, als je dit soort kado's bij een lening krijgt weet je zeker dat je genaait word en veels te veel betaald.

Als je gaat lenen sluit dan gewoon een krediet af bij je bank.
 
Als je naar het rekenvoorbeeld kijkt, dan zie je dat er na een bepaalde periode een bedrag open blijft staan. Dus volgens mij is het zo: je betaalt een tijdje 1 euro per dag, en na die periode betaal je de rest :X

En 149 euro (328 gulden!!!) administratiekosten??? Hoe administreren ze daar in vredesnaam? :(

Volkomen zinloze aktie dus...
 
Ik blijf het een rare actie vinden.
Er staat bij dat de peildatum 1 februari is. Dus gaat die actie nu al niet meer op, want het rekenvoorbeeld is op basis van 22 maanden, dat is nu, als je 'm per 1 april wilt hebben dus 20 maanden. Maar goed. Dus je betaalt gedurende die termijn tot 2007 €550, en daarna in 1x het restant. Zeker speculeren dat je het niet in 2007 in 1x kan ophoesten. Waardoor je alsnog die woekerrente kan gaan betalen. Daarbij staat dat er een toetsing en registratie bij het BKR komt.

Gewoon lekker sparen.. desnoods op een beleggingsrekening, waarbij je elke maand een klein bedragje in een beschermd beleggingsfonds zet.
 
Ondanks dat ik zojuist gewezen ben op het fiet dat dit topic meer dan 14 dagen oud is door MF OMA (sjezussss, toffe zonnebrillll) toch een reactie...

Als ik het dus goed begrijp is het 'addertje' dat je moet zorgen dat je het resterende bedrag kunt betalen aan het eind van de looptijd...? Zo ja, dan valt het me erg mee toch? ;)

Ik moet toegeven: het ís temtping... Ik loop mezelf de laatste tijd non-stop in te houden en overtuig mezelf: blijven sparen en over 1 a 1,5 jaar een fiets kopen. Ik heb nu nog niks nl. ;)
 
Motoport werkt met financiering via PrimeLine. Financiering via hun is niet zo voordelig, heb ik helaas de harde manier ondervonden. Als je een motor financiert via PrimeLine betaal je ALTIJD het volledige bedrag inclusief de rente. Eerder aflossen is mogelijk maar heeft verder geen invloed op het totaal bedrag wat je moet betalen.
Mijn mening, NIET DOEN!!!!!
 
Als ik het dus goed begrijp is het 'addertje' dat je moet zorgen dat je het resterende bedrag kunt betalen aan het eind van de looptijd...? Zo ja, dan valt het me erg mee toch? ;)

Ik moet toegeven: het ís temtping... Ik loop mezelf de laatste tijd non-stop in te houden en overtuig mezelf: blijven sparen en over 1 a 1,5 jaar een fiets kopen. Ik heb nu nog niks nl. ;)
Als je toch wilt lenen, neem dan een doorlopend krediet bij de bank. Geen addertjes onder het gras, boetevrij versneld aflossen, vaak goedkoper en tussentijds je motor verkopen is ook geen probleem.

Vergeet alleen bij een lening niet je motor all risk te verzekeren!!
 
Dat klinkt inderdaad beter: bij de bank 'omgekeerd sparen' en de extra kosten (rente) voor lief nemen. Kweetniet... Ik ben niet zo'n voorstander van zoiets maar sparen duurt zo lang met een huishouden erbij (zie ook eerder in dit topic)...

All-risk verzekeren zal ook wel een plons kosten... Ga ik 's uitzoeken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan