Motor rijden voor 1 euro per dag

Dat klinkt inderdaad beter: bij de bank 'omgekeerd sparen' en de extra kosten (rente) voor lief nemen. Kweetniet... Ik ben niet zo'n voorstander van zoiets maar sparen duurt zo lang met een huishouden erbij (zie ook eerder in dit topic)...

All-risk verzekeren zal ook wel een plons kosten... Ga ik 's uitzoeken ;)

Klein kredietje nemen en een tweedehands fiets kopen. 3 a 4000 euro is nog wel op te hoesten, ook al ben je niet all-risk verzekerd.
 
Die andere actie die ze hebben, jaar uitgestelde betaling zonder rente, etc, etc, etc, is op zich wel mooi... als je op tijd betaald heb je een zelf een jaar lang rente kunnen trekken, en als je het goed weg zet hou je meer over dan die paar euro administratiekosten die ze rekenen...

Heb het ook zitten overwegen, maar ze gaven geen korting meer op de motor en accesoires als ik hieraan mee zou doen (slap verhaal over meer kosten voor hun dus geen marge meer voor extra korting, bla, bla, bla), dus heb gekozen voor de korting op motor, accesoires en nieuwe outfit. Scheelt me nu een hoop extra centjes. En voor mij was dit (gelukkig) mogelijk omdat ik het hele bedrag al bij elkaar gespaard had het afgelopen jaar.

Maar een lease/afbetalings regeling via Primeline is helemaal niet verstandig. Die gasten zijn echt te duur!! Als je in de positie zit dat je toch wat moet lenen voor je droommotor, ga dan in ieder geval gewoon naar je eigen bank, scheelt een hoop centjes!!

Maar dat is mijn mening... ;)
 
je kunt het altijd doen voor die €1,- per dag , dan heb je een jaar de tijd om die lening over te sluiten.(lees veel lagere rente bij bv. eigen bank)
heb het ook geleerd via de harde weg met iets anders..

Veel sucses

Rookie80 :]
 
Ondanks dat ik zojuist gewezen ben op het fiet dat dit topic meer dan 14 dagen oud is door MF OMA (sjezussss, toffe zonnebrillll) toch een reactie...

Als ik het dus goed begrijp is het 'addertje' dat je moet zorgen dat je het resterende bedrag kunt betalen aan het eind van de looptijd...? Zo ja, dan valt het me erg mee toch? ;)

Ik moet toegeven: het ís temtping... Ik loop mezelf de laatste tijd non-stop in te houden en overtuig mezelf: blijven sparen en over 1 a 1,5 jaar een fiets kopen. Ik heb nu nog niks nl. ;)
Je kunt ook de Meissie 2-methode proberen: schaf nu voor een paar 100 euro een simpel fietsje aan, zodat je tenminste kunt rijden. Spaar ondertussen verder en koop later een 'echte'!
Meissie 2 heeft vrijdag (bij Motoport) een Deauville :9~ gekocht en heeft haar beginnersfiets (Jawa 640) in de aanbieding - belangstelling?
 
Het mooiste vind ik een Yamaha Fz6 Fazer met een beetje op de teller. Dat zou me ca. 7000 kosten. En dat spaar ik niet 'eventjes' bij elkaar.

Alternatief is een Thundercat, dus iets ouder. Dat zou ca. 5000 kosten, maar vallen niet binnen die actie van Motoport volgens mij.

Al met al blijft het dus afwegen:

Ik heb ongeveer 1500 nu te besteden. Dus ALSSS ik iets met 'vreemd vermogen' zou doen zou ik kiezen voor:

Flexibel kredietje openen bij Bank (sterker nog: die rekening heb ik al, heb zo ooit een 2e hands auto gekocht en netjes die kredietrekening weer weggewerkt). Daarvan 3500 opnemen en dus gaan voor een motor van 5000.

Wat vinden jullie van zoiets?

En dan de verzekering... Zouden jullie een all-risk nemen voor een motor van 5000 euro? Dat lijkt me wat gortig namelijk ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan