Motor-rijders die niet door de file durven

Dus gie ziet die zot!!!!!!!!!!!!!!!! onverantwoord |( |( |( |(

Ik kan mij er niets bij voorstellen, alhoewel, ik zou drie kleuren stront schijten om met zo'n tempo door een stilstaande file te scheuren, maar misschien ben ik wel een mietje. Humaan jegens automobilisten is anders: volgens mij schrik je je het schompus van zo'n motor.

Aan de andere kant: ik betrap mijzelf er op dat ik relatief vlotter rij bij een stilstaande file dan bij een langzaam rijdende: als ze stil staan dan kunnen ze niet plots wisselen en dan zie je het kilometers van te voren al aankomen. Juist dat langzame rijden is gevaarlijk.

O en ik zal ijveren om het Vlaams als nieuwe Nederlandse voertaal in te voeren als Vlaanderen zich straks bij ons aansluit. *O* Genot om te lezen en te horen. Daar in het zuiden leeft onze taal nog.
 
Laatst bewerkt:
O en ik zal ijveren om het Vlaams als nieuwe Nederlandse voertaal in te voeren als Vlaanderen zich straks bij ons aansluit. *O* Genot om te lezen en te horen. Daar in het zuiden leeft onze taal nog.


Hela, niet te familair beginnen doen hé :X
 
Niet alleen voor Frans- en Duitstaligen..: http://www.youtube.com/watch?v=TAFlqix7PxI :]

Maar daar is/was geen nationale Spee brigade en trajectcontrole. })

:} 192 km/u gemiddeld dat is al snel als er geen enkele andere auto zou rondrijden :+

Duitsers mogen het in eigen land niet (wij daar dus ook niet).

Persoonlijk houd ik mij wat meer aan de gedragsregels van de MAG.

Als er iemand dan langs wil, laat ik hem graag voor, soms staan ze een stukkie verder schadeformulieren in te vullen :X
Je kunt ook teveel risico nemen en dan komt het ook best aso over.

Ik ben al blij dat ik er gewoon tussendoor mag :+
 
Helaas zijn niet alle motoren zo smal als de hedendaagse supersport. Ik vind het zowiezo knap als iemand met zijn Goldwing slagschip tussen 2 vrachtwagens kachelt ;) .
Tijdens de rit naar TT merk ik vaak dat de opstelling van links naar rechts motor, auto, motor, motor, auto is. Het kan dus blijkbaar wel, maar de automobilisten tijdens de TT zijn natuurlijk wat meer oplettend wat betreft motoren.
Feit blijft om in het begin van het motorseizoen goed op te letten met filerijden. Koekblikkers zijn nog niet echt gewend aan onze bolides! -O- . Beter even remmen en afwachten op een gaatje dan geplet worden tussen 2 koekblikken......

Groeten Falierke

Enige juiste conclusie _O_
 
Die leeft nie meer, wist ge da? Te pletter gereden met zijne tuf op de Périférique van Parijs
Da's algemeen bekend, maar dat filmpje liet zien dat het ook WEL zonder kleerscheuren kan, dat :] scheuren.
En verder overlijden de meeste mensen, helaas, want aan alles zit een eind en aan een worst zelfs twee. :+
 
Laatst bewerkt:
[me="JAMF"]rijdt elke ochtend en middag tussen de file door (en snel ook, files beginnen vanaf 70 km/h toch :?[/me] )

soms zelfs beheersen om niet met koekblik zelfde kunstje te doen.
weinig last van mede-rijders die te langzaam zijn, maar als ze er staan, schuifelen, slakken etc. ben ik niet te beroerd om ze effe op sleeptouw te nemen.

[me="JAMF"]heeft wel de Stebel Nautilus van 140 dB onder de duim zitten [/me]
- daarmee blaas je zelfs een -mijn enige ritje is naar Ikea op tweede paasdag-lijk weer leven in
-- een poolse aannemer met een promillage van 4,5 is op slag nuchter als [me="JAMF"]em even alert ge-HONKt heeft[/ME]
 
waar koop je dat decibel monster???
*O*

en voor de (eventuele) truckers onder ons:
werken die truck-hoorns op 12 of 24 volt?? (vermoedelijk zijn ze voor allebei te krijgen)
zou dr graag eentje op mn motor monteren :D
 
waar koop je dat decibel monster???
*O*

en voor de (eventuele) truckers onder ons:
werken die truck-hoorns op 12 of 24 volt?? (vermoedelijk zijn ze voor allebei te krijgen)
zou dr graag eentje op mn motor monteren :D

HornBlasters.com :Y ««««« Check ook even het kopje Video aldaar _O-

En een voorbeeldje (wedden dat ze je aan horen komen .... óók al zit "sjon" in z'n vet getjoende frikandellenbak z'n Hi-Tech installatie van de Halfords nét te testen) :

Klikje dan maar

:]

Video's embedden mag hier niet, 't schijnt ;)
 
Laatst bewerkt:
Ach zo heb je ook gasten die vinden dat je (ik) niet hard genoeg door de file rijden (30 bij stilstand van de auto's) en je dan opeens tussen de andere rijbaan in halen. En die je dan even na de file weer tegenkomt waar ze niet harder dan 120 gaan waar je 120 mag, maar wel super haast in de file...
 
Ik heb er zelf weinig problemen mee, rijd voor mijn woon-werkverkeer ook veel tussen de file door. (stukje A12 tussen Zevenaar en Arnhem Noord). Maar laatst had ik een collega mee die af en toe eens motor rijdt. Ik ging dus gewoon overal tussendoor, terwijl zij inderdaad tussen de auto's ging staan wachten en was erg onzeker en bang om er tussen door te rijden....dan denk ik wel van "wat doet zo iemand op een motor".
Er zaten op een gegeven moment een aantal motorrijders achter haar, die het op een gegeven moment echt met haar gehad hadden, omdat ze er niet door konden.

Dan heb ik wel een moment van....nou meid, neem volgende keer het koekblik maar weer.
Daar rijd ik dus echt geen woon-werkverkeer meer mee, maar laat ik het wel bij een klein tourritje in het weekend over landweggetjes waar geen files te verwachtten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet nog niet of ik door files heen rij, wel bij stoplichten en laatst bij wegwerkzaamheden tussen de auto's door gereden, maar hangt ook een beetje van de dag af. Het lijkt wel of auto's soms netjes opstellen met ruimte in het midden en ze soms gewoon onhandig opgesteld staan... Morgen ga ik van Leiden naar Arnhem rijden dus we zullen zien. Maar kan me voorstellen dat mensen het niet aandurven, je moet alles een keer leren.
 
Al eens gedacht aan motorrijders die gewoon rustig willen rijden?

Als ik geen zin heb om tussen de file door te rijden sluit ik ook vaak gewoon aan. Ja, ik laat wel andere motoristen voorbij gaan.

Heeft dan niks met lef te maken, maar de moeite die je soms moet doen om door een file te rijden. Constant opletten dat je niemand raakt of dat een automobilist net te dicht bij jou komt, snelle baanwisselaars enz terwijl je ondertussen de uitlaatgassen staat te happen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan