Motor-rijders die niet door de file durven

Misschien omdat er niks te lachen valt?
Ik rijdt zelf zo snel door de file als dat ik het zelf verantwoord vind.
Rijden andere motorrijders langzamer, dan probeer ik ze voorbij te steken en rijden ze sneller, dan ga ik even opzij zodat ze er langs kunnen.
De domste fout die je maken kunt, is meer doen dan je kunt omdat je je laat opkloten door anderen.
Als ik de reacties in dit topic lees vraag ik me af wie nou eigenlijk de sufferds zijn. ;)

Meneer stond in zijn zwarte leren alpinepakkie op een CBR in de rij terwijl er zelfs een BMW met alukoffers tussendoor kwam, op de A12 bij Sweetlake, ruimte zát.

Ik zeg niks over de snelheid waarmee men ertussendoor rijdt, maar over het feit dat ze gewoon in de rij gaan staan terwijl half motorrijdend nederland langs komt tuffen... dan ben je toch een sukkel ? :? Da's net zoiets als blijven staan bij groen licht imo :)
 
Nou en? Als je niet durft, dan ga je er niet tussendoor. :N Het mag het moet niet! 8-)
Ik heb liever dat motorrijders die niet durven in de rij blijven staan, dan dat ze er uiterst langzaam tussendoor kruipen of erger nog ergens tegenaan botsen, met alle gevolgen vandien. :/ Ook zeer voorzichtige en bange mensen mogen motorrijden. :W
 
mee eens, maar het kan ook gebeuren dat nieuwe onervaren motorrijders tussen de file door gaan rijden en ik kan me voorstellen dat die nog wat onzeker zijn.
Als de snelheid er dan uit gaat of ze stoppen tussen de file omdat ze het even niet meer durven, lijkt me dat normaal .
In zo'n geval ben je dan volgens mij niet meteen een sukkel als je niet als een haas aan de kant gaat voor de "ervaren goden" niet dan?
 
Van de week met m'n pas nieuw opgehaalde motor tussen de file door,
toch wel wat onzeker op een motor die je nog niet goed kent. En met
dit weer op je hoede zijn voor plots open zwaaiende portierdeuren.
 
Ik merk wel eens dat mensen een beetje onzeker zijn tijdens het filerijden. Vaak stapvoets rijden of gewoon helemaal stilstaan omdat diegene denkt er niet door te kunnen zonder brokken te maken. Niets mis mee, uiteraard, je moet immers voor je eigen veiligheid zorgen.

Ik merk ook wel eens dat een motorrijder voor mij helemaal aansluit in de file, mij voorbij laat gaat en weer tussen de file door rijdt. Hoeft voor mij helemaal niet, ik pas rustig m'n snelheid aan. Beentje uit, of handje omhoog, en weer doorrijden.

Van de week met m'n pas nieuw opgehaalde motor tussen de file door,
toch wel wat onzeker op een motor die je nog niet goed kent. En met
dit weer op je hoede zijn voor plots open zwaaiende portierdeuren.

Vooral dat laatste kan gevaarlijk zijn.. ook auto's die er plots van baan veranderen moet je erg goed op letten (ik zie het nut er alleen niet van in)<- edit: dat wilt dus zeggen dat ik niet begrijp waarom die koekblikken van rijbaan verwisselen als beide banen stilstaan of langzaam rijden.

Vergeet niet je duimpje op te steken oid als iemand ruimte maakt! :) Laatst zette een chauffeur zijn hele vrachtwagen aan de kant voor mij. Duimpje omhoog, hij ook duimpje omhoog. Allebei blij :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vergeet niet je duimpje op te steken oid als iemand ruimte maakt! :) Laatst zette een chauffeur zijn hele vrachtwagen aan de kant voor mij. Duimpje omhoog, hij ook duimpje omhoog. Allebei blij :)
:^ Ik geef meestal een knikje of als de situatie het toelaat een duimpje omhoog als iemand ruimte maakt (in welke situatie dan ook). :Y
 
Altijd even zwaaien naar iemand die aan de kant gaat, vindt ik wel zo netjes altijd.. Van degene in het koekblik, en van mij.. :]

De heersende mening is toch dat alle motorrijders asociaal volk is.. :?
 
Valt alleen op dat die klote duitsers van geen wijken weten. Reed vandaag Zeeland in : Gelijk file op een 1 baans provinciale weg. Beetje tegen de kant aanrijden en veel Nederlanders gaan aan de kant voor je. Die krijgen van mij ook een voetje :P

Alleen die kl*te duitsers blijven stug op het midden rijden :( Als de overkant ook 1 grote stroom van auto's in tegengestelde richting is, dan wordt het wat minder makkelijk.

Ook leuk als in Rotterdam in de binnenstad twee vrachtauto's naast elkaar staan. Dan kan je ook maar beter even stoppen :P
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij mag je in die Heimat niet tussen de file door ... zo werd ik dus een keer klem gereden door een Duitser ... gewoon bij de file voor de Coentunnel .. |(

Ik heb nog geprobeerd om het "netjes" uit te leggen .... maar ben daar hopeloos in gefaald O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan